دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

گورکن گرسنه‌ گنجی از سکه‌های روم باستان کشف کرد 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
کد خبر: 398836
ساعدنیوز: در زمستان گذشته توفان «فیلومتا» این ناحیه را درنوردید و بارش برف سنگین و بی‌سابقه‌ای، زیست جانوران را مختل کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز ، گمان می‌رود که «گورکن» گرسنه‌ای‌ که احتمالا در دل زمین در پی چیزی برای خوردن بوده است، بزرگ‌ترین گنجینه‌ سکه‌های رومی در شمال اسپانیا را یافته باشد.

این گنج نزدیک لانه این جانور در شهر «گرادو» در استان خودگردان آستوریاس اسپانیا یافته شد. به‌نظر می‌رسد که یک «گورکن» زمستان گذشته در جست‌وجوی خوراک این گنج را از زیر خاک بیرون کشیده باشد.

در زمستان گذشته توفان «فیلومتا» این ناحیه را درنوردید و بارش برف سنگین و بی‌سابقه‌ای، زیست جانوران را مختل کرد. پژوهشگران بر این باورند این جانور یک گورکن بوده که در تلاش برای یافتن چیزی خوردنی، شکافی را در نزدیکی لانه‌اش می‌کنَد و به این گنج می‌رسد. اما سکه‌های زر به کار سیر کردن شکم جانور گرسنه نمی‌آمد درنتیجه او سکه‌ها را اینجا و آنجا رها می‌کند.

دو باستان‌شناس که همراه با راهنمایان محلی به کاوش در غار « لاکوئستا » رفته بودند، 209 قطعه از آن گنج را یافتند. سکه‌های این مجموعه به سده‌های سوم تا پنجم پس از میلاد تعلق دارند.

پژوهشگران بر این باورند که آن سکه‌ها احتمالا در شهرهایی دور همچون کنستانتینوپل (قسطنطنیه - استانبول امروزی) یا تسالونیکی ضرب شده باشند. به گفته پژوهشگران، تاکنون در غاری در شمال اسپانیا چنین گنج بزرگی از سکه‌های رومی یافت نشده بود. در دهه 1930 چهارده سکه زر از عصر پادشاهی کنستانتین یکم، امپراتور روم در سال‌های 306 تا 337 ، کشف شد.

سفر پژوهشی باستان‌شناسان به آن منطقه بخشی از پروژه پژوهشی است که وزارت فرهنگ استان آستوریاس آن را پشتیبانی مالی می‌کند. این پروژه همچنان ادامه خواهد داشت و باستان‌شناسان امیدوارند بار دیگر برای کندوکاوهای بیشتر به این منطقه بازگردند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استوری خداحافظی و متفاوت احسان علیخانی با سعید راد+عکس
خلاقیت منحصر به فرد یک هندونه فروش ایرانی در گرمای تابستان حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه