ساعدنیوز
ساعدنیوز

گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند

  جمعه، 10 فروردین 1403 ID  کد خبر 381647
گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند
ساعدنیوز: بازگشت بیش از هشت هزار واحد اقتصادی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید، ایجاد اشتغال 191 هزار نفری و به کارگیری 240 همت سرمایه مردمی تنها در طول 2 سال، نشان از عزم دولت مردمی برای تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب در مسیر «جهش تولید» است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، «آنچه رهبر انقلاب به همه ما توصیه می‌کنند، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است» این‌ تنها بخشی از سخنان آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران است که در جشن احیای 610 واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل استان خوزستان بیان کرد. اما با گذشت 2 سال از عمر «نهضت احیا»ی واحدهای اقتصادی و بازگشت بیش از 8 هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید، دولت مردمی نشان داد که تلاش در جهت تحقق خواست رهبر انقلاب مبنی بر «جهش تولید» تنها به کلام محدود نمانده در عمل برای تحقق این مهم گام‌های استواری برداشته است.

خارج شدن بیش از 50 هزار واحد صنعتی از چرخه تولید و آمار بالای بیکاری به واسطه سیاست‌های غلط اقتصادی دولت پیشین، دولت سیزدهم را بر آن داشت که با عنایت به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، از همان نخستین روز فعالیت، یکی از مهمترین اهداف خود را افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تعیین کند. از این رو برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری نهضت احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل از همان ابتدا در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گرفت و در همین راستا، فعال‌سازی نخستین واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال از دی ماه سال 1400 وارد فاز عملیاتی شد.

آیت الله رئیسی که از زمان ریاست بر قوه قضائیه برنامه حمایت از بنگاه‌های راکد و نیمه راکد را با جدیت دنبال کرده بود، در مقام ریاست جمهوری نیز به این هدف جامه عمل پوشاند و بخش اعظمی از کارخانه‌هایی که در طول یک دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده بودند را احیا کرد تا کارگران خانه نشین به خطوط تولید بازگشته و کشور مسیر خود در جهت «جهش تولید» را پیدا کند.

حال و در شرایطی که حدود دو سال از آغاز فعالیت این نهضت می‌گذرد، در آخرین اقدام نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و با احیای 610 واحد در استان هرمزگان و همچنین بازگشت چندین واحد تعطیل و نیمه تعطیل استان خوزستان که در آخرین سفر رئیس‌جمهور به این استان محقق شد، اکنون بیش از هشت هزار و 114 واحد اقتصادی احیا و به چرخه تولید بازگشته، این در حالی است که صدها طرح دیگر نیز در چرخه احیا و بازگشت به تولید قرار دارند.

با احیای این واحدها، 191 هزار شغل جدید ایجاد شده که تاثیر مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته است و همچنین 240 همت از سرمایه‌های مردم احیا شده است. به گزارش نهضت احیای واحدهای اقتصادی تقریبا 44 درصد از واحدهای احیاشده، صنعتی و 46 درصد واحدهای کشاورزی و 10 درصد نیز واحدهای خدماتی و معدنی هستند.

همچنین بیش از 50 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در حال رسیدگی هستند و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری، 20 درصد دیگر از این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

رئیس‌جمهور در جشن احیای واحدی‌های راکد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط کشور، بارها تاکید کرده است که «ایرانِ قوی در گرو داشتن اقتصادِ قوی و وجود نیروهای کارآمد است»، و ابراز امیدواری کرده که روزی خواهد رسید که دیگر کارخانه تعطیل یا نیمه تعطیل در هیچ نقطه از کشور وجود نداشته باشد.

اما کدام واحدهای صنعتی نامدار که با سیاست‌های غلط اقتصادی به تعطیلی کشیده شده بودند، احیا شدند؟ برجسته‌ترین این واحدها کدامند و در کدام استان‌ها قرار دارند؟ و موجبات بازگشت به کار چه تعداد کارگر را به کارخانه‌های محل اشتغال خود را فراهم آوردند؟

در این گزارش بخشی از اقدامات راهبردی تیم اقتصادی دولت سیزدهم در نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد را مرور می‌کنیم؛

از «فولاد ازنا» تا «نساجی مازندران»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند

احیا و بازگشت برخی از کارخانه‌ها به‌دلیل قدمت بعضا تاریخی، مدت زمان طولانی رکود و یا پیوند عمیقی که با استان داشتند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت «فولاد ازنا» یکی از این شرکت‌هاست که به عنوان یکی از نخستین واحدهای احیا شده دولت سیزدهم در دیماه 1400 به چرخه تولید بازگشت. این واحد صنعتی طبق قرار اولیه، با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و 200هزار تن ورق در فاز اول و سالانه 700هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شد.

همچنین «ذوب‌آهن اردبیل» نیز از دیگر شرکت‌های مهمی است که در نخستین گام‌های نهضت‌ احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی، در فروردین 1401 احیا شد. این مجموعه تولیدی که زمینه‌ اشتغال بیش از 300 نیروی متخصص و فنی را به‌صورت سه‌شیفت فراهم کرده بود، بعد از یک دهه فعالیت رو به افول گذاشت و به‌دلیل همکاری‌نکردن بانک عامل، به‌ واحدی راکد و تعطیل مبدل شد. این کارخانه، در فروردین 1401با صرف اعتباری بالغ بر 17میلیارد تومان احیا شد و با 160کارگر به چرخه تولید بازگشت.

کارخانه «دوچرخه‌سازی تبریز» نیز از دیگر واحدهای احیا شده مهمی است که در اردیبهشت 1401 پس از 7 سال احیا و به چرخه تولید صنعتی بازگشت. بعد از احیای این کارخانه، علاوه بر تولید بیش از 80درصدِ قطعات مورد نیاز دوچرخه در داخل کشور، سالانه 150هزار دوچرخه نیز تولید و برای 400نفر نیروی انسانی ماهر نیز ایجاد اشتغال شده ‌است.

از دیگرمجتمع‌های صنعتی که احیای آن در خاطرها ماندگار شد، «خمیرمایه اسلام‌آباد غرب» است که در سال 1382 با نام شرکت «پاک مایه» توسط متخصصانی از کشور آلمان با به‌روزترین تجهیزات ساخته شد اما به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی، در سال 1390 اعلام ورشکستی کرد و تعطیل شد و متاسفانه این رکود تا 10 سال دامنگیر کارگران و متخصصان شاغل در این کارخانه بود تا اینکه این مجتمع نیز با اهتمام دولتِ مردمی در مرداد ماه سال 1401 احیا شد.

«نساجی سبلان» نیز از دیگر کارخانجات مهمی است که در مرداد سال 1401 احیا شد. در هنگام افتتاح این کارخانه همه بر این باور بودند که این مجتمع صنعتی به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های نساجی خاورمیانه بدل خواهد شد اما دیری نپایید که دوران رکود این مجموعه صنعتی در سال 1388 رقم خورد. واگذاری این کارخانه به یک بانک، زمینه رکود آن را فراهم کرد و در ادامه کارخانه‌ای که امکان اشتغال بیش از 6 هزار نفر را داشت، با ظرفیت 600 نفری (10 درصد ظرفیت) فعالیت می‌کرد. حال اما کارخانه با جذب 1200نفر نیروی کار جدید و پس از ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مقدماتی، افراد حائز رتبه قبولی را استخدام کرد تا دوران رکود به پایان برسد.

همچنین «نساجی مازندران» نیز در مهر 1401 احیا و بیش از 400کارگر کارخانه به‌کار برگشتند و 100شغل جدید نیز با اجرای طرح توسعه در این کارخانه راه‌اندازی شد.

«آذرآب» نیز از دیگر واحدهای مهمی بود که در دی 1401 احیا شد. آنهایی که در اراک یا شهرها و روستاهای اطراف آن ساکن هستند، می‌دانند این کارخانه چقدر برای اهالی استان مرکزی به‌عنوان چهارمین قطب صنعتی ایران اهمیت دارد. «آذرآب» امسال برای طراحی و تولید 2هزار تن تجهیزات تخصصی هدف‌گذاری کرده است.

در سال جاری هم کارخانه های مهمی همانند «سروستان سپاهان»، «صنایع غذایی ایران»، «ماشین‌سازی تبریز»، «نشاسته الوند» و «قند یاسوج» احیا شدند.

«صنعت» و «کشاورزی» پیشگامان عرصه احیای واحدهای راکد؛ سرمایه‌گذاری 182 همتی نهضتِ احیا

نکته قابل توجه اینجاست که واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل احیاشده در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و .. بوده‌اند؛ تاکنون 55 درصد واحدهای احیا شده در حوزه صنعت، 26 درصد در حوزه کشاورزی و معدن و سایر حوزه‌ها نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش ها تا کنون با سرمایه گذاری 182 هزار میلیارد تومانی انجام شده در طرح بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه اقتصاد، بیش از هفت هزار واحد اقتصادی احیا و بیش از 145 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است. از سویی دیگر، احیای واحدهای تعطیل شده در کاهش نرخ بیکاری در کشور و رشد سرمایه گذاری نیز اثرگذاری بسیار داشته است. طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان امسال به 7.9 درصد رسید که کمترین میزان نرخ بیکاری در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

احیای 610 واحد راکد هرمزگان؛ بخش خصوصی دوباره کشتی می‌سازد

با احیای 610 واحد راکد صنعتی در استان هرمزگان زمینه اشتغال 4 هزار نفر به بازار کار فراهم شد. این مهم با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 500 میلیارد تومانی محقق شد و استان هرمزگان را در جایگاه نخست جذب سرمایه گذاری احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی قرار داد.

در همین راستا با عنایت به شعار دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از بخش خصوصی، شرکت کشتی‌سازی «سپهر دریای جنوب» به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی ساخت و تعمیر کشتی در استان هرمزگان پس از مدت‌ها تعطیلی، به چرخه فعالیت بازگشت. تعداد افراد شاغل در این مجموعه تولیدی در برهه‌ای به 10 نفر کاهش پیدا کرده بود اما پس از بازگشت این کارخانه به عرصه تولید و با حمایت و هدایت دولت سیزدهم، بیش از 500 نیروی متخصص در این کارخانه مشغول به کار شده‌اند.

نبض 241 واحد صنعتی مازندران تپیدن گرفت

به گواه آمارها، تا پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم افزون از 350 واحد صنعتی راکد در استان مازندران وجود داشت اما به یاری اجرای برنامه‌های هدفمند احیای واحدهای راکد صنعتی و با تحقق وعده‌های دولت صادق‌الوعد، اکنون 241 واحد صنعتی استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

با راه اندازی این تعداد واحد صنعتی در مازندران، اکنون 39 هزار و 800 نفر از جوانان این خطه به محل کار خود بازگشتند و برای چرخیدن چرخ تولید همت می‌گمارند.

جانی دوباره در رگ‌های 79 واحد راکد و نیمه راکد قم

با گذشت قریب به 2 سال از فعالیت نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کشور، 79 واحد راکد و نیمه راکد استان قم به چرخه تولید بازگشته‌اند.

در مجموع 458 واحد راکد و نیمه راکد در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان قم شناسایی شده که با هزینه بالغ بر 1900 میلیارد تومان در دو سال گذشته، 79 واحد از این تعداد به چرخه تولید بازگشته‌اند و برای بیش از 1000 نفر اشتغال‌زایی شده است.

