دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

فیوز سوخته پژو پارس را چگونه عوض کنیم؟ 

یکشنبه، 26 آذر 1402
در این مقاله از ساعد نیوز به نحوه تعویض فیوز سوخته پژو پارس می‌پردازیم.با ما همراه باشید.

جعبه فیوز اکثر ماشین‌های سواری، در قسمت کابین خودرو و زیر یا اطراف فرمان خودرو جاسازی شده است. به این ترتیب اگر مشکلی در سیستم برق‌رسانی خودرو مشاهده شود، راننده به سادگی می‌توانند با بررسی جعبه فیوز پژو پارس عیب فیوز پژو پارس را پیدا کرده و آن را به سادگی تعویض نماید.

نحوه تعویض فیوز سوخته پژو پارس

لازم نیست یک فیوز را از جای خود بیرون بکشید تا ببینید وضعیت آن به چه صورت است. خاموش‌شدن بخش‌های مختلف خودرو، می‌تواند نشان‌دهنده خرابی فیوز باشد، اما برای داشتن اطمینان بیشتر، می‌توان از مولتی‌متر یا چراغ آزمایش استفاده کرد.

برای این کار، لازم است دو سر فیوز را به دو سر مولتی‌متر وصل کنید. اگر چراغ آزمایش روشن شد، به معنی سالم‌بودن فیوز است. تعویض فیوز سوخته، در اکثر موارد بسیار ساده است؛ اما باید احتیاط کنید. ابتدا مطمئن شوید که خودرو را خاموش کرده‌اید؛ سپس با دست، اقدام به درآوردن فیوز معیوب و جایگزینی فیوز سالم کنید.

  • نکته: ممکن است در برخی از مدل‌های پژو پارس، بعضی از فیوزها استفاده‌ای نداشته باشند. این به‌معنای وجود نقص در سیستم الکتریکی جعبه فیوز نیست.

  • نکته: در زمان جایگزین‌کردن فیوز، حتماً باید آمپر فیوز جدید با آمپر فیوز معیوب یکی باشد. بیشتربودن آمپر، ممکن است باعث داغ شدن مدار الکتریکی و درنتیجه، آتش‌سوزی شود.

سخن پایانی

فیوزها، وظیفه‌ کنترل جریان برق را برعهده دارند و اجازه نمی‌دهند شدت جریان، از مقدار مشخصی بیشتر شود. فیوزها دارای پایه‌های فلزی هستند که به ‌معنای واقعی کلمه، می‌سوزند و با این کار خود، منبع برق را از بقیه مدار جدا می‌کنند. با این حال، با استفاده از این راهنما و دانشی که از خواندن این مقاله کسب کرده‌اید، باید بتوانید فیوزهای جعبه فیوز پژو پارس را به‌راحتی جایگزین کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 19 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
نگاهی به استایل های خاص و فراموش نشدنی دیوید بکهام در هر شرایطی/ مهم نیست چند سالشه مهم اینه که در هر شرایطی بی رقیب ترینه
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ بازسازی ماکت "تخت‌جمشید" به شکل روزهای اوج و شکوه تاریخی‌اش/ حماسه‌ای که مهندس مهدی فتحی‌نژاد برای خلق آن 14 سال تلاش و تحقیق کرد
ترجمه تخصصی متن