دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

غذاهای مفید برای هوش و مغز کودکان 

شنبه، 21 اسفند 1400
در این مطلب لیست بهترین مواد غذایی که به رشد مغز و تقویت حافظه کودکان کمک می کند، آورده شده است.

همه والدین می خواهند که فرزندان باهوشی را پرورش دهند که با این کار فرصت موفق شدند را به آنان می دهند. توجه به رژیم غذایی آنها اجازه می دهد تا از سلامت فرزندمان باخبر شویم و تغذیه آنها یقینا در پیشرفت آنها موثر است. بنابر این باید مواد غذایی را انتخاب کنیم تا سلامتی جسمانی آنها ارتقا یابد و بتوانند بهتر رشد کنند پس نباید از این تعجب کنیم که تغذیه مناسب می تواند به روی هوش فرزندانتان موثر باشد.

بهترین مواد غذایی برای تقویت هوش کودک

شاید یکی از خواسته های شما نیز همانند بسیاری از مادران داشتن نوزاد و یا کودکی باهوش باشد. گرچه هوش یک فاکتور چند عاملی است که یکی از مهمترین آنها ژنتیک فرد محسوب می شود، اما بدون شک تغذیه در رشد و شکوفایی توانایی ذهنی فرزندتان بسیار موثر خواهد بود. در ادامه یک لیست غذا برای باهوش شدن کودک را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماهی سالمون

به طور کلی ماهی برای کودکان فواید زیادی دارد. ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی های اشباع شده در آن ناچیز است ولی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. امگا 3ها چربی های مفید و سالمی هستند که بدن قادر به تولید آن نیست.ماهی های چرب مانند ماهی سالمون منبع غنی اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند. مصرف میزان کافی این اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت های ذهنی کودک کمک کنید.

توت ها

وقتی کودکان نوپا توت می خورند نه تنها عملکرد مغز خود را در حالی که کم هستند تقویت می کنند، بلکه به حفظ سلامت مغزشان با بالا رفتن سن کمک می کنند تا از بیماری های مغزی مانند زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کنند. با داشتن آنتی اکسیدان التهاب مغز کم می شود.

آووکادو

آووکادو نه تنها اولین غذای مفید برای کودکان است بلکه غذا یی تقویت کننده مغز برای کودکان نوپا نیز می باشد. آووکادو به بهبود عملکرد شناختی کمک می کند. این بدان معناست که وقتی آووکادو مصرف می شود حافظه و تمرکز دائماً در نتیجه چربی های سالم، پتاسیم و به ویژه فولات موجود در آن بهبود می یابد. اگر کوچولو ها با افزایش سن به خوردن آووکادو ادامه دهند، خطر ابتلا به بیماری های لخته شدن خون و سکته کاهش می یابد.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مواد مغذی بوده که به قدرت مغز نیز کمک می کند. تخم مرغ حاوی کولین است که به تیز نگه داشتن مغز کمک می کند و امکان یادگیری را فراهم می کند.

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها غذا های بسیار مغذی هستند. برخی از سالم ترین آجیل ها و دانه ها برای سلامت مغز شامل بادام، تخمه آفتابگردان و بادام زمینی می باشد. این به این دلیل است که آن ها جریان خون را به مغز افزایش می دهند و حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که هر دو به تمرکز و عملکرد حافظه کمک می کنند. در حالی که دادن آجیل و دانه ها باعث خطر خفگی می شود تهیه کره بادام، بادام زمینی یا تخمه آفتابگردان برای آن ها گزینه های خوبی است.

سیب

در جعبه ی غذایی کودکان یک ماده ی غذایی شگفت آور و همه کاره وجود دارد که همه به خوبی با آن آشنا هستیم ، این ماده چیزی نیست به غیر از سیب. سیب یک میان وعده سریع و سالم برای کودک شما، مخصوصا زمانی که او خیلی گرسنه است، می باشد. زمانی که کودک شما گرسنه باشد، یک سیب رسیده و شیرین را با ولع خواهد خورد.سیب حاوی آنتی اکسیدان ها ی حیاتی است که در مبارزه با زوال شناختی و فکری کودکان بسیار مفید است. اما سعی کنید سیب های سالم و بدون آفت کش ها و مواد افزودنی شیمیایی را که سلامت بچه های شما را به خطر می اندازد، استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه، یک ماده ی شناخته شده است که دارای خواص ضدالتهابی بوده، و یکی از بهترین موادی است که برای تقویت حافظه کودکان می توانید به رژیم غذایی آن ها اضافه کنید.زردچوبه محتوای کورکومین بوده، که به عملکرد بهتر مغز در مبارزه با التهابات بافت مغزی کمک کرده و آن ها را در مقابل بیماری ها و پلاک های تشکیل دهنده ی آلزایمر، قوی تر و مقاوم تر می کند. اگر شما ازخوردن غذاهای هندی لذت می برید، به این دلیل است که اکثر غذاهای هندی با زردچوبه ی فراوانی آماده می شوند.

عسل پادشاه نسخه های تقویت حافظه کودکان

والدینی که مایل اند کودکانشان حافظه و رشد و نمو بهتری داشته باشند می توانند عسل طبیعی را بعد از یک سالگی در وعده غذایی کودکان خود قرار دهند.با اشاره به اینکه افرادی که از ابتدای دوره جوانی مصرف عسل را در وعده غذایی خود جای داده اند کمتر دچار پیری زودرس می شوند و عمر طولانی تر دارند باید بدانید که عسل برای جلوگیری از فشار خون بالا، ورم مفاصل، بی خوابی و افزایش مقاومت بدن بسیار مفید است.

ماست یونانی

ماست یونانی را به جای ماست معمولی جایگزین کنید و یک غذای مغذی برای کودکان نوپا فراهم کنید. ماست یونانی همچنین حاوی ید بوده که برای عملکرد مغز نیز مهم است. زمانی که مغز ید کافی داشته باشد تمرکز بهتر رخ می دهد. به همین دلیل کودکان نوپا قادر خواهند بود رشد شناختی خود را افزایش دهند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی ممکن است به نظر غذایی نباشد که اکثر کودکان نوپا از آن لذت ببرند، اما با کمی بخار پز شدن طعم تلخ آن حذف می شود و بچه های کوچک از خوردن آن لذت می برند. کلم بروکلی را برای کودکان نوپا به هر شکلی که می خورند سرو کنید.

غلات کامل

اکثر مردم می دانند که خوردن غلات کامل سالم تر از خوردن غذا هایی است که با آرد سفید تهیه شده اند. آن ها نه تنها برای سیستم قلبی عروقی و ساخت استخوان ها و ماهیچه های قوی بهتر بوده بلکه برای سلامت مغز نیز مهم هستند. غلات کامل نیز انرژی مغز را در طول روز تأمین می کنند.

توصیه های طب سنتی برای تقویت هوش کودک


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