برنامه چهارساله دولتِ مردمی برای احیای 900 واحد راکد آذربایجان شرقی

سیاست‌های غلط اقتصادی و بی توجهی به نقش تولید در دولت گذشته موجب شده بود که در آغاز خدمت دولت سیزدهم، بیش از یکهزار و 400 واحد راکد استان آذربایجان شرقی از چرخه تولید خارج شوند که بررسی‌های انجام شده مشخص کرد که 900 واحد قابلیت احیا دارند و لذا تکلیف دستگاه‌ها برای احیای واحدهای راکد در برنامه چهار ساله تدوین شد.

با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته، در سال گذشته 220 واحد تعطیل و نیمه تعطیل استان به چرخه تولید بازگشته، همچنین احیای 245 واحد راکد در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده است.

آیت‌الله رئیسی در جشن احیای 220 واحد راکد صنعتی و تولیدی این استان که در محل مجموعه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برگزار شد، با قدردانی صمیمانه از همه کسانی که در احیای این واحدها نقش داشتند، گفت: هرگز یأس به خودتان راه ندهید، با امید کار را به اینجا رساندید و 220 واحد راکد را احیا کردید، بعد از این هم کار احیای دیگر واحدها را با ایمان و امید دنبال کنید.

چرخِ صنعت گیلان بر مدارِ گردش

احیای 247 واحد تولیدی صنعتی، گردشگری و کشاورزی راکد طی 2 سال گذشته که از این تعداد 115 واحد تولیدی صنعتی تعطیل و 132 واحد میراث فرهنگی و گردشگری و کشاورزی راکد بودند از خبرهای خوب خطه سرسبز گیلان است.

برخی از واحدهای نیمه تعطیل استان تا پیش از این با ظرفیت 25 تا 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند که با برنامه‌ریزی مدون و تلاش‌های صورت گرفته اکنون ظرفیت این کارخانه‌ها به بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

از احیای کارخانه «ماشین‌سازی لرستان» تا چرخیدن چرخِ تولید کارخانه‌ 60 ساله

تقویت و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای جهش تولید، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است که از ابتدا به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم بر آن تاکید شد. در این میان شاید احیای واحدهای بزرگ و شناخته‌شده که به واسطه سیاست‌های غلط اقتصادی به تعطیلی کشیده شده‌اند از اهمیتی دوچندان برخوردار باشد چرا که نام آنها به عنوان نمادهای صنعتی هر استان مطرح است؛ شرکت «ماشین سازی» و «فولاد ازنا» در استان لرستان از جمله این واحدها هستند که با بازگشت آنان به چرخه تولید، امید مضاعفی در دل تولیدکنندگان و صنعتگران این استان برای تلاش در مسیر جهش تولید ایجاد شد.

با تزریق 35 هزار میلیارد تومان سرمایه به این استان در دولت سیزدهم، 250 واحد راکد و نیمه راکد کوچک و بزرگ صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشته است.

کارخانه شیرخشک که از دهه 30 تاکنون فعالیت می‌کرد، خمیرمایه، فولاد نوید الیگودرز از دیگر واحدهای احیا شده در طول دو سال گذشته در استان لرستان است.

خواستیم و توانستیم؛ احیای «قند یاسوج» به نمایندگی از 44 واحد راکد کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد، مراسم جشن احیای کارخانه «قند یاسوج» به عنوان نماد صنعت و تولید استان و همچنین 44 واحد تولیدی و صنعتی راکد با رئیس‌جمهور برگزار شد.

کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه تعطیلی ابتدا در سال 99 و در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی بر دستگاه قضا قفل آن شکسته شد و در ادامه و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت مردمی، به مرحله احیای مجدد و بازگشت به چرخه تولید قرار گرفت.

