دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / بازار بورس /

حداقل و حداکثر سرمایه مورد نیاز برای شروع کار در بورس چقدر است؟ 

یکشنبه، 25 خرداد 1399
ساعد نیوز: این سوال که "حداقل و حداکثر سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟" در ذهن تمام تازه واردهای بورس وجود دارد. در این مطلب به پاسخ سوال خودخواهید رسید.

حداقل و حداکثر سرمایه برای ورود به بورس چقدر است؟

حداقل پول مورد نیاز برای خرید واحدهای سرمایه گذاری در صندوق مشترک را باید در امیدنامه آن شرکت بخوانید. این عدد می تواند چیزی مثل یک یا ده واحد باشد. در نتیجه صندوق، برای پول های کم تر از پانصد هزار تومان، صندوق گزینه بهتری است.

برخلاف انتظار عموم مردم برای سرمایه گذاری در بورس نیاز نیست حتما سرمایه ی زیادی داشته باشیم و با ۱ میلیون و حتی چندصد هزار تومان می توان سرمایه گذاری در بورس را آغاز کرد.
بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس در روزهای ابتدایی آشنایی خود با بازار بورس سرمایه زیادی وارد این بازار نکرده اند و به تدریج پس از اشنایی بیشتر با بازار و گذراندن اموزش های بسیار، میزان سرمایه ی خود را افزایش داده اند تا جایی که به ندرت برای سرمایه گذاری در بازارهای دیگر علاقه نشان داده اند و بورس را بهترین مکان برای سرمایه گذاری می دانند.
حداقل هر سفارش برای خرید سهام در معاملات آنلاین ۱۰۰ هزارتومان است و میزان سرمایه گذاری در بورس می تواند تا ۱۰۰ ها میلیارد تومان باشد. پس نمی توان سقفی برای حداکثر سرمایه ی مجاز در بورس قائل شد. از طرفی تنوع شرکت ها و ابزارهای قابل معامله در بورس آنقدر زیاد است که مستعدترین بازار برای سرمایه های بسیار بزرگ به حساب می آید. سهام شرکت های بزرگی مانند فولاد خوزستان، سهام شرکت های پالایشگاهی و موارد مشابه را می توانید با همین سرمایه کم خریداری کنید. (البته طبیعتا به اندازه سرمایه تان)
اما آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است، دانش و مهارت ما در سرمایه گذاریست که با گذراندن دوره های آموزشی و کسب تجربه می توان به آن دست یافت و هم از سرمایه ی خود مراقبت کرد، هم باعث رشد آن شد.
نکته ای که بایستی در ابتدای ورود به بورس به آن توجه داشت این است که با حداکثر سرمایه ی خود وارد نشویم و همگام با کسب تجربه و افزایش دانش، میزان سرمایه ی خود را افزایش دهیم. بدین ترتیب خود را از آسیب های کم تجربگی حفظ خواهیم کرد. در کنار افزایش میزان سرمایه در بورس باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر اندازه برای آموزش هزینه کنیم صدها برابر آن را بدست خواهیم آورد و هر زمان که آموزش و یادگیری ما متوقف شود، رشد ما و سرمایه مان نیز متوقف خواهد شد.

سود و ضرر بورس درصدی است.

یعنی مثلا شما قرار است یا ۱۰ درصد سود کنید و یا ۱۰ درصد ضرر کنید.
اگر شما در یک مدت زمانی حداقل سرمایه مورد نیاز (۵۰۰ هزار تومان) سرمایه گذاری کنید ۱۰ درصد آن می شود معادل ۵۰ هزار تومان سود و ضرر آن هم اگر ۱۰٪ باشد می شود ۵۰ هزار تومان ضرر و اگر ۱ میلیون تومان بگذارید هم باز این معادله برقرار است. می شود ۱۰۰ هزار تومان سود و یا ۱۰۰ هزار تومان ضرر. پس این موضوع درصدی محاسبه می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک