ساعدنیوز
ساعدنیوز

گوشت‌های لاکچری و ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون تومان! 

  دوشنبه، 29 مهر 1398 ID  کد خبر 48019
گوشت‌های لاکچری و ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون تومان! 
ساعد نیوز: هرچند وقت یک بار پیج های مختلف اینترنتی جولانگاهی برای فروش گوشت های لاکچری و گران قیمت می شود که همین امر منجر به واکنش های مختلف نیز شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر از گاهی عرضه گوشت های لاکچری در فضاهای اینترنتی و برخی فروشگاه های شمال شهر با قیمت های عجیب و غریب سر و صدا به پا می کند که هر یک از مسئولان واکنشی نسبت به این موضوع دارند.

اگرچه برخی مسئولان بر این باورند که عرضه گوشت های لاکچری با قیمت های گزاف در برخی مغازه های شمال شهر تنها نوعی عوام فریبی است که برخی قشرهای خاص اقدام به خرید آن در بازار می کنند و به طور کامل منکر پرورش دام با شرایط خاص در واحدهای دامداری هستند، اما در مقابل مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران معتقد است که گوشت های به اصطلاح لاکچری همان گوشت ویل (گوشتی که گوساله آن تنها منبع تغذیه اش شیر است) و از طرف دیگر برخی عرضه کنندگان معتقدند دام با گرفتن ماساژ عضلانی، گوشتی با بافت لطیف و ساختاری مناسب در اختیار آنها قرار می دهد؛ که این امر باعث افزایش قیمت تا کیلویی یک میلیون تومان می شود.

در شرایطی که قیمت گوشت به سبب ترافیک دام در واحدهای دامداری با روند نزولی در بازار رو به رو شده است، به نظر می رسد اذعان برخی فروشندگان مبنی بر عرضه گوشت های لاکچری نوعی فضاسازی برای حفظ قیمت های کاذب و سودجویی در بازار است چرا که طبق اظهارات مسئولان ذی ربط تاکنون مجوزی برای پرورش دام های لاکچری با شرایط خاص در کشور صادر نشده است.

تصویر

نمونه بسته بندی عرضه گوشت ویل در فضای مجازی

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از صحت و سقم پرورش دام های لاکچری و ادعای برخی فروشندگان مبنی بر توزیع این گوشت ها با نرخ های گزاف در بازار با خبر شویم:

تولید دام در دامداری های خاص واقعیت ندارد/مجوزی در خصوص تولید دام های لاکچری صادر نشده است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه عرضه گوشت لاکچری در بازار صحت ندارد، اظهار کرد: با وجود اذعان برخی فروشندگان مبنی بر توزیع گوشت های لاکچری، اما این موضوع کذب است چرا که به هیچ عنوان دام در دامداری های خاص پرورش داده نمی شود.

وی افزود: عرضه دام لاچکری باید در دامداری های خاص و کاملا مکانیزه صورت گیرد که تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

ملکی ادامه داد: دام هایی که در دامداری های فضای باز نگه داری می شوند به سبب برخورداری از آب و هوای مناسب، گوشت با کیفیت بهتری تولید می کنند که ممکن است برخی سودجویان با قیمت های هنگفت به عنوان گوشت لاکچری اقدام به عرضه در بازار کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه توزیع دام و گوشت لاکچری نوعی عوام فریبی است، بیان کرد: با توجه به آنکه دامداری مکانیزه در کشور وجود ندارد، از این رو هر یک از فروشندگانی که ادعا می کنند گوشت توزیعی آن ها لاکچری است، با ادله و مستندات لازم ثابت کنند که از کدام اتحادیه پروانه تولیدی اخذ کردند یا این دام در کدام دامداری پرورش و کدام کشتارگاه ذبح شده است.

تصویر

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجوزی در خصوص تولید دام سبک و سنگین لاکچری در کشور صادر نشده است، افزود: بنده به عنوان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکنون مجوزی در خصوص تولید دام لاکچری در کشور صادر نکردم، در حالی که پرورش دهندگان مجوز تولید را باید از اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی دریافت کنند.

عرضه گوشت های لاکچری با نرخ بالا در مناطق شمال شهر نوعی عوام فریبی است/تفاوتی در کیفیت گوشت شمال و جنوب شهر وجود ندارد

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با تکذیب پرورش دام لاکچری در کشور اظهار کرد: اگر چه برخی فروشندگان شمال شهر به بهانه فریب قشری خاص اقدام به عرضه گوشت لاکچری با نرخ بالا در بازار می کنند، اما به سبب نبود شرایط خاص پرورش تفاوتی میان گوشت و دام به اصطلاح لاکچری با سایر دام ها وجود ندارد.

وی در واکنش به اظهارات برخی فروشندگان مبنی بر خوراک و نهاده خاص دام های لاکچری در کشور افزود: با توجه به آنکه گوشت از طریق دام تولید می شود و همواره غذای اصلی دام علوفه است، از این رو بیان اظهاراتی مبنی بر خوراک مخصوص دام های لاکچری و شرایط پرورش در فضای خاص واقعیت ندارد و هر روز سود جویان با اتخاذ روش های خاص به دنبال سودجویی و عوام فریبی قشری خاص هستند.

سلطانی قیمت گوشت در بازار داخل را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی و همچنین اتحادیه دامداران مجوزی در خصوص پرورش دام های لاکچری صادر نکرده است، بنابراین گوشت های به اصلاح لاکچری با نرخ های دلخواه فروشندگان در بازار عرضه می شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه تفاوتی در کیفیت گوشت توزیعی شمال و جنوب شهر وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه عمده دام های توزیعی مربوط به استان کردستان از کیفیت بالایی برخوردار است، اما فروشندگان برخی مغازه ها با روش های خاص اقدام به عرضه گوشت با نرخ های گزاف در بازار می کنند.

تصویر

سودآوری برخی فروشندگان با عرضه گوشت های لاکچری در بازار

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور فروش گوشت لاکچری را غیر قانونی دانست و گفت: با توجه به فراوانی گوشت، برخی افراد سودجو در فضای اینترنتی و فروشگاه های شمال شهر به دنبال سودآوری کاذب و حفظ وضع موجود هستند، در حالیکه امسال به سبب شرایط مساعد اقلیمی با افزایش تولید و عرضه در بازار رو به رو هستیم.

وی افزود: با توجه به روند نزولی قیمت گوشت، برخی فروشندگان در صدد حفظ گرانی های قبلی در بازار هستند، این در حالی است که به سبب ازدیاد عرضه، فروشندگان وارد فضای رقابتی شدند.

پوریان عرضه گوشت های لاکچری را یک جریان سازی برای حفظ گرانی های موجود در بازار برشمرد و گفت: با توجه به آنکه تفاوتی میان شرایط پرورش دام های تولیدی وجود ندارد، اما برخی افراد اذعان می کنند که دام های لاکچری در دامداری های خاص با علوفه متفاوت پرورش داده می شود، در حالیکه چنین اظهاراتی واقعیت ندارد و تمامی دام ها از گندم، جو و کاه تغذیه می کنند.

رئیس صادرکنندگان دام کشور ادامه داد: در شرایطی که قیمت دام زنده و گوشت قرمز روند نزولی به خود گرفته است و همواره با ترافیک دام در سطح دامداری ها رو به رو هستیم، همانند گذشته برخی افراد موضوع گوشت های لاکچری را در سایت های اینترنتی و برخی فروشگاه ها مطرح کردند تا بتوانند سود های هنگفتی را از این محل به جیب بزنند.

وی قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی را ۹۵ هزار تومان و گوشت گوساله را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با وجود عرضه گوشت های لاکچری با نرخ های گزاف در بازار امکان خرید برای تمامی اقشار جامعه وجود ندارد و از طرفی به سبب آنکه موقعیت و شرایط متفاوتی در پرورش دام نداریم، از این رو بیان اظهاراتی مبنی بر عرضه گوشت های لاکچری بیشتر فضاسازی است تا واقعیت.

عرضه گوشت های لاکچری همان گوشت ویل است/قیمت فعلی گوشت های لاکچری اجحاف در حق مصرف کنندگان است

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور درباره اینکه آیا عرضه گوشت لاکچری صحت دارد، اظهار کرد: گوشت لاکچری همان گوشت ویل است که هم اکنون در برخی مناطق شمال شهر عرضه می شود.

وی عرضه گوشت لاکچری با نرخ های فعلی را اجحاف در حق مصرف کنندگان دانست و گفت: گوساله های ویل یا به اصطلاح لاکچری تنها باید شیر مصرف کنند تا خوراک آن ها حاوی آهن نباشد، اما عرضه با نرخ های یک میلیون تومان به بالا اجحاف در حق مصرف کننده است که تنها عده ای خاص قدرت خرید آن را دارند.

مقدسی ادامه داد: اگر چه در شرایط فعلی تنها عده ای خاص اقدام به خرید گوشت های به اصطلاح لاکچری در بازار می کنند، اما بدانند گوشت های توزیعی به هیچ عنوان گوشت ویل نیست.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با بیان اینکه شرایط پرورش دام های لاکچری با دیگر دام ها متفاوت است، تصریح کرد: البته شرایط پرورش این دام ها به حدی سخت است که با اذعان فروشندگان این گوشت ها تفاوت معناداری دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (159 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (115 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (45 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (34 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد کافه دار اهوازی برای نیانداختن آدامس توسط مشتریانش روی زمین+عکس/ مغز نیست که منبع افکار نابه فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک تولد سومین فرزندِ پسرِ مقام معظم رهبری توسط برادر همسرشان+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 بلایی که تصادف مرگبار بر سرِ ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی آورد+عکس/ همسر جوان و پسرش توی این تصادف آسمانی شدن رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ این ماشین نیست هواپیماست + فیلم تصویری دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همسرشان در اوایل ازدواج/ چقدر جوان بودند احمد ابوالقاسمی، داور برنامه محفل: شجریان رو دوست دارم اما چون علیرضا قربانی پسر داییمه اونم دوست دارم+ویدیو رونمایی از پیرترین مرد جهان با 256 سال سن/ تا زمان مرگ با 23 زن ازدواج کرد!+عکس غوغای خوانندگی بی نظیر حمید هیراد با آهنگ قدیمی در خانه اش/ کدوم کوه و کمر نقش تو داره یار+ویدیو
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...