دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(تصاویر) هالووین در ایران 

دوشنبه، 10 آبان 1400
ساعد نیوز: چند سالی می‌شود که جشن هالووین در ایران مورد توجه اقشار خاصی از مردم جامعه قرار گرفته است و در روز‌های منتهی به ۹ آبان شاهد بازار خرید و فروش لوازم و تزیینات این جشن نامتناجس با فرهنگ ایرانی هستیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فرارو، این بازار از ایده برای تهیه لباس شخصیت های کارتونی وروش های تزیین غذا با تم ترسناک و ساخت شابلون کدو تنبل در فضای مجازی شروع شده و تا فروش لباس ها و لوازم تزیینی، تهیه کیک ها و شیرینی های مخصوص در قنادی ها، عکاسی از این مراسم توسط آتلیه ها و گریم های ترسناک یا گریم های مشابه چهره های معروف هالیوود در آرایشگاه های زنانه و مردانه ادامه پیدا می کند.

شگفت آنکه در این ایام تور های مسافرتی ویژه هالووین نیز توسط چند آژانس مسافرتی تبلیغ می شود. اما نکته قابل توجه این است که با وجود تمام تبلیغاتی که در فضای مجازی و در رسانه ها مبنی برگسترش این جشن در ایران می شود، فروشگاه ها و مراکز فروش انگشت شماری لوازم و تجهیزات هالووین را به صورت حضوری می فروشند و اگر هم فروش، حضوری باشد در بسیاری از موارد به صورت پنهانی است و فروشندگان دلیل آن را برخورد اماکن و تخلف صنفی عنوان می کنند.

در واقع آنچه در حال حاضر از تدارک جشن هالووین در ایران به وضوح دیده می شود تبلیغ خدمات توسط فروشندگان و سفارش های آنلاین توسط مشتری ها و در نهایت انتشار عکس های این جشن درفضای مجازی است که فعلا، مختص قشر خاصی از افراد جامعه است به طوری که شاید هنوز نتوان آن را یک شبیخون فرهنگی دانست، اما مسئله مهمی که قابل انکار نیست این است که با گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت هجوم مراسم اینچنینی به فرهنگ ما غیرقابل انکار است و چه بسا در سال های آتی هالووین نیز مانند ولنتاین و کریسمس چنان گسترشی پیدا کند که گویی جزیی از فرهنگ ما بوده است.

در این میان آسیب شناسان دلایل مختلفی را برای گرایش و استقبال از برخی رسومات بیگانه عنوان می کنند که مهم ترین آن ها خلا تفریح و شادی در جامعه و بحران جدی در زمینه تخلیه انرژی بخصوص در جوانان می باشد و شاید امروز برای جلوگیری از همه گیری رسم بی پایه و اساسی مانند هالووین در ایران بهترین فرصت باشد. شاید بتوان راه های سالم و مطابق سنت ها و آیین ایران را یافته و با آن ها شادی را به جامعه تزریق نمود.

شاید بتوان با آگاهی سازی جامعه را از هجوم فرهنگی آگاه ساخت و شاید بتوان با احترام به سنت های پیشین، روش های جدیدی را برای تخلیه انرژی جوان امروز ابداع کرده و جایگزین مراسم هایی مانند هالووین نمود.


8 پسندیدم 12 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
نام شما
3 سال پیش

اره موافقم
پاسخ
نام شما
3 سال پیش

من خوشخالم😍
پاسخ
نام شما
3 سال پیش

الان توکشور بی خاصیت ما جشن هایلوینی مد شده😪 اتفاقا خیلی هم حال میده😅🤭😜
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

اصلا هم هالووین خوب نیست برای چی به ایران هم اومده ما خودمون رسم های خوبی داریم مثل شب یلدا و عید نوروز ، تازه باید ناراحت باشین هالووین اومده ایران
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

این مسخره بازیا چیه بابا فرهنگ خودمون غنیه بخواهیم تاثیر پذیری داشته باشیم از فرهنگ غربی
پاسخ
مانلی
3 سال پیش

خیلی باحاله ما چند جشن هاولوین رو برگزار کردیم واقعا خیلی خوش گذشت امید وارم رسم هر ساله شه
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من چند بار گیریم هالووین کردم شما هم امتحان کنید
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

مای گاد
پاسخ
انیتا
3 سال پیش

ب ایرانم نفوذ کرد الهی رسم شهههه❤
پاسخ
.. 🌸
3 سال پیش

هالووین
پاسخ
:/
3 سال پیش

آرمیتا
3 سال پیش

واو
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