رئیس جمهور در آیین بازگشت به تولید این واحد صنعتی، با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران و همت و مجاهدت شما کارگران و خانواده صبورتان، دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم، افزود: اینکه با احیای کارخانه قند یاسوج 130 شغل احیا، 70 فرصت شغلی دیگر در انتظار جذب نیروی کار و برای 600 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده، اقدام بسیار ارزشمندی است که با همت کارگران، این کارخانه به جایگاه برتر و بالاتری هم خواهد رسید.

احیای 100 واحد راکد در اردبیل

گزارش‌ها حاکی از آن است که در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از 100 واحد صنعتی و تولیدی استان اردبیل در قالب اجرای «نهضت احیا» به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، این کار به صورت گسترده و با شناسایی سرمایه‌گذاران و اهلیت آنها ادامه دارد تا موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شده و تأمین منابع و مواد اولیه همراه با بازاریابی برای تولیدکنندگان انجام شود.

نبضِ تولیدِ خراسان جنوبی در دست توانای صنعتگران

از ابتدای آغاز به کار «نهضت احیای واحدهای تولیدی» تاکنون 405 واحد تولیدی در استان خراسان جنوبی احیا و فعال‌سازی شده که نقش مؤثری در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه داشته است.

فعال‌سازی این واحدها برای 2 هزار و 575 نفر در استان تثبیت و ایجاد اشتغال به همراه داشته و 17 هزار و 923 میلیارد ریال نیز حجم تقریبی سرمایه‌ احیا شده در این راستاست.

جشن احیای 185 واحد صنعتی و تولیدی در البرز با حضور آیت‌الله رئیسی

رئیس‌جمهور با حضور در مجموعه تولیدی و صنعتی احیا شده شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن «تراورس»، ضمن بازدید از نمایشگاه واحدهای منتخب از 185 واحد تولیدی و صنعتی احیا شده این استان، در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود نیز شرکت کرد.

با بازگشت این 185 کارخانه به چرخه تولید در مجموع برای بیش از 4500 نفر شغل ایجاد شد که این مهم با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد تومانی محقق شد.

چرخِ 164 واحد راکد استان سمنان چرخیدن گرفت

احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور ازجمله سمنان پیگیری شده است. در طول 2 سال گذشته، 164 واحد 100 درصد راکد استان سمنان با همراهی بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

از مجموع واحدهای تولیدی 100 درصد راکد احیاشده در استان سمنان 93 واحد صنعتی، 60 واحد معدنی، 10 واحد کشاورزی و یک واحد خدماتی است و 2 هزار و 225 نفر نیز با راهبرد احیای واحدهای تولیدی راکد استان از بیکاری رهایی یافتند.

گفتنی است واحدهای راکد این استان با سرمایه‌گذاری بیش از 16 هزار میلیارد ریال دوباره فعال شدند.

احیای160 واحد راکد خوزستان پس از 10 سال؛ رنجی که به گنج تبدیل شد

رئیس جمهور با حضور در جشن احیاء 160 واحد راکد صنعتی و تولیدی استان خوزستان، نیروی انسانی کارآمد در کشور را گنج پربها و سرمایه ملی دانست که در اختیار کارخانه‌ها، بخش‌های صنعتی و کشاورزی است و این را هم گفت که واحدهای تولیدی که امروز احیاء شدند، برخی تا 10 یا 11 سال تعطیل بودند.

رئیس جمهور سپس از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده بود، بازدید کرد.

بازگشت 68 واحد صنعتی به چرخه تولید در چهارمحال و بختیاری

رئیس‌جمهور در جشن احیای 68 واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان، گفت: آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری کاهشی است و این مهم مرهون بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (443 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (188 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (183 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (174 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (65 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (63 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (33 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (30 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (28 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (24 نظر)
دیگران می‌خوانند   
قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار سکانس خنده دار برنامه "اسکار"/ وقتی نیما شعبان نژاد، نعیمه نظام دوست رو سرگرم میکنه که بقیه بتونن تمرکز داشته باشن، ولی بدتر شد همه چی🤣 خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از مارشملو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) خواستگاری شهاب حسینی، شمس تبریزی فیلم "مست عشق" از هانده ارچل / ترکی حرف زدن دیدنی پارسا پیروزفر (ویدئو) علت بامزه علاقه روناک سریال "نون خ" به زبان کره ای و تسلطش به این زبان/ میبینین چقدر بیرون سریال متفاوته حتی مدل حرف زدنش دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور! عجیب ترین لوازم تحریر جهان که از دیدنشون شاخ درمیارین (ویدئو) آهنگ جدید منوچهر هادی برای دخترش سوفیا از شدت دلتنگی اش خلاقیت منحصربفرد رامبد جوان برای دلبری کردن از همسرش با الهام از اسم نگار+عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس... هنرنمایی دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با یکی از معروفترین آهنگهای جهانی/ رسما سالن رفت هوا صدای خاصی که داورهای "صداتو" با دلیل حذفش کردند ولی غوغایی به پا کرد که فَکِ همه خورد زمین/ ببین چه ترانه ای هم خوند چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال نون خ، بدون گریم قدرت بازیگری خیره کننده مریلا زارعی در سکانسی از سریال افعی تهران/ ببینین چطور در چند لحظه با لحن و نگاه و زبان بدن قدرت بازیگریشو به رخ میکشه! قاب سه نفره و عاشقانه محمدرضا گلزار با مادربزرگ و خواهرزاده نازش در خانه پدربزرگش +عکس/ ثبت این لحظه به دست آیسان خانوم بوده😍 نسبت شیدا خلیق و ناهید مسلمی بازیگران سریال زوج یا فرد در واقعیت چیست؟ اوج تعهد و وفاداری محسن تنابنده، نقی پایتخت به زنش+ویدیو/ اگه تو بمیری یه زن دیگه میگیرم! روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس خلاقیت پدر ایرانی در پیوند ادکلن با اسپری شیشه‌شور مرزهای اختراع کاربردی را جابجا کرد+عکس/ دست این هموطن بوسیدن داره😂 انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول عاشقانه های مینا خانوم برای تولد همسرش بهرام رادان/ اولین تولد آقای بازیگر بعد از بابا شدنش +عکس سورپرایز هوش پران یک پسربچه با ساختن مجسمه زیبای رونالدو، ابرستاره فوتبال جهان/ چه ذوق و استعداد بی‌نظیری+عکس تولد حیرت انگیز یک سگ عجیب الخلقه با 8 پا و دو بدن مجزا/ سرنوشت این حیوان چه شد؟+عکس (عکس) نگاهی به امضای زیبا رضا گلزار سوپر استار سینما و همسر آیسان خانوم/ چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد خلاقیت خنده دار مرد ایرانی با خواندن فاتحه از روی موتور حماسه آفرید+عکس/مرد حسابی اون خدابیامرز راضی به زحمتت نیست🤣 زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد نگاهی به اتاق کار اصیل و ایرانی پسند بهنام تشکر، نیمای ساختمان پزشکان با دکوراسیون شیک و خاص+عکس نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلنشین شبنم مقدمی، داور صداتو+ویدیو/ از دکوری های بامزه‌اش در پذیرایی تا بالکنی پر از گل و گیاه😍 اولین روز مادر شدن فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر ناز و گوگولی+عکس آخرین عکس از عاشقانه های کیومرث پوراحمد و همسرش قبل از ماجرای خودکشی کلاس درس اروپایی و مدرن پناه، دختر بزرگ شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ با لباس خونگی رفته مدرسه؟ تغییر چهره جالب و باورنکردنی نیما شاهرخ شاهی، ساسان سریال فاصله ها پس از 15 سال+عکس/ انگار جا افتاده تر شده نه؟
تیتر امروز   
دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور! ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف ناگفته های زندگی شخصی علی دایی که شوکه تان خواهد کرد/ از دانشگاه شریف تا گیتارنوازی قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده