فواید و عوارض مصرف کرن‌ بری در بارداری

  پنجشنبه، 11 اسفند 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
فواید و عوارض مصرف کرن‌ بری در بارداری
کرن‌بری این روز‌ها تبدیل به یکی از محصولات پرطرفدار در رژیم‌های لاغری شده است و به صورت دمنوش مصرف می‌شود. اما آیا میتوان در بارداری هم کرن بری مصرف کرد ؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید.

بسیای از گیاهان دارویی و میوه‌ها خاصیت چربی سوزی دارند و به شما در لاغر شدن و آب کردن چربی‌های اضافی بدن به ویژه چربی اطراف ناحیه شکم و پهلوها کمک میکنند. یکی از این گیاهان مفید کرن بری است. کرن بری میوه ای کوچک، قرمز و ترش مزه است و در کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا یک گیاه تجاری بوده و از میوه های آن به صورت فرآورده های مختلف استفاده می شود. امروزه خواص درمانی و به خصوص تاثیر این میوه در لاغری در تحقیقات جدید ثابت شده است. همچنین از مهمترین خواص کرن بری پیشگیری از ابتلا به عفونت و سنگ کلیه، معالجه عفونت معده، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش عفونت‏ های باکتریایی در دهان و به تبع آن کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری‏ های لثه است. در ادامه درباره مصرف این گیاه در بارداری بحث می کنیم.

کرن بری

خواص درمانی کرن بری

  • میوه کرنبری می تواند از بروز درد های معده جلوگیری نماید. استفاده از کرنبری می تواند از به وجود آمدن سنگ کلیه در بدن جلوگیری نماید. همچنین عفونت های کلیه را از بین می برد. این میوه می تواند با آنتی اکسیدان های کربنی که دارد، از بروز بیماری های قلبی و عروقی در افراد جلوگیری نماید. همچنین استفاده از کرنبری به حفاظت از دندان ها در برابر پوسیدگی کمک می نماید.

  • از طرفی می تواند از بوی بد دهان جلوگیری نماید.

  • کرن بری و لاغری ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. کرن بری خشک و استفاده از چای کرن بری می تواند از کاهش وزن و چربی سوزی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. دمنوش کرن بری که معمولا به صورت آماده نیز می توان آن را تهیه نمود. می تواند به عنوان دارویی گیاهی برای کاهش وزن بسیار موثر واقع شود. از دیگر مزایای دمنوش کرنبری می تواند به از بین بردن زخم های دهانی اشاره نمود.

  • همچنین این دمنوش می تواند با آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد سلامت عمومی بدن را حفظ نماید. از آنجایی که کرن بری دارای خاصیت ضد التهابی می باشد. می تواند در درمان بیماری های عفونی و التهابی مانند انواع سرطان ها موثر باشد. این میوه می تواند به درمان عفونت های مجاری ادراری کمک کند.

  • به دلیل دارا بودن خاصیت جلوگیری از بروز سنگ کلیه و همچنین درمان عفونتهای کلیه از میوه های پر مصرف به شمار می آید. کرنبری به عنوان یک ضد باکتری عمل نموده و بر روی PH ادرار تاثیر می گذارد و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری به عمل می آورد.

  • کرنبری باعث بهبود سیستم گردش خون در بدن می شود. تاننهای فشرده موجود در کرنبری از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می نماید و در نتیجه بدن را در مقابل تصلب شرایین محافظت می نماید. همچنین تاننها به عنوان یک پشتیبان و حامی برای قلب سالم محسوب می شوند.

  • کرن بری خشک می تواند به بالا بردن سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد مغز کمک کند. همچنین خشک این میوه می تواند سلامت قلب و عروق را حفظ نماید. کرنبری خشک از مواد مغذی غلیظ تری به نسبت تازه آن برخوردار است. همچنین این میوه می تواند منبعی برای افزایش انرژی بدن باشد. همچنین این میوه می تواند موجب شفافیت پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست شود.

  • کرن بری دارای مقادیر قابل توجهی آهن ، روی، پتاسیم و منیزیم می باشد. همچنین افرادی که ورزش می کنند می توانند از این میوه برای حفظ انرژی بدن خود استفاده نمایند.

  • طعم این میوه بسیار خوشمزه و خاص (ملس) می باشد. مصرف آن به بیمارانی که از آسم رنج می برند نیز توصیه می گردد. این میوه مانند داروی طبیعی برای بدن انسان مفید است.

کرن بری

مصرف کرن‌ بری در بارداری

با اینکه تا به حال درباره اثر کرن‌بری بر روی خانم‌های باردار و شیرده مطالعاتی صورت نگرفته است و نمی‌توان درباره عوارض آن به طور قطعی قضاوت کرد، ولی بهتر است جانب احتیاط رعایت شود. چون ممکن است مصرف خودسرانه کرن‌ بری در بارداری موجب بروز عوارض ناخواسته و ناشناخته‌ای بر روی شما یا جنین‌تان شود.مصرف کرن‌بری در بارداری می‌تواند عوارض داشته باشد.

موارد احتیاط در مصرف کرن‌بری

  • اگر از دارو‌های رقیق‌کننده خون مانند وارفارین استفاده کنید. چون این دارو به کرن‌بری و یا آب آن واکنش نشان می‌دهد. این میوه مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک دارد که باعث رقیق شدن خون می‌شود. رقیق‌شدن بیش از حد خون ممکن است خونریزی داخلی را به همراه داشته و جان انسان را در معرض خطر جدی قرار دهد. چه برسد که یک جنین آسیب‌پذیر هم بخواهد در معرض این عوارض قرار بگیرد.

  • اگر حساس به آسپرین باشید. شما هم نباید از کرن‌بری استفاده کنید. به طور کل میزان بالای اسید سالیسیک این میوه آن را تبدیل به یک میوه خطرناک برای این افراد می‌کند.

  • اگرمشکلات کلیوی داشته باشید. کرن‌بری حاوی مقادیر بالای اگزالات است. اگزالات به کلیه‌ها فشار می‌آورد و باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود. به همین دلیل خیلی مهم است که میزان مصرف کرن‌بری در افرادی که مشکلات کلیوی دارند متعادل باشد و تعیین این که چقدر کرن‌بری کافی و خوب است کار مشکلی است. خود بارداری هم به تنهایی به کلیه‌ها فشار می‌آورد بهتر است با مصرف کرن‌ بری در بارداری این فشار را دوچندان نکنید.

  • اگرمصرف میزان زیاد چای کرن‌بری می‌تواند باعث اختلالات معده مانند اسهال و ناراحتی‌های دستگاه گوارش شود و این اصلا برای یک خانم باردار خوب نیست، چون نباید بدنش آب زیادی از دست دهد. به علاوه او به غذای کافی برای رشد جنین احتیاج دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW