دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

غار های شگفت انگیز قاره آمریکا 

سه شنبه، 21 مرداد 1399
قاره آمریکا پر از شگفتی‌هاست و جاذبه‌های خاص خودش را دارد. از میان این جاذبه‌ها شما را به دیدن غارهای خاص این قاره دعوت می‌کنیم.

1- غار رودخانه گمشده در کنتاکی

احتمالاً درباره پارک ملی غار ماموت، بزرگترین سیستم غار زیرزمینی جهان شنیده اید، اما غار رودخانه گمشده، که در کنتاکی وجود دارد، آیا درباره آن چیزی شنیدید؟یک رودخانه زیرزمینی درشهر بولینگ گرین، رودخانه غارهای گمشده یکی از عجایب طبیعی با تاریخ خیره کننده است: این غار جایی است که جسی جیمز برای فرار از اجرای قانون خود را در آن پنهان کرد و گمان می رود که به عنوان پناهگاه قبایل بومی آمریکایی نیز بوده است.

جیمی دیتارنتودر اسمارت تروال مینویسد که “شما گزینه های برای کاوش در غار دارید میتوانید بوسیله یک قایق ، کایاک یا اگر مایل به پایین آمدن و کثیف شدن از آن هستید، یا خزیدن در یک غار را انتخاب کرده اید ، اما در بالای زمین هنوز هم پارک ۶۰ هکتار که پر از مسیرهای پیاده روی، محل های کمپ و فعالیت های طبیعت گردی برای کودکان، و چیزهای زیادی دیگری نیز وجود دارد. "هیچ سفر به شهر بولینگ گرین بدون سفر به این مکان چشمگیر نمی تواند کامل بنظر برسد ،که نه تنها یک شگفتی طبیعی است، بلکه یادبود و بنای تاریخی جامعه هم هست. "


2- غار هاریسون (Harrison) در باربادوس

در کشور جزیره ای باربادوس (Barbados) واقع در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی، غارهای طبیعی زیادی وجود دارد که بزرگترین آنها غار هاریسون (Harrison) است. فرسایش طبیعی صخره های آهکی غار در طی صدها هزار سال، باعث به وجود آمدن تعداد زیادی راهرو و تونل تو در تو شده که جلوه شگفت انگیزی به غار بخشیده است.

فرسایش طبیعی صخره های آهکی غار در طی صدها هزار سال، باعث به وجود آمدن تعداد زیادی راهرو و تونل تو در تو شده که جلوه شگفت انگیزی به غار بخشیده است.گردشگران با استفاده از تراموا می توانند در این راهروهای زیبا حرکت کنند. به این تابلوی نقاشی، استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی با اشکال عجیب و غریب که بر اثر حرکت آب در غار پدید آمده را نیز اضافه کنید.دسترسی آسان به غار هاریسون یکی از مزیت های آن به شمار می رود و به همین دلیل غارنوردان آماتور به راحتی می توانند در آن تفرج کنند.

نام این غار از مالک آن منطقه به نام توماس هاریسون در دهه ۱۷۰۰ گرفته شده است. در سال ۱۹۷۴ این غار دوباره توسط مهندس و غارنورد دانمارکی، Ole Sorensen، کشف شد. بعد ها این غار توسط دولت باربادوس به جاذبه گردشگری تبدیل شده و در سال ۱۹۸۱ به روی عموم باز شد. غار هاریسون به صورت طبیعی از فرسایش سنگ آهک توسط آب شکل گرفته است. شروع بازدید از غار، از سالن بزرگ است که بیش از ۱۰۰ فوت ارتفاع دارد.

3- غار کارلزبد (Carlsbad) در نیومکزیکو

غار کارلزبد در ایالت نیومکزیکو و در کوه های گوادلوپ (Guadeloupe) واقع شده است. این غار شگفت انگیز در تمامی طول سال به جزء ایام کریسمس، باز است. برای رسیدن به غار، هم می توانید از آسانسور موجود در مرکز بازدید استفاده کنید و هم مسیر را از طریق پیاده روی طی کنید. این غار متشکل از سالن بزرگی به وسعت ۴ هزار فوت طول، ۶۲۵ فوت عرض و ۲۵۵ فوت ارتفاع در برخی از نقاط است. سالن این غار جزو سومین اتاق بزرگ در آمریکای شمالی و رتبه هفتم در جهان است.

پارک ملی حفره های کارلزبد با مساحت ۱۹۰ کیلومتر مربع، در جنوب نیومکزیکو قرار دارد و بیش از ۱۰۰ غار را در خود جای می دهد. مشهورترین این غارها، غاری زیرمینی است که طولی معادل ۴۴ کیلومتر دارد و ۱۶ گونه خفاش در آن زندگی می کنند. علاوه بر این ها، کاکتوس های گل دار، حیات وحش صحرا و دره های عمیق سنگی از دیگر ویژگی های ارزشمند این منطقه هستند. پارک ملی حفره های کارلزبد، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این غار در ایالت نیومکزیکو آمریکا واقع شده است. این پارک ملی مجموعه ای از غارها است که در اعماق صخره های آهکی کوه های گوادالوپه قرار گرفته اند. این غار یکی از جاذبه های گردشگری در این منطقه و جزء مهمترین غارهای جهان بوده و در سال ۲۰۱۱ بیش از ۴۱ میلیون بازدید کننده داشته است. این غار دارای اتاقک های بسیار بزرگی بوده که برخی از آن ها بیش از ۱۲۰۰ متر طول، بیش از ۱۹۰ متر عرض و بیش از ۶۸ متر ارتفاع دارد که سومین در آمریکای شمالی و هفتمین در جهان در نوبه خود است. برای بازدید از این غار تورهای مورد توجه بسیاری وجود داشته و حتی می توانید در نزدیکی آن کمپ زده و با طلوع خورشید وارد این غار شوید.

4- غار چلچله ها (Cave of the Swallows)، آکویزمون (Aquismon)، مکزیک

یک غار سر باز در منطقه آکویزمون مکزیک است که دارای ریزش آب از فاصله ۳۳۳ متری از سقف غار به پایین ترین قسمت دهانه غار است. غار چلچله ها، دومین گودال عمیق در مکزیک است که یک آسمان خراش به راحتی می تواند در آن جای گیرد. به طور کلی غار دارای دمای پایینی است و بارش باران موجب شده دور تا دور دهانه غار با پوشش گیاهی حجیم و زخیم احاطه شود. گاهی اوقات بارش شدید باران موجب سر ازیر شدن آن از درون غار به بیرون می شود.

در وهلهء اول این غار ممکن است به صورت یک گودال ۶۱ متری وسیع در درون زمین به نظر برسد. اما ورودی غار چلچله ها مانند دروازه ای است رو به دنیای عجایب طبیعی. عمق 366 متر آن تنها بدان معنا نیست که شما یک مکان معروف برای پرش های ثابت و یک ماجراجویی استثنایی را یافته اید، بلکه این غار از نظر عمق در رده دوم گودال های مکزیک نیز قرار می گیرد. سقوط آزاد به ته غار تنها یکی جذابیت های این مکان زیبا است. بیشتر توریست ها در هنگام طلوع و غروب خورشید به اینجا می آیند و در سکوت، منتظر پرواز دسته جمعی هزاران چلچله که از دهانهء غار خارج می شوند، می نشینند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
سابمیت مقاله چیست؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی