قاتل سیب زمینی کدام میوه است؟+ فواید و مضرات آن

  سه شنبه، 12 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 12 دقیقه
قاتل سیب زمینی کدام میوه است؟+ فواید و مضرات آن
سیب زمینی یکی از پرکاربرد ترین سبزیجات در هر خانه ای است بنابراین باید بدانید نگهداری سیب زمینی در کنار برخی از میوه ها و سبزیجات که به آنها شدیدا حساس است، موجب خراب شدن آن می شود. در ادامه ساعدنیوز به آن دسته از میوه جات و سبزی هایی که موجب خرابی آنها میشود، خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

سیب زمینی جزء سبزیجات مورد علاقه افراد است و به خاطر اینکه راحت درست می شود و شما می توانید در غذاهای مختلف از آن ها استفاده کنید، در نتیجه کاربرد زیادی دارد اما نگه داشتن سیب زمینی در کنار بعضی از مواد غذایی باعث می شود که سیب زمینی زودتر خراب شود و مجبور باشید آن را داخل سطل آشغال بیندازید که در این قسمت از ساعدنیوز اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار شما قرار می دهیم.

عدم همخوانی سیب زمینی و سیب

اگر می خواهید سیب زمینی تازه تر باقی بماند و مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید، هرگز آن را کنار میوه هایی مثل سیب قرار ندهید، زیرا سیب سطح زیادی از گاز اتیلن را تولید می کند و باعث می شود که سیب زمینی زودتر خراب شود. هر چقدر که سیب رسیده تر باشد، تولید گاز اتیلن در آن بالاتر می رود و باعث آسیب به سیب زمینی ها می شود.

میوه های مضر دیگر برای سیب زمینی

سیب تنها میوه ای نیست که گاز اتیلن تولید می کند، سیب سطح بالایی از گاز اتیلن را تولید می کند اما تنها میوه ای نیست که این اتفاق برایش می افتد. میوه هایی مثل زردآلو، آووکادو، موز، طالبی، انبه، پیاز، هلو، گلابی، آلو، گوجه فرنگی و بارهنگ جزء این دسته از میوه ها هستند که باید آن ها را به دور از سیب زمینی نگه دارید زیرا گاز اتیلن تولید می کنند. اگر می خواهید میوه یا سبزیجات شما زودتر برسد، قرار دادن شان در کنار یکی از این مواردی که نام بردیم، باعث می شود تا زودتر بتوانید از آن استفاده کنید اما میوه و سبزیجاتی که خودش رسیده باشد را نباید کنار این موارد قرار دهید، زیرا باعث خراب شدن زودتر آن می شود. ارتباط گاز اتیلن با زمان برداشت و نوع میوه زمان برداشت و نوع میوه میزان تولید گاز اتیلن را تعیین می کند، طبق نظر متخصصان برداشت میوه در اواخر فصل باعث تولید بیش از حد گاز اتیلن می شود. یعنی اگر سیب را بعد از این که به طور کامل رسیده شد، برداشت کنند، سیب زودتر خراب می شود زیرا تولید گاز اتیلن در آن بالا می رود. البته نوع سیب هم در میزان تولید گاز اتیلن موثر است.

محل مناسب نگهداری سیب زمینی

سیب زمینی را در محیط تاریک و خنک به دور از میوه و سبزیجات دیگر نگه دارید. کشو های مخصوص قرار گرفتن سبزیجات، بهترین راه برای تازه نگه داشتن آن ها هستند. سیب زمینی را باید در هوای سرد و خشک قرار دهید. بهتر است که محیط تاریک باشد. معمولاً داخل کابینت گزینه مناسبی است. اگر سیب زمینی خراب شود، رنگش سبز می شود و طعم تلخ پیدا می کند و یک بوی بد از آن بیرون می زند و همچنین ممکن است برجستگی ها و برآمدگی هایی هم روی آن ایجاد شود یا کمی نرم شود. اگر هر کدام از این علامت ها را دیدید، یعنی سیب زمینی در حال خراب شدن است.

پوستر سیب زمینی

خواص سیب زمینی

سیب زمینی نوعی خوراکی است که سال‌هاست مردم دنیا از آن استفاده می‌کنند. سیب زمینی خوراکی نسبتا ارزانی است که حاوی موادمغذی فراوان از جمله فیبر، ویتامین‌ها و موادمعدنی همچون ویتامین A و ویتامین C است که تأثیر فراونی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون دارد. همچنین سیب زمینی به‌دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان برای رژیم غذایی ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. در این محتوا همراه ما باشید تا خواص سیب زمینی را به‌طورکامل تشریح کنیم.

  • حفظ سلامت استخوان‌ها: وجود آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و روی در سیب زمینی در حفظ و تقویت ساختار استخوان بسیار مؤثر است. آهن و روی نقش مهمی در تولید و بازسازی کلاژن پوست دارند. فسفر و کلسیم نیز هر دو در حفظ ساختار استخوان بسیار مؤثرند، اما حفظ تعادل بین این مواد معدنی در تراکم و بافت استخوانی بسیار مهم و حیاتی است. نباید فراموش کرد که بالابودن میزان فسفر و پایین‌بودن کلسیم موجب کاهش تراکم بافت استخوان و در نهایت منجر به پوکی استخوان می‌شود.

  • تنظیم فشار خون: به همان میزان که کاهش مصرف سدیم در تنظیم فشار خون بسیار حیاتی است، افزایش مصرف پتاسیم دریافتی در رژیم‌ غذایی روزانه نیز اهمیت زیادی دارد. پتاسیم باعث گشادشدن عروق خونی می‌شود. براساس تحقیقات و آزمایش‌های مرکز ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، کمتر از 2 درصد از بزرگسالان آمریکایی، روزانه 4700 میلی‌گرم پتاسیم دریافت می‌کنند. پتاسیم، کلسیم و منیزیم موجود در سیب زمینی به‌طور طبیعی در کاهش فشارخون تأثیر می‌گذارد.

  • سلامت قلب: سیب زمینی فاقد کلسترول و سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 است که برای سلامت قلب بسیار مفید می‌باشد. همان‌طور که گفته شد، سیب زمینی سرشار از فیبر است که به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌کند و همین مسئله منجربه کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی نیز می‌شود. تحقیقات انجام‌شده در مرکز ملی سلامت و تغذیه نشان می‌دهد، افزایش پتاسیم و کاهش سدیم دریافتی در رژیم‌ غذایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ‌ومیر را به‌شدت کاهش می‌دهد.

  • تأمین ماده‌ی مغذی کولین: سیب زمینی حاوی ماده‌ی مغذی مفید و مهمی به‌نام کولین است. کولین به بهبود حرکت ماهیچه، تغییر خلق‌وخو، تقویت یادگیری و حافظه کمک می‌کند. مصرف سیب‌زمینی موجب حفظ ساختار غشاهای سلولی، تسهیل انتقال امواج عصبی، کمک به‌جذب چربی و رشد اولیه‌ی مغز نیز می‌شود. یک سیب زمینی بزرگ در حدود 57 میلی‌گرم کولین دارد. این‌ درحالی است که کولین موردنیاز مردان به‌طور متوسط 550 میلی‌گرم است که در زنان باید در حدود 425 میلی‌گرم باشد.

  • پیشگیری از سرطان: سیب زمینی حاوی اسید فولیک است. اسید فولیک نقش مهمی در سنتز و بازسازی DNA دارد و به‌همین‌خاطر از تشکیل انواع سلول‌های سرطانی که معمولا به‌دلیل جهش در DNA به‌وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند سیب زمینی، ریسک ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ را کاهش می‌دهد. ویتامین C و کوئرستین (quercetin) موجود در سیب زمینی مشابه خواص آنتی اکسیدان‌هاست و از آسیب سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سیب زمینی بنفش در کاهش التهاب و پیشگیری از ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ مؤثر است.

  • تسهیل در هضم غذا: فیبر موجود در سیب زمینی از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند و موجب تسهیل هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

  • کنترل وزن: فیبر از فاکتورهای مهم در کنترل وزن است. فیبر در دستگاه گوارش فشرده می‌شود. با توجه به‌اینکه سیب زمینی حاوی فیبر است، مصرف آن موجب احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود؛ به‌همین‌خاطر فرد مدت‌زمان بیشتری احساس سیری می‌کند و درنتیجه، کالری دریافتی نیز کمتر می‌شود.

  • تنظیم سوخت و ساز: سیب زمینی منبع غنی ویتامین B6 است. ویتامین B6 نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد. بیشتر نیاز ما به انرژی از گلوکز تأمین می‌شود و کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها مولکول‌های ذخیره‌کننده‌ی انرژی در بدن هستند که در مواقع نیاز باید تبدیل به گلوکز شوند تا بدن بتواند انرژی مورد نیاز در فعالیت‌های روزانه‌ی خود را تأمین کند. ویتامین B6 موجود در سیب‌زمینی تسهیل کننده‌ی روند شکسته‌ شدن مولکول‌های کربوهیدارت و پروتئین و تبدیل آن به گلوکز هستند.

  • محافظت از پوست: کلاژن سیستم پشتیبان پوست است. ویتامین C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتی‌اکسیدان از آسیب سلول‌های پوست در برابر آفتاب، آلودگی و سیگار کمک جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین C موجب کاهش چین‌وچروک و بهبود بافت پوست هم می‌شود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن: تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند از شدت و نیز مدت سرماخوردگی بکاهد. همان‌طور که گفته شد سیب زمینی‌ها سرشار از ویتامین C هستند.

پوستر سیب زمینی

اثرات جانبی خوردن بیش از حد سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یک ساقه‌ی خوراکی است که علاقمندان زیادی هم دارد. این ماده‌ی خوراکی یکی از سبزیجاتی است که به طور گسترده‌ای در سراسر جهان مصرف می‌شود و در میان فرآورده‌های غذایی در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. سیب‌زمینی منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر غذایی و غیره است. این ساقه‌ی خوراکی مزایای زیادی برای سلامتی و همین‌طور زیبایی دارد. با این حال، باید یادآوری کنیم که مصرف بیش از حد هر چیزی برای سلامتی بد است، و این موضوع در مورد سیب‌زمینی هم صدق می‌کند. در ادامه این محتوا، ما در مورد مضرات خوردن بیش از حد سیب‌زمینی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

چاقی مفرط با مصرف سیب زمینی

اگر دوست دارید از یک زندگی سالم لذت ببرید، باید مطمئن شوید که وزن ایده‌آل‌تان را حفظ می‌کنید. اگر وزن کمی دارید، قطعا می‌توانید سیب‌زمینی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید زیرا این ماده‌ی خوراکی کربوهیدرات زیادی دارد و خوردن 100 گرم سیب‌زمینی حدود 77 کیلو کالری انرژی به بدن‌تان می‌رساند. با این حال، مصرف بیش از حد سیب‌زمینی بد است به این دلیل که ممکن است کالری‌ دریافتی‌تان به سرعت افزایش پیدا کند و وزن‌تان افزایش بیابد. دریافت کالری زیاد اگر در زمان مناسب کنترل نشود، حتی می‌تواند به چاقی منجر شود که یک نگرانی عمده در مسیر سلامتی است و می‌تواند موجب مشکلات دیگر سلامتی مانند مشکلات قلبی عروقی، مشکلات تنفسی، فشار خون بالا، استرس و غیره ‌شود. به عبارت دیگر، حفظ تعادل در دریافت کالری بسیار مهم است.

مضر بودن برای سیستم گوارش

مصرف ​​سیب‌زمینی به صورت منظم و در حد تعادل برای معده بسیار سودمند است و به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. این مزیت سیب‌زمینی عمدتا به دلیل وجود فیبر غذایی موجود ‌در آن است. فیبر غذایی که در سیب‌زمینی وجود دارد، به عنوان یک ملین طبیعی، حرکت روده را بهبود می‌بخشد و به حذف مواد زائد از بدن ما کمک می‌کند و از این طریق مانع بروز یبوست و سایر مشکلات گوارشی مانند درد شکم، گاز، سوء هاضمه، نفخ شکم و غیره می‌شود. اگر چه سیب‌زمینی برای سیستم گوارش ما مناسب است، اما بهتر است که آن را در حد اعتدال بخورید به این دلیل که دریافت فیبر غذایی به میزان بیش از حد برای سلامت دستگاه گوارشی ما بد است و باعث مشکلات گوارشی مانند گرفتگی شکم، اسهال، ضعف، یبوست، گاز روده، انسداد روده و غیره می‌شود. علاوه بر این، سیب‌زمینی غنی از نشاسته است و به همین دلیل ممکن است در بعضی از افراد مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، درد شکم، گاز روده و غیره ایجاد کند.

کاهش فشار خون با مصرف سیب زمینی

خوردن سیب‌زمینی به صورت منظم برای کمک به کاهش فشار خون بالا بسیار سودمند است. این مزیت سیب‌زمینی عمدتا به دلیل وجود پتاسیم معدنی موجو در آن است. پتاسیم نوعی وازودیلاتور است که رگ‌های خونی ما را شل می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و بنابراین در حفظ تعادل فشار خون به ما کمک می‌کند. اگرچه سیب‌زمینی در کنترل فشار خون موثر است، اما بهتر است آن را در حد تعادل بخورید به این دلیل که مصرف بیش از حد پتاسیم در بدن ما می‌تواند فشار خون را تا سطح خطرناکی پایین بیاورد و باعث افت فشار خون شود. فشار خون پایین هم اختلالی است که طی آن فشار خون ما تا سطحی غیر طبیعی کاهش می‌یابد و با نشانه‌هایی از قبیل خستگی، سرگیجه، حالت تهوع، افسردگی، تاری دید و غیره مشخص می‌شود. علاوه بر این، اگر شما در حال حاضر برای کنترل فشار خون بالا دارو مصرف می‌کنید خوردن بیش از حد سیب‌زمینی می‌تواند با داروها تداخل ایجاد کند و احتمال افت فشار خون را افزایش دهد.

اثرات منفی آنتی‌اکسیدان بیش از حد

آنتی‌اکسیدان‌های Phe مانند ویتامین C، ویتامین E و سایر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در سیب‌زمینی دارای مزایایی برای سلامتی هستند. آن‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن ما مبارزه می‌کنند، آن‌ها را تثبیت می‌کنند و مانع بروز آسیب اکسیداتیو به بدن ما می‌شوند و در نتیجه خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش می‌دهند. در عین حال سبب می‌شوند که پیری زودرس دور از شما بمانند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین در حفاظت از سیستم ایمنی بدن، سیستم قلب و عروق و سیستم تنفسی در برابر اثرات نامطلوب رادیکال‌های آزاد موثر هستند. اگر چه آنتی‌اکسیدان‌ها برای ما بسیار مفید هستند، اما حضور بیش از حدشان در بدن برای سلامتی چندان خوب نیست. آن‌ها در مقادیر زیاد می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف مانند سرطان ریه و غیره را افزایش دهند به این دلیل که آنتی‌اکسیدان در مقدار بیش از حد، نه تنها از سلول‌های سالم محافظت می‌کند، بلکه از سلول‌های سرطانی هم محافظت می‌کند و حتی سبب تکثیر آن‌ها می‌شود.

مضرات مصرف سیب زمینی برای بیماران دیابتی

سیب‌زمینی برای افراد دیابتی یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند چندان مفید نیست. این خطر سیب‌زمینی برای سلامتی عمدتا به دلیل شاخص گلیسمی بالای آن است. سیب‌زمینی دارای شاخص گلیسمی بالایی است به این معنی که قند را در جریان خون با سرعت بیش‌تری آزاد می‌کند و می‌تواند به افزایش چشمگیر سطح قند در جریان خون منجر شود. علاوه بر این، سیب‌زمینی همچنین دارای کربوهیدرات‌های زیادی است که به گلوکز تجزیه می‌شوند و به این ترتیب سطح قند را در جریان خون ما افزایش می‌دهند. اگر چه فیبر غذایی موجود در سیب‌زمینی به کاهش میزان قند در جریان خون کمک می‌کند، اما زمانی که سیب‌زمینی بیش از حد مصرف شود، نمی‌تواند مفید باشد. بنابراین، اگر شما به دیابت مبتلا هستید، بهتر است سیب‌زمینی را در حد اعتدال بخورید، و حتی قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان با پزشک مشورت کنید.

ایجاد تداخل سیب زمینی با برخی داروها

سیب‌زمینی منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و غیره است که نقش مهمی ‌در حفظ سلامتی ما ایفا می‌کنند. با این حال، هنگامی که بیش از حد مصرف می‌شود، ممکن است مضرات زیادی برای بدن داشته باشد، و یکی از همین مضرات ایجاد تداخل با برخی از داروها است. به عنوان مثال، اگر شما از فشار خون بالا رنج می‌برید و در حال حاضر دارو برای رفع این مشکل مصرف می‌کنید، خوردن سیب‌زمینی به میزان بیش از حد می‌تواند فشار خون شما را تا سطح خطرناکی کاهش دهد و منجر به کاهش فشار خون شود (اختلالی که طی آن فشار خون خیلی پایین می‌آید) و با نشانه‌هایی مانند سرگیجه، تاری دید، سردرگمی، خستگی، حالت تهوع و غیره مشخص می‌شود. به همین ترتیب، اگر به دیابت مبتلا هستید و داروهایی برای حفظ سطح قند خون‌تان مصرف می‌کنید، خوردن سیب‌زمینی به میزان بیش از حد ممکن است با داروها تداخل ایجاد کند و سطح قند خون‌تان را افزایش دهد.

سیب‌زمینی در طول بارداری

سیب‌زمینی منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی و غیره است که نقش مهمی ‌در حفظ سلامتی ما دارند و این موضوع در مورد مادران شیرده و زنان باردار هم صدق می‌کند. با این حال، در دوران بارداری و شیردهی بسیار مهم است که نسبت به آن‌چه می‌خورید و می‌نوشید دقت بیش‌تری داشته باشید زیرا این امر نه فقط سلامت مادر بلکه سلامتی نوزاد را تعیین می‌کند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که سیب‌زمینی را در حد اعتدال مصرف کنید و در این زمینه بهتر است با پزشک‌تان مشورت کنید. از مصرف سیب‌زمینی‌های سبز باید به طور کامل اجتناب کنید، زیرا معلوم شده که ترکیبات سمی مانند آلفا چاکونین و آلفا- سولانین دارند که برای رشد جنین بسیار خطرناک هستند و ممکن است باعث ایجاد نقص هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا شود. در کودکان سیب‌زمینی سبز می‌تواند به دیابت نوع 1 منجر شود.

سخن پایانی

بنابراین برای نگهداشتن سیب زمینی راه های زیادی وجود دارد، در این محتوا چند مورد از مفید ترین نکات برای ذخیره کردن سیب زمینی را بدون در نظر گرفتن مقدار سیب زمینی ها، ارائه دادیم. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (68 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) نگاهی به دیزاین شیک و باکلاس میز عزای پسر جوان نسرین مقانلو، بازیگر سریال مختارنامه/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (15 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (14 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (14 نظر) اجرای زنده عشقانه و بدون دستگاه امیر مقاره در ماشین/ واقعا چه قدرت صدای محشر و معرکه‌ای👌+ویدیو (13 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
چه کسانی پیشنهاد وزارت به رائفی پور دادند؟
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
دانلود آهنگ جدید «پر پرواز» مصطفی راغب +فیلم/ تو پر پروازم باش بیا و مالک قلبم باش ...
(عکس) شباهت بیش از حد الیکا عبدالرزاقی، ستاره اینروزهای برنامه "جوکر 2"، به مادرش/ امین زندگانی، بازیگر سریال "طوبی"، چه مادرخانم جوان و خوش خنده‌ای داره!
پدر با دیدن دختر 15 ساله‌اش با یک پسر در اتاق خواب سکته کرد و مرد!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!