دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

گزارش تصویری حضور بزرگان پرسپولیس در مراسم تشییع جنازه سعید راد پدر بزرگ آدام همتی 

چهارشنبه، 03 مرداد 1403
ساعدنیوز: بزرگان باشگاه پرسپولیس در مراسم خاکسپاری سعید راد شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مراسم تشییع پیکر سعید راد؛ بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، از ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز در ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار شد.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، از حوالی ساعت 8 صبح، همهمه مشتاقان این بازیگر، در اطراف خانه سینما محسوس بود و هر چه به ساعت رسمی تشییع نزدیک شدیم، بر میزان جمعیت افزوده شد. مطابق معمول خاکسپاری هنرمندان، تصاویری از سعید راد در دستان مردم بود.

تا آغاز رسمی مراسم تشییع، چند ترانه پخش شد که بارها برای مراسم وداع با عزیزان از دست رفته شنیده‌ایم؛ «مرو ای دوست» محمد اصفهانی، «حالا که میروی» محمد معتمدی، «ابر می‌بارد»، «ای بارون» و «چرا رفتی» همایون شجریان.

در این مراسم، جایگاهی برای استقرار هنرمندان در نظر گرفته شده است.

اگرچه قرار بود مراسم در ساعت 9:30 دقیقه برگزار شود اما به دلیل ازدحام جمعیت، ورود عکاسان خبری، روزنامه‌نگاران و مهمانان با مشکلاتی همراه شد و این مراسم با تاخیری نیم‌ساعته آغاز شد.

کامران ملکی، سخنران اصلی مراسم تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت است. ملکی پس از ادای احترام به ساحت سعید راد، از علی دهکردی؛ مدیرعامل خانه سینما درخواست کرد تا به عنوان نخستین سخنران، پشت تریبون قرار بگیرد.

دهکردی در سخنان کوتاهی عنوان کرد که سینمای ایران یکی از ستاره‌های تابناک خود را از دست داد. ستاره خاموش شدنی نیست؛ ستاره همیشه وجود دارد و ما اگر بپذیریم که بازیگری یک جور عشق است می‌فهمیم عشق هرگز تمام نمی‌شود. هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق. سعید راد تا همیشه زینت‌بخش تاریخ سینمای ایران باقی می‌ماند.

پس از این سخنان، محمدمهدی عسگرپور به عنوان دومین سخنران پشت تریبون قرار گرفت.

عسگرپور عنوان کرد: سعید راد فردی عاشق وطن و عاشق هم‌وطنان خود بود. جدی در کار بود که این معجون بسیار ارزشمند است. تقریبا آرزوی دست‌نیافتنی شده که با سینماگری وداع کنیم که به دلایل مختلف سختی نکشیده باشد مثل آقای راد که به عشق وطن و مردم به ایران برگشت.

پژمان بازغی به‌عنوان رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران به‌عنوان سومین سخنران، پشت تریبون قرار گرفت.

بازغی عنوان کرد: خیلی فکر کردم که امروز چه چیزهایی بگویم. به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. اولین فیلمی که آقای راد پس از 18 سال بازی کردند، فیلمی بود که بنده با ایشان همکاری کردم و افتخار همکاری داشتم. ستارگان سینمای ایران روشنگر راه جوانان در سینما هستند.

رئیس انجمن بازیگران ادامه داد: تعجب می‌کنم چرا چهره‌های جوان‌تر را در این مراسم نمی‌بینم. امیدوارم بچه‌ها بیشتر در این‌گونه مراسم شرکت کنند تا چراغ سینمای ایران با وجود کسانی که سال‌ها عمر خود را در این راه گذاشتند، روشن باقی بماند.

سام راد به‌عنوان چهارمین سخنران، گفت: قلب پدر من الان خوشحال است که شما را می‌بیند. ایران و سینمای ایران یک بازیگر محبوب و یک عقاب حرفه‌ای را از دست داد و ما هم پدرمان را از دست دادیم. در همه نوشته‌ها، تاریخ تولد و فوت‌ نوشته می‌شود و وسط آن یک خط تیره است؛ پدر من آن خط تیره را برای شما زندگی کرد.

راد در انتهای سخنان خود گفت: یک طوری زندگی کنیم که هر وقت از دنیا رفتیم، هر کس در اطراف ماست، از ما به خوبی یاد کند.

پس از این سخنان، نگاه راد، دختر این هنرمند پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سعید راد هنرمندی بود که سالیان سال بر پرده سینماها درخشید و ماندگار شد. عشقش دوربین و نفسش پرسپولیس بود. قلبش برای ما و نوه‌هایش می‌تپید.

راد با لحنی محزون ادامه داد: پدرم هر روز می‌پرسید که نگاه، من خوب می‌شوم؟ او دلش نمی‌خواست در این دوران کسی او را ببیند. سعید راد ستاره‌ای است که متولد شد و خواهد ماند.

الهام راد برادرزاده این بازیگر، به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و یاد این هنرمند را گرامی داشت.

در انتهای مراسم، اقامه نماز بر پیکر سعید راد انجام شد و سپس پیکر این هنرمند برای خاکسپاری، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد تا در کنار محمدعلی فردین به خاک سپرده شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 03 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
(عکس) ست کت‌و‌شلوار با طرح شلوغ ولی خوشرنگ سپیده بزمی‌پور، همسر باکلاس شاهرخ استخری، در یک مکان خاص با دکوراسیون شاهانه
تفریح و ورزش رونالدو ابر ستاره فوتبال جهان در کنار خانواده و حیاط خانه اش/ حیاط نیست که پارک جنگلیه!
(عکس) کد مورس همستر 3 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 چهارشنبه 3 مرداد
ترجمه تخصصی کتاب