دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

گوگل‌درایو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ 

پنجشنبه، 01 اسفند 1398
ساعد نیوز: یکی از قابلیت‌های اصلی فضاهای ابری این است که هر جا به اینترنت دسترسی داشته‌ باشید، به فایل‌های درون آن‌ها هم دسترسی دارید. گوگل‌‌درایو هم فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل است که خدمات زیادی به شما ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

یکی از قابلیت های اصلی فضاهای ابری این است که هر جا به اینترنت دسترسی داشته باشید، به فایل های درون آن ها هم دسترسی دارید. گوگل درایو هم فضای ذخیره سازی ابری گوگل است که خدمات زیادی به شما ارائه می دهد. در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

صرفا با داشتن یک اکانت گوگل، ۱۵ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی فایل هایتان در گوگل درایو به شما اختصاص داده می شود. شما می توانید فایل هایی که حجم بالایی دارند را با چند کلیک با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت را ایجاد و با دیگران هم خوان کنید. دیگر این که می توانید مشخص کنید بعضی فایل ها به طور آفلاین هم در دسترس باشند تا بدون اینترنت هم آن ها را ببینید.

اما نحوه استفاده از این فضای ذخیره سازی

لازمه استفاده از خدمات گوگل درایو داشتن حساب گوگل است. پس اگر حساب گوگل ندارید، ابتدا باید آن را بسازید.

دو راه برای ورود به گوگل درایو وجود دارد. هم می توانید مستقیما از این آدرس وارد شوید:

https://www.google.com/drive/

هم می توانید در بالا سمت راست صفحه جی میل روی علامت کلیک کنید و وارد گوگل درایو شوید. [مطابق عکس زیر]

با واردشدن به این فضا فایل های مختلفی را که ذخیره کرده اید، خواهید دید.

راحت ترین راه برای انتقال یک فایل به این فضا، کشیدن (Drag) و انداختنش در پنجره گوگل درایو است. در غیر این صورت مطابق عکس زیر، به منو بروید، گزینه فایل آپلود یا فولدر آپلود را بزنید و عملیات انتقال را انجام دهید.

برای ایجاد پوشه های مختلف هم کافی است در همین منو قبلی، گزینه فولدر را انتخاب کنید.

اگر می خواهید فایل یا فولدری را در فضای ابری با دوستانتان به اشتراک بگذارید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Share را فعال کنید. در این مرحله آدرس ایمیل شخص مورد نظر را بنویسید و در کنارش مشخص کنید که امکان ویرایش فایل را داشته باشد یا فقط بتواند مشاهده اش کند یا بتواند کامنت بگذارد. با زدن گزینه Ok ایمیلی برای شخص مورد نظر ارسال می شود که از طریق آن به راحتی به فایل دسترسی پیدا می کند.

همچنین در ستون سمت چپ صفحه اصلی گوگل درایو، با انتخاب گزینه Share With Me، فایل هایی که با شما به اشتراک گذاشته شده است را می بینید. می توانید برخی از آن ها را، که دارای فرمت مناسبی هستند، در همان فضای ابری اجرا کنید. اگر هم می خواهید فایل ها را به حافظه تلفن همراه یا کامپیوتر خود منتقل کنید، روی آن ها کلیک راست کنید و گزینه دانلود را انتخاب کنید.

برای حذف فایل های ذخیره شده در گوگل درایو هم کافی ست روی فایل مورد نظر کلیک راست و روی Remove کلیک کنید. اگر فایلی را به اشتباه پاک کردید، از ستون سمت چپ در صفحه اصلی گوگل درایو، وارد Trash شوید، روی فایل کلیک راست کنید و گزینه Restore را انتخاب کنید.

برای دسترسی به فایل ها در حالت آفلاین باید افزونه Chromebook را نصب کنید، سپس به بخش تنظیمات گوگل درایو بروید و تیک این گزینه را فعال کنید. با اعمال این تنظیمات به طور خودکار به همه فایل هایی که از این به بعد ایجاد می کنید در حالت آفلاین نیز دسترسی خواهید داشت. برای دسترسی آفلاین به فایل های قدیمی هم، کافی ست روی آن ها کلیک راست کنید و گزینه available Offline را فعال کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC