قیمت و خرید سنسور pt100

  پنجشنبه، 25 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
قیمت و خرید سنسور pt100
ساعد نیوز: سنسورهای مقاومتی مانند pt100 از جمله سنسورهای دما صنعتی RTD است که برای سنجش و اندازه‌گیری دما برپایه مقاومت یک هادی در دماهای مختلف عمل می‌کنند. برای اطلاع از قیمت و خرید سنسور pt100 مرغوب با ما باشید

خرید سنسور pt100

اگر به دنبال قیمت و خرید سنسور pt100 هستید بهتر است بدانید سنسورهای مقاومتی مانند pt100 ازجمله سنسورهای دما صنعتی RTD است که برای سنجش و اندازه‌گیری دما برپایه مقاومت یک هادی در دماهای مختلف عمل می‌کنند. گفتنی است اگر از این نوع سنسور در موقعیت‌های متفاوت استفاده نشود، امکان ایجاد خطا وجود دارد، به همین دلیل خرید سنسور pt100 از سوی مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود. همچنین ناگفته نماند که این سنسور دارای دقت فوق‌العاده عالی بوده و حتی تا دماهای 800 درجه نیز کاربرد دارد. حال در این مقاله قصد داریم درباره نحوه عملکرد و دیگر موارد مربوط به این سنسور صحبت کنیم.

خرید سنسور pt100

نحوه عملکرد سنسور pt100

این سنسورها براساس هم ‌بستگی بین فلزها و دمای آن‌ها عمل می‌کنند. درواقع با افزایش دمای فلز، مقاومت در برابر جریان نیز بیشتر می‌شود. از طرفی با افزایش مقاومت سنسور pt1000، مقاومت برقی که با اهم نمایش داده می‌شود نیز بیشتر خواهد شد. رایج‌ترین مشخصه خرید pt100 در 100 اهم است که درواقع نمایش مقاومت 100 در صفر درجه سانتی‌گراد است. ناگفته نماند که در این سنسورها پلاتین نقش تعیین کننده‌ای دارد و به دلایل زیر این فلز در سنسور pt100 استفاده می‌شود:

  • عدم اثربخشی شیمیایی؛

  • ایجاد ارتباط خطی بین دما و مقاومت؛

  • ضریب مقاومت دمایی و قابل تفکیک بودن تغییرات مقاومت نسبت‌به دما؛

  • پایداری مناسب.

بررسی مشخصات سنسور pt100

از مهم‌ترین مشخصه‌های این سنسورها، هسته مرکزی با سنسور داخلی آن‌هاست. چنین سنسورهایی با متریال‌های مختلف تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های مختلفی دارند که این مشخصات روی قیمت سنسور، سری ساخت و تست دستگاه اثرگذار خواهد بود. به طور کلی برای خرید pt100 حتماً به ساختار سنسور توجه کنید که عبارت‌اند از:

  • سنسورهای شیشه‌ای؛

  • سنسورهای سرامیکی؛

  • سنسور مغزی فیلمی با متریال‌هایی مانند مس، نیکل و... .

بررسی انواع سنسور pt100

گفتنی است این نوع سنسور دارای انواع متفاوت است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سنسور جومو pt100؛

  • سنسور سه سیم.

البته با توجه به محدوده اندازه‌گیری منفی، این سنسورها در نقطه منفی 50 سانتی‌گراد قابل تهیه در بازار هستند. همچنین انواع منفی 70 و منفی 200 درجه سانتی گراد برای این سنسورها نیز وجود دارد که هرکدام عملکرد و کارایی خاصی دارند.

خرید pt100 مرغوب

بررسی بخش ساختاری سنسور pt100

قبل از خرید سنسور rtd نیاز است که بخش‌های اصلی این سنسورها بررسی و شناخته شوند که ما در این بخش قصد داریم در این خصوص صحبت کنیم. درواقع جزئیات هر بخش سنسور pt1000 عبارت‌اند از:

  • عنصر مقاومت

احساس دما در این بخش انجام می‌شود و پلاتین نقش موثری در این زمینه دارد. همچنین برای خرید pt100، توصیه می‌شود از شرکت و برند‌های معتبر انجام شود که سنسور جومو یکی از بهترین‌هاست که می‌توانید استفاده کنید.

  • سیم‌ها

سنسورهای pt100 در سیم‌های مختلف مانند دو سیم، سه سیم و حتی چهار سیم عرضه شده‌است و انتخاب درست و بهینه در این بخش دارای اهمیت است. ناگفته نماند که این سیم‌ها مخصوصاً سنسور سه سیم برای مراقبت در برابر جریان‌ها نویزانداز با سیلیکون یا فایبرگلاس عایق شده‌اند.

  • غلاف محافظ

غلاف محافظ سنسورها به‌دلیل استفاده از شرایط و موقعیت‌های خاص، باید از فولاد ضدزنگ باشند. درواقع تنها در این صورت است که سنسور می‌تواند در بهترین حالت کارایی داشته باشد.

انواع و مزایای سنسور pt100

خرید pt100 باید براساس نیاز انجام شود و قبل از هر چیزی باید شناخت کامل از انواع سنسور pt100 وجود داشته باشد. در ادامه به توضیح درباره انواع مختلف سنسورهای pt100 می‌پردازیم و سپس به مزیت‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سنسور pt100 فیلمی (thin film)

این سنسور از یک نیمه هادی تشکیل شده‌است. درواقع چنین سنسورهای نیمه‌هادی با تغییر دما تغییر مقاومت نیز ایجاد می‌شود و این تغییرات خطی است.

  • سنسور سرامیکی pt100

این سنسور pt100 از یک استوانه سرامیکی تشکیل شده‌است و جنس سیم آن از پلاتینیوم است که درون استوانه جای داده شده‌است. تغییرات دما در این نوع سنسور براساس تغییرات مقاومتی به شکل خطی است.

  • سنسور pt100 شیشه‌ای

این سنسور دارای طیف گسترده‌ای بوده و برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. مزیت این سنسور نسبت‌به سایر سنسورهای pt100 پاسخ حرارتی نسبتاً قابل قبول است. از انواع سنسور pt100 که بگذریم، به‌کارگیری از این سنسورها دارای مزیت‌هایی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. امکان استفاده از سیم‌های رابط در آن‌ها؛

  2. دقت و حساسیت فوق‌العاده عالی؛

  3. پایداری عالی در موقعیت و شرایط مختلف.

نکات مهم حین خرید pt100

حال با توجه به موارد عنوان‌شده، اگر به این محصول نیاز دارید، قبل از اقدام به خرید باید مواردی را بررسی کنید که عناوین زیر از مهم‌ترین‌ها هستند:

  • کیفیت عالی

حتماً باید در نظر داشته باشید که سنسور انتخابی دارای کیفیت باشد. حتماً می‌دانید که وجود محصولات تقلبی در بازار، سبب شده‌است تا مدیران مجموعه‌ها، با وسواس بیشتری نسبت‌به انتخاب یک مرکز فروش سنسور pt1000 یا هر نوع دیگری اقدام کنند.

  • قیمت به‌صرفه

حتماً از فروشگاه‌هایی برای خرید pt100 استفاده کنید که در کنار کیفیت، از قیمت‌های به‌صرفه بهره می‌برند. برای این منظور کافی است به استعلام قیمت این محصولات از چند مرکز اقدام کنید تا نرخ خرید چنین محصولاتی را تخمین بزنید.

  • تنوع در محصولات

حتماً متوجه شده‌اید که سنسورهای دما دارای انواع مختلف هستند، لذا باید از مراکزی استفاده کنید که مدل‌های متفاوت را برای فروش عرضه کرده‌است تا دستتان برای انتخاب سنسور مناسب باز باشد. ضمناً توصیه می‌کنیم از مراکزی بهره‌مند شوید که مشاوره قبل از خرید دارند.

نکات مهم برای خرید سنسور pt100

جمع‌بندی درباره خرید سنسور pt100 مرغوب

در این مقاله سعی کردیم درباره خرید pt100 صحبت کنیم. در حال حاضر استفاده از این محصول در موقعیت‌های مختلف انجام می‌شود که بنابه نیاز، قابل تهیه هستند. پرواضح است که خرید باکیفیت این سنسور، به‌طور کامل می‌تواند برای مدت‌ها شما را از خرید مجدد بی‌نیاز کند، بنابراین باید به انتخاب یک مرکز مناسب به جهت بررسی و خرید این محصولات اقدام کنید.

گفتنی است برندها و مدل‌های مختلفی ازجمله سنسور جومو در بازار وجود دارد؛ کافی است برای انتخاب بهترین سنسور دما، به بررسی برندها و مدل‌های مختلف بپردازید تا درنهایت بتوانید باکیفیت‌ترین این محصولات را خریداری و استفاده کنید.

اگر به دنبال قیمت به روز و خرید سنسور pt100 به همراه گارانتی هستید، می‌توانید از سایت گروه صنعتی پایاسنس دیدن نمایید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (230 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (166 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (150 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (139 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (96 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (76 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW