دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

قزاقستان از اولویت‌های کشت فراسرزمینی برای ایران است 

پنجشنبه، 12 تیر 1399
کد خبر: 88040
 سفیر ایران در نورسلطان، قزاقستان را از اولویت‌های کشت فراسرزمینی ایران برشمرد و گفت: قزاقستان علاوه بر دارا بودن زمین‌های وسیع و مناسب برای کشاورزی، از موقعیت ترانزیتی خوبی برخوردار است و حمل و نقل کالا به این کشور به سهولت انجام می‌شود.

راهکارهای توسعه کشت فراسرزمینی در قزاقستان و همچنین آسیب شناسی و رفع موانع موجود، در نشست تخصصی با حضور فعالان این حوزه مورد بررسی قرار گرفت. این نشست به ابتکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با حضور «مجید صمدزاده صابر» سفیر ایران در نورسلطان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. صمدزاده صابر در این نشست با اشاره به ظرفیت های قزاقستان در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات، این کشور را یکی از اولویت های کشت فراسرزمینی ایران برشمرد و گفت: قزاقستان علاوه بر دارا بودن زمین های وسیع و مناسب برای کشاورزی، از موقعیت ترانزیتی خوبی برخوردار است و حمل و نقل کالا به این کشور به سهولت انجام می شود.

وی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا ترانزیت کالا میان ایران و برخی از کشورهای منطقه قطع شد اما قزاقستان تنها کشوری بود که صادرات، واردات و ترانزیت و مبادله کالا با ایران را بدون وقفه ادامه داد.

سفیر ایران با اشاره به برنامه های میان مدت و بلندمدت قزاقستان برای تبدیل شدن به یکی از قطب های کشاورزی در جهان، اظهار داشت: فرصت مناسبی برای شرکت های ایرانی است تا با دانش و تخصص خود در حوزه کشاورزی و آبیاری، در اجرای پروژه های کشاورزی قزاقستان مشارکت کنند.

صمدزاده صابر افزود: چنانچه نیاز به بازنگری در اسناد امضا شده میان ایران و قزاقستان در حوزه همکاری های کشاورزی و یا امضای اسناد جدید است، سفارت آمادگی دارد تا موضوع را تا دستیابی به نتیجه پیگیری کند تا بسترهای حقوقی مناسب برای فعالیت شرکت های ایرانی فراهم شود.

سفیر ایران پیشنهاد کرد در کنار برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی میان دو کشور، هیأت های تخصصی در حوزه کشاورزی به صورت جداگانه به قزاقستان سفر کنند یا میزبان صاحبنظران و افراد فعال در حوزه کشاورزی باشند.

وی از همکاری دانشگاهی میان ایران و قزاقستان خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه کشاورزی قزاقستان علاقه مند به گسترش همکاری های دانشگاهی در حوزه کشاورزی با ایران است. این همکاری ها علاوه بر جنبه های علمی، نتایج کاربردی هم خواهد داشت و می تواند به پروژه های مشترک سودآور نیز منجر شود.

کرباسی معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، انجمن کشت فراسرزمینی و برخی از شرکت های فعال در این زمینه از دیگر سخنرانان و شرکت کنندگان این نشست بودند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه