دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

گذری در تاریخ/ جواهرات خاص محمدرضا پهلوی برای خواستگاری از گریس کلی، بازیگر خوش‌چهره‌ی هالیوود، و رقص سَبُک فریدون هویدا+ تصاویر 

یکشنبه، 06 آبان 1403
ساعد نیوز: در ادامه درباره جواهرات گران قیمتی که محمدرضا پهلوی به ستاره هالیوود هدیه داد بیشتر خواهد خواند. هوسرانی شاه از جیب مردم ایران که در نوشته های وندی لی نویسنده آمریکایی به چشم میخورد.

به گزارش سرویس تاریخی ساعد نیوز، هوس بازی شاه از جیب مردم به حدی بوده که وندی لی نویسنده آمریکایی در مورد رابطه شاه و گریس کلی مینویسد:

شاه علاقه اش به گریس را با اهدا 3 قطعه جواهر شامل: یک قفس طلا با الماس و پرنده ساخته شده از یاقوت کبود، جعبه طلا همراه یک ست 32 عددی الماس، و یک دستبند از مروارید و الماس ابراز کرد.

گریس پاتریشیا کلی در نوامبر 1929(1308) در پنسیلوانیا و در خانواده‌ای ثروتمند متولد شد. پدرش جک کلی قهرمان قایقرانی بود.او به عنوان یک میلیونر در شرق کشور کسب و کار داشت. مادرش مارگارت مجر اولین مربی تیم زنان دانشگاه پنسیلوانیا بود. گریس در کودکی به اجرا علاقه نشان می‌داد. پس از دبیرستان تصمیم گرفت در نیویورک به بازیگری ادامه دهد.‌ درنهایت گریس به آکادمی هنرهای زیبا رفت. همچنین در زمان دانشجویی به عنوان مدل فعالیت می‌کرد.گریس بازیگری را دنبال کرد و در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی درخشید.

در سال‌های پیش از جنگ‌جهانی دوم و پیشرفت سینما و تلویزیون به هالیوود رفت ‌. او در بیشتر از 12 فیلم و 60 سریال ایفای نقش کرد. بازی در فیلم دختر روستایی در سال 1954 جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد.گریس و محمدرضا در ‌ اواخر سال ‌1949 (1328)زمانی که شاه برای بازدیدی رسمی به آمریکا رفته بود، در هتل والدورف به پیشنهاد حسین فردوست باهم آشنا شدند و شاه که از فوزیه جدا شده بود، به دنبال همسری مناسب می‌گشت.

شاه که شیفته گریس شده بود، به او سه قطعه جواهر گرانبها هدیه کرد. گریس اما به‌واسطه زیبایی و بازیگری ‌ که در فیلم‌های هالیوود مشهور شده بود نمی‌خواست موقعیت خود را از دست بدهد، دچار تردید شد و جواهرات را به شاه برگردا‌ند. او پیشنهاد شاه را که می‌توانست او را ملکه ایران کند، رد کرد. درنهایت در سال 1955گریس به هیات داوران فستیوال جشنواره کن در فرانسه پیوست و حین جلسات عکاسی با راینیه سوم پرنس کشور شاهزاده‌نشین موناکو آشنا شد و ازدواج کرد.

ازدواج گریس کلی با پادشاه موناکو

فریدون هویدا، نماینده وقت ایران در مقر سازمان ملل در دوران محمدرضا شاه پهلوی بود. او برادر امیرعباس‌ هویدا، نخست وزیر سابق ایران بود که بعدها امیرعباس هویدا توسط انقلابیون جمهوری اسلامی، کشته شد. در این تصاویر زیرخاکی که در زمستان 1356 ثبت شده، فریدون هویدا در حال رقص با مگی ترودو در نیویورک است. مگی، همسر نخست‌وزیر سابق کانادا و مادر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی کانادا است.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
نگاهی به میز صبحانه شیک و مدرن خانه شاهرخ استخری و صبحانه ساده و مقوی پناه و نبات کوچولو به سبک اروپایی/ چه مامان خوش سلیقه‌ای😍+عکس
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
تبدیل پایان نامه به مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله