فرهنگ مردم ماداگاسکار، جزیره ای در اقیانوس هند

  چهارشنبه، 14 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
فرهنگ مردم ماداگاسکار، جزیره ای در اقیانوس هند
ماداگاسکار جزیره ای است در اقیانوس هند که در گذشته دور جزئی از هندوستان محسوب می شد. برای آشنایی با آداب و فرهنگ مردم ماداگاسکار همراه ساعد نیوز باشید.

ماداگاسکار کشوری جزیره ای در اقیانوس هند است که تقریباً ۴۰۰ کیلومتر (۲۵۰ مایل) از ساحل شرق آفریقا در سراسر کانال موزامبیک قرار دارد. ماداگاسکار با ۵۹۲۸۰۰ کیلومتر مربع (۲۲۸۹۰۰ مایل مربع) دومین کشور جزیره ای جهان پس از اندونزی است. تاریخ نخستین نشستگاه انسانی در ماداگاسکار احتمالاً به سده چهارم پیش از میلاد می رسد. ماداگاسکار از سال ۱۸۹۶ (میلادی) از جمله مستعمرات امپراتوری فرانسه بوده است، این کشور در روز ۲۶ ژوئن ۱۹۶۰ به عنوان «جمهوری مالاگاسی» از فرانسه اعلام استقلال کرد، در ادامه و در سال ۱۹۷۵ نام این کشور به «جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار» تغییر کرد. هستهٔ جمعیت ماداگاسکار که مالاگاسی نامیده می شوند ترکیبی از تیره های بانتو زبان آفریقا، عرب ها و مالایایی ها دانسته می شوند که این دو دسته اخیر در پی سفرهای بازرگانی دریایی به این جزیره رسیده و در آن نشیمن گزیدند. مالایایی نام همگانی تیره های منطقهٔ هند شرقی (مالزی، فیلیپین و اندونزی) هستند که از آنجا در سراسر آسیای جنوب شرقی و جزیره های اقیانوس آرام پراکنده شدند.

طبیعت ماداگاسکار

دین و زبان در ماداگاسکار

از دیدگاه نژادی، مردمان ماداگاسکار ترکیبی هستند از عناصر جنوب آفریقا و جنوب شرقی آسیا. حدود نیمی از مردم این کشور پیرو سنت های محلی و بومی هستند، 40 درصد از مردم ماداگاسکار مسیحی بوده و 7 درصد مسلمان هستند، چهار دسته مسیحیت نیز در این کشور دیده می شود: رومن، کاتولیک، لوتری و آنجلیکا. مسلمانان بیشتر در بخش شمال غربی این کشور ساکنند. اکثر مسلمانان این کشور سنی هستند، در حقیقت بیشتر مسلمانان این کشور، افراد هندی و پاکستانی ای هستند که به این کشور مهاجرت کرده اند. زبانهای رسمی ماداگاسکار، مالاگاسی و فرانسوی است.

فرهنگ ماداگاسکار

سکونت انسان در جزیره ماداگاسکار به حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. فرانسه در سال ۱۸۹۶ میلادی، این جزیره را به عنوان یک مستعمره به اشغال خود درآورد؛ هر چند، مردمان ماداگاسکار موفق شدند تا در سال ۱۹۶۰ میلادی به استقلال دست پیدا کنند و در سال ۱۹۷۵ میلادی نیز نام کشور خود را به جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار تغییر بدهند. از نظر نژادی، مردمان ماداگاسکار ترکیبی هستند از عناصر جنوب آفریقا و جنوب شرقی آسیا که بعدها بازرگانان عرب نیز به شمال ماداگاسکار آمدند. بخش کوچکی از جمعیت ماداگاسکار نیز، از نوادگان مهاجران اروپایی، هندی، کرئولی، قمری و چینی هستند. در این کشور مردم هرگز علاقه ای به صحبت در خصوص گذشته خود را ندارند. بنابراین نباید سوال در این مورد پرسیده شود. در ماداگاسکار فرهنگ شهرنشینی بسیار خوب دیده می شود. مردم این کشور به آرامش خود و دیگران بسیار اهمیت می دهند. در فرهنگ این کشور مردم سعی می کنند همیشه زندگی خوبی داشته باشند، حتی اگر از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی نباشند. در این کشور برابری زن و مرد وجود دارد و زنان در پارلمان و مجلس حضور داشته و در مشاغل حرفه ای مشغول به کارند. در این کشور نژاد پرستی به چشم می خورد و ازدواج سیاه پوستان با سفید پوستان پروسه سختی دارد.

مردم ماداگاسکار مردمانی بسیار صاف و ساده هستند، مهمان نوازی بخشی از فرهنگ آنها بوده و مانند مردم ایران علاقه زیادی به طبیعت دارند. به طور کلی تشابهات فرهنگی این کشور با ایران بیشتر در زمینه اقتصاد دقیق ارزیابی شده است و بانکداری ماداگاسکار بسیار مشابه با شرایط بانکداری در ایران است. مردم کشور ماداگاسکار علاقه زیادی به سفر دارند وسعی می کنند زمان های تعطیلی را با خانواده خود سپری کنند مانند ایرانیان که به خانواده بسیار اهمیت می دهند.

کودکان ماداگاسکاری

خرافات در ماداگاسکار

مردم کشور ماداگاسکار علاقه زیادی به سنگ دارند، آن ها از سنگ برای رفع بلا و دوری از شیطان استفاده می کنند. در این کشور استفاده از سنگ و چوب می تواند عاملی یک رفع بلا محسوب شود. در خرافات کشور ماداگاسکار مردم سعی می کنند همیشه در زمان خواب دعا کنند و اگر فردی در روز بعد بمیرد، گمان می رود که وی قبل از خواب دعا نکرده است. خرافات در بین قشر فقیر مردم بیشتر دیده می شود و جوانان این کشور به طور کلی خیلی کمتر از سایر گروه ها و بزرگسالان به خرافات اعتقاد دارند و ارزش قائلند.

غذاهای ماداگاسکار

  • بوبوتی: بوبوتی یک غذای ملی آفریقایی در ماداگاسکار است. این غذا طبخ خوبی دارد و از گوشت گاو تک تکه شده تهیه می شود. این غذا با میوه های خشک طعم می گیرد و در آن از جوز هندی نیز استفاده می شود. استفاده از پودر کاری در ماداگاسکار به طور کلی با سس مخصوص همراه است. مردم ماداگاسکار علاقه زیادی به این غذا دارند.
  • کلوله: کلوله بهترین غذاهای خیابانی ماداگاسکار محسوب می شود، این غذا یک میان وعده خوب محسوب می شود و از موز سبز کبابی نیز در آن استفاده می شود، فلفل قرمز و نمک و زنجبیل در این غذا بسیار خوش طعم است. این غذا نرم و آبدار است و با گوشت و خوراک لوبیا سرو می شود.
  • سایا: سایا یکی از اسنک های باربیکیو است و از تکه های گوشت گاو و مرغ به صورت مخلوط تهیه می شود و از پودر پیاز و زنجبیل سرخ شده در آن استفاده می شود.
  • پوله یاسا: پوله یاسا از جوجه آبدار و ترد تهیه شده و روغن بادام زمینی و آب لیمو در آن استفاده می شود، این غذا بر روی زغال چوب زده می شود و بسیار لذیذ است. در این غذا از موز سبز کبابی استفاده می شود.
  • گتسبی: گتسبی یک نوع ساندویچ در ماداگاسکار است و به طور کلی از یک نان باگت بزرگ تهیه شده است، سیب زمینی سرخ شده در این ساندویچ سبب طعم خوب آن می شود. این ساندویچ به طور کلی می تواند 4 نفر را سیر کند.

سخن آخر

جزیره ماداگاسکار یکی از زیباترین نقاط جهان و از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری آفریقا به شمار می رود و هر سال توریست های زیادی از سراسر جهان به این جزیره زیبا سفر می کنند. مردم جزیره ماداگاسکار ترکیبی از جنوب آفریقا و جنوب شرقی آسیا هستند و بعد از آن ها مسلمانان بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و جالب است بدانید که اسلام توسط بازرگانان عرب که در شمال ماداگاسکار به داد و ستد و تجارت می پرداخته اند به این جزیره آورده شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان