هر آنچه در مورد شرکت سیسکو باید بدانید!

  سه شنبه، 07 دی 1400   زمان مطالعه 21 دقیقه
هر آنچه در مورد شرکت سیسکو باید بدانید!
سیسکو (CISCO) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی و خوشه ای فناوری است. مرکز این شرکت در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا می باشد که عمده فعالیت آن مربوط به تولید تجهیزات شبکه و تجهیزات مخابراتی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی تاریخچه شرکت سیسکو بپردازیم همچنین با نحوه پیدایش, فعالیت ها, خدمات سیسکو و محصولات آن آشنا شویم.

به جرات میتوان گفت امروزه در دنیای شبکه هیچ رقیبی ندارد و تقریبا تجهیزات تولیدی آن در تمامی سازمان های شخصی و دولتی وجود دارد.قطعا همه ما اسمشو به نیکی شنیدیم. در سراسر جهان 74200 نفر پرسنل دارد. درآمد مالی اش در سال 2018 برابر با 49 میلیارد دلار بوده است. یک روتر چند پروتکلی را برای اولین بار در دنیا توسعه داده است ، در ژوئیه 2014، با داشتن بازاری در حدود 129 میلیارد دلار یکی از با ارزش ترین شرکت ها بود. در لیست رتبه بندی ۱۰۰ برند برتر دنیا، با ارزش ۱۴۱.۷ میلیارد دلاری، در جایگاه ۱۵ قرار دارد. شرکتی که نه تنها درحوزه تکنولوژی بلکه بر اقتصاد کلی آمریکا تاثیر زیادی داشته است.

شرکت سیسکو سیستمز شرکتی چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سیلیکون ولی شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت در توسعه و تولید و فروش سخت افزارهای شبکه، تجهیزات ارتباطی و سایر سرویس ها و محصولات تکنولوژی مشغول بکار است. از طریق شرکت های تابعه خود به صورت تخصصی در بخش های مختلفی وارد شده است مواردی مثل اینترنت اشیا، امنیت دامین ها، و مدیریت انرژی و خیلی فیلدهای دیگر به صورتی که اگر وارد سایت این شرکت شوید و لیست محصولات شرکت را بخواهید مشاهده میکنید که تعداد زیادی محصول در حال تولید وجود دارد.

شرکت سیسکو

ریشه و رشد اولیه سیسکو (1984-1995)

در دسامبر 1984 بنیانگذاران شرکت آنرا با نام "سیسکو سیستم" نامگذاری کردند. این نامگذاری از شهر سان فرانسیسکو گرفته شد. مؤسسان شرکت زمانی که به سمت ساکرامنتو رانندگی می کردند تا شرکت را به ثبت برسانند، در نور آفتاب با تصویر پل گلدن گیت مواجه می شوند و اسم و نماد شرکت را بر این اساس انتخاب می کنند. البته در خاطر داشته باشیم که تغییراتی در لوگوی شرکت از ابتدا تا حال بوجود آمد.

تغییرات لوگو سیسکو

موسسین شرکت سیسکو لئونارد بوسک و ساندرا لِرنِر زوجی بودند که بعدا در مورد آنها زیاد خواهیم گفت. لئونارد و سندی هر دو شروع خوبی برای این شرکت نداشتند؛ آن ها در اولین اقدام، نرم افزار روتر دانشگاه را که یک نرم افزار چند پروتکلی بود، سرقت کردند. سپس با استفاده از این نرم افزار، روتر مخصوص خودشان را توسعه دادند. اولین فعالیت آن ها، یک کپی دقیق از روتر دانشگاه استنفورد که Blue Box نام داشت، درست کردند. این روتر سال ها قبل توسط دو نفر از محققان این دانشگاه ساخته شده بود.. اما Blue Box فقط قادر به مسیریابی در شبکه هایی بود که پروتکل های یکسان و بستر سخت افزاری مشابه داشتند. چالشی که این زوج با آن روبرو بود، ایجاد ارتباط بین دو دانشکده که دارای زیرساخت سخت افزاری متفاوتی بودند (کامپیوترهای این دو دانشکده از لحاظ سخت افزاری و تکنولوژی ارتباطاتی باهم متفاوت بود).این زوج بدون حمایت مالی و با هزینه شخصی، سرانجام پس از چند سال کار پژوهشی در سال 1984 موفق به ساخت روتر موردنظرشان شدند. اینجاست که به جمله معروف دانشگاه کارخانه روترسازی است می رسیم!در حقیقت کاری که این زوج انجام دادند، این بود که آن ها ابتدا شروع به نوشتن و تکمیل نرم افزار روتر چند پروتکلی کردند، سپس با اصلاحاتی در سخت افزار روتر Blue Box و سازگار کردن آن با این نرم افزار چند پروتکلی جدید، موفق به طراحی روتری شدند که توانایی مسیریابی بین چند شبکه را داشت ؛ البته ناگفته نماند که فرد دیگری نیز به نام کرک لاگهید در این پروژه با این زوج همکاری می کرد. در ماه جولای ۱۹۸۶ دانشگاه استنفورد لئونارد و همکار جدیدش کرک لاگهید را به دلیل سرقت و نقض قوانین کپی رایت مجبور به استعفا کرد.این روتر توانست ارتباط بین کامپیوتر مکینتاش و آی بی ام و یونیکس را برقرار کند. سیسکو اولین شرکت در کل دنیا بود که توانست به چنین موفقیتی دست یابد و روتر چند پروتکلی را توسعه دهد. در سال ۱۹۸۷ سیسکو هرماه ۲ میلیون دلار فروش داشت؛ مشتریان آن ها اکثرا مراکز تحقیقاتی، سازمان های دولتی و دانشگاه ها بودند. در پایان دهه ی ۸۰، تجارت هدف اصلی آنها بود و به دلیل قیمت کم و عملکرد عالی دستگاه هایشان، موفق شدند بازار رقابتی را به دست بگیرند و همه ی رقبای خود را پشت سر بگذارند.

لئونارد بوساک و سندی لرنر

لئونارد بوساک در سال 1952 در یک خانواده لهستانی کاتولیگ متولد شد. در سال 1973 از دانشگاه پنسیل وانیا فارغ التحصیل شد و مدرک مهندسی کامپیوترش را اخذ کرد و سپس فوق لیسانس کامپیوتر را از دانشگاه استنفورد گرفت و به عنوان مهندس سخت افزار در شرکت معتبر سازنده قطعات کامپیوتر به نام DEC مشغول به کار شد. در سال ۱۹۷۹، لئونارد درگیر پروژه ای شد که باید تمام کامپیوترهای Mainframe و miniComputer و پردازش صوت را در دانشگاه استنفورد به هم وصل می کرد.او در این پروژه روی ساخت روتری کار می کرد که باید شبکه دانشکده علوم کامپیوتر را به شبکه دانشکده اقتصاد وصل کند. وی در همین زمان با سندی لرنر که به عنوان مدیر مرکز کامپیوتر در دانشکده اقتصاد کار می کرد آشنا شد و در سال ۱۹۸۰ با هم ازدواج کردند. در سال 1984 با همسر سابقش سیسکو را تاسیس کرد.یک نسخه دستکاری شده از روتر استنفورد را ساخت. آنها روتر ها را در خانه خودشان ساخته و در استنفورد آزمایش میکردند. بعد از مدتی به استنفورد رفتند و پیشنهاد دادند که روترهای ساخته شده را به آنها بفروشند اما این پیشنهاد رد شد. پس از این اتفاق شرکت خود را با نام سیسکو تاسیس کردند. لرن و بوسک اولین روتر را طوری طراحی کردند که بتواند سیستم ها را از دفاتر استنفورد به هم متصل نمایند. محصولات سیسکو در گاراژخانه شان توسعه داده شد و تا سال 1986 بوسیله تبلیغات زبانی به فروش میرفت. در ماه اول تاسیس توانستند 200 هزار دلار قرار ببندد. در سال 1990 مدیرعامل وقت سیسکو سندی لرنر رو اخراج کرد و بوسک هم استعفا داد. در حال حاضر بوسک مدیرعامل شرکت XKL یک شرکت مهندسی با سرمایه گذاری خصوصی است که توسعه ارتباطات بر اساس شبکه های نوری فعالیت میکند.این زوج خوشبخت در اوایل سال 1990 از هم طلاق گرفتند. او و همکارانش در استنفورد توانستند 5000 کامپیوتر را در یک محوطه دانشگاهی 16 کیلومتری متصل کنند. این کار در آن زمان بسیار ارزشمند و بزرگ بود. بوساک همچنین نقش رهبری فنی قابل توجهی در آزمایشگاه های AT & T Bell و Digital Equipment Corporation داشته است.

سندی لرنر درسال 1955 در شمال کالیفرنیا به دنیا آمد . مدرک کارشناسی خود را در سال 1975 در روابط بین الملل از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد در سال 1977 از دانشکده کلرمانت Claremont ، و مدرک کارشناسی ارشد در آمار و علوم کامپیوتر در سال 1981 از دانشگاه استنفورد دریافت کرد.یک تاجر زن آمریکایی و یک بشر دوست واقعی است. او در تاسیس سیسکو مشارکت عمده ای داشت. و از پول فروش سهامش در زمینه دفاع از حقوق حیوانات و نوشتن مطالب در مورد زنان استفاده کرد.

لئونارد بوساک و سندی لرنر

در 28 اوت 1990، لرنر اخراج شد؛ پس از شنیدن این خبر، بوساک هم استعفا داد. هر دو نفر تمام سهام خود را در ازاء 170 میلیون دلار فروخته و از سیسکو بازنشسته شدند. Lerner و Bosask در اوایل دهه 1990 طلاق گرفتند.

لرنر چند سال است که فعالیت های خودش را در زمینه کارهای بشردوستانه و کتابخانه چاتون و مرکز مطالعه تخصصی آن انجام میدهد. کتابخانه چاتون مجموعه ای است که بیش از 9000 کتاب که عمدتا مربوط به نوشته هایی با سبک های ادبی زنان و نسخه های اصلی تسکیل شده است.

جان چمبرز

جان چمبرز John Thomas Chambers ، (متولد 23 اوت 1949، اوهایو، ایالات متحده) ، مدیر اجرایی کسب و کار که بعنوان مدیر عامل شرکت سیسکو (1995-2015) ، سیسکو را به یکی از بزرگترین شرکت های فناوری دنیا در اوایل قرن 21 تبدیل کرد.

چمبرز در چارلستون، ویرجینیای غربی، بزرگ شد پدرش یک متخصص زنان و زایمان ثروتمند و مادرش یک روانشناس بود. در کودکی دچار اختلال یادگیری بود اما خانواده اعتقاد داشتند که او خصوصیت رهبری را به صورت ذاتی در خود دارد. در پاسخ به ناتوانی خود، به طور مستمر در مدرسه به کار خود ادامه میداد و هیچگاه نا امید نشد، در سال 1971 مدرک لیسانس در رشته کسب و کار دریافت کرد.سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه مدیریت کسب و کار از دانشگاه (1975) ایندیانا کسب کرد. به بستکتبال و تنیس بسیار علاقه دارد زمانی که 27 سال داشت کار خود را در قسمت فروش IBM شروع کرد. به خوبی در بخش فروش کار میکرد اما از عدم داشتن مدرک مهندسی و تجربیات لازم در این زمینه میترسید . در سال 1983 زمانی که 34 ساله شده بود به آزمایشگاه های وانگ ملحق شد. چمبرز بنیانگذار چینی آمریکایی این وانگ را دید و بسیار تحت تاثیر رفتار و منش او قرار گرفت شرکت وانگ در حال رشد انفجاری بود و برنامه ریزی بلند پروازانه ی چمبر سبب شد مدیرعامل شرکت او را بعنوان مدیر مناسب برای تیم فروش آسیایی آزمایشگاه وانگ انتخاب کند. در سال 1990 وانگ بر اثر عارضه سرطان درگذشت پسرش بعنوان جانشین او انتخاب شد و روزهای بد شرکت آغاز گردید سود وانگ به صورت چشمگیری از 2 میلیارد دلار در سال 1989 به 700 میلیون دلار در سال 1990 کاهش یافت. چمبر درسن 42 سالگی یعنی در سال 1991 وانگ را ترک کرد و در همان سال به سیسکو ملحق شد. حالا او بعنوان معاون ارشد عملیاتی یک استارت آپ به نام سیسکو پیوسته بود.از لحظه ای که او به سیسکو پیوست، روشن و واضح بیان کرد که قصد ندارد شرکت را به عنوان بازیگراصلی تولید کننده روترها، کامپیوترهای قدرتمند تحت شبکه ، تبدیل کند. اگر چه سیسکو همچنان به افزایش سرعت و ظرفیت روترها کمک کرد تا بتوانند یک میلیارد بیت اطلاعات را در هر ثانیه پردازش کنند، Chambersاهداف بلندتری داشت. او پیش بینی میکرد که در آینده ای نزدیک دریک زمان بتواند "داده ها، صدا و ویدئو را در یک اتصال تحویل کاربران خانگی بدهد." با توجه به این ایده ها، او بیش از 60 شرکت را مورد بررسی قرار داد و بعضی از آنها را خرید تا با هدف گسترش تخصص و محدوده سیسکو از آنها استفاده نماید. در 5 سال اول مدیریت او درآمد سالانه سیسکو به بیش از 10 برابر افزایش یافت. تا سال 2000 این شرکت سومین شرکت بزرگ در جهان بود. با وجودی که رشد شرکت ها در طی چندین سال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد، سیسکو تحت رهبری Chambers همچنان در میان بزرگترین شرکتهای جهان قرار داشت. Chambers به ​​عنوان مدیر عامل شرکت در سال 2015 از همکاران خود خداحافظی کرد، اما او کار خود را با سیسکو به عنوان رئیس اجرایی ادامه داد. چمبرز رشد سیسکو را از یک شرکت 1 میلیاردی در سال 95 به غولی 50 میلیاردی در سال 2015 تبدیل کرد.

جان چمبرز

چاک رابینز

چاک رابینز Chuck Robbins در 1965 بدنیا امد دوره دبیرستان را در کوه های راکی در شمال کالیفرنیا گذراند در 1987 مدرک لیسانس ریاضیات را از دانشگاه کارولینا اخذ کرد. زمانی که مشغول تحصیل در رشته ریاضیات بود بشدت به علوم کامپیوتر هم علاقه داشت و در این زمینه نیز بسیار پیشرفت کرد به طوری که رابینز توسعه دهنده نرم افزار برای بانک ملی کارولینای شمالی شد، به این معنی که او مسئول ایجاد، آزمایش و برنامه نویسی برنامه های کاربردی برای کسب و کارهای مربوط به بانک بود. هنگامی که رابینز در 1997 به سیسکو پیوست، به عنوان مدیر مالی وارد شرکت شد که انتخابی طبیعی به نظر میرسید، زیرا او موقعیتهای مدیریتی مشابه در سایر شرکت های مختلف داشت. او نقش مدیرعامل را در تاریخ 26 ژوئیه 2015 به عهده گرفت. انتخاب رابینز بعنوان مدیر اجرایی سیسکو برای بسیاری از کارکنان شرکت غافلگیرکننده بود چرا که بسیاری از اعضا اعتقاد داشتند نفرات قدیمی شرکت باید بعنوان مدیرعامل انتخاب میشدند. همین امر سبب شد دو تن از موفق ترین مدیران سیسکو که بعنوان جانشینان چمبرز شناخته میشدند از شرکت جدا شوند.

چاک رابینز، مدیرعامل این کمپانی، تمرکز خود را بر نرم افزار بیش از پیش افزایش داده است. به عنوان رئیس و مدیرعامل سیسکو، چاک رابینز بر روی کمک به شرکت ها، شهرها و کشورها در سراسر جهان متمرکز است که دلیل این امر را میتوانیم ماهیت شغل قبلیش بدانیم. وی طی 20 سال در سیسکو در نقاط مختلف جهان کار می کرد، او در انتخاب مناطق سرمایه گذاری و راهبردهای استراتژی شرکت کمک میکرد. سمت های او در شرکت تغییر کرد معاون ارشد بخش آمریکا شد یعنی بزرگترین منطقه جغرافیایی سیسکو؛ معاون ارشد بازرگاني کانادا شد؛ ، جایی که او در کمک به ساختن قویترین برنامه شریک این صنعت کمک کرد.

چاک عضو هیئت مدیره BlackRock است؛ رئیس شورای بازرگانی ایالات متحده و ژاپن؛ عضو شورای بازرگانی بین المللی برای مجمع اقتصادی جهانی؛ عضو هیئت امناء برای بنیاد فورد است؛ و عضو شورای بین المللی مرکز علوم و امور بین الملل در دانشگاه هاروارد میباشد.

چاک رابینز

اینترنت سیسکو (1996-2005)

پروتکل اینترنت (IP) در دهه 1990 به طور گسترده ای عمومی شد. سیسکو محصولاتش را از مودم(AS5200) به روترهای اصلی GSR تغییر داد و آنها را بعنوان یک بازیگر اصلی در بازار معرفی کرد. در سال 1996 درآمد سیسکو به 5.4 میلیارد دلار رسید که یکی از بزرگترین موفقیت های سیلیکون ولی بود.

در اواخر مارس ۲۰۰۰، در اوج رشد دات کام، Cisco با ارزش مالی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ارزشمندترین شرکت دنیا شد. در سال ۲۰۰۳، سیسکو شرکت محبوب LinkSys تولید کنندهٔ سخت افزار شبکه های کامپیوتر را خریداری کرد و آنرا در صدر تولید کننده های قطعات مربوط به کاربران عادی گذاشت. در همین سال سیسکو موفق به دریافت جایزه ریاست جمهوری ران براون برای کیفیت عالی در روابط کارمندان و جامعه شد.

در سال 99 سیسکو یکی دیگر از محصولات پرفروش خود را معرفی کرد. سوئیچ Catalyst 6500 که امروز دارای 25000 مشتری و 700000 شاسی نصب شده در جهان می باشد. سیسکو با طرح AVVID: Architecture for voice and integrated data در سال 99 وارد بازار VoIP شد. استراتژی AVVID باعث ایجاد خط تولیدات IP Phone ها و PBX های سیسکو شد.

چندی نگذشت که سیسکو توانست شعبه هایی را در کشورهای هنگ کنگ، ژاپن و استرالیا راه اندازی کند. تا سال ۱۹۹۴، ۴۰ درصد از کل فروش آن ها از همین شعبه های بین المللی بود. سیسکو در تاریخ 12 ژانویه 2005 اعلام کرد که Airespace با مبلغ 450 میلیون دلار خریداری کرده است این خرید در جهت تقویت خطوط تولید کنترل سیستم های بی سیم انجام شد.

اینترنت سیسکو

شبکه انسانی سیسکو (2006-2012)

در سال 2006 به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی ، سیسکو سیستمز نام کوتاه "سیسکو" را تصویب کرد و کمپین تبلیغاتی "شبکه انسانی" را ایجاد کرد. این تلاش ها در راستای ایجاد سیسکو با نام تجاری "خانوار" بود - یک استراتژی برای حمایت از محصولات راه اندازی شد که درجهت خرید محصولات مصرفی برای کاربران خانگی درنظر گرفته شده بود.

در بخش کسب و کار سنتی، سیسکو همچنان به توسعه روترها، سوئیچ ها و نمونه کارهای امنیتی خود ادامه داد. سرعت در حال رشد فناوری ها باعث شد خطوط تولید شرکت تحت تاثیر قرار بگیرد. این امر باعث بوجود آمدن یک خانواده جدید با نام ASR9000 (تجهیزات قدیمی شبکه که برای سوئیچینگ و روتینگ مورد استفاده قرار میگرفت) منجر شد.

در اواسط سال 2000، سیسکو همچنین حضور قابل توجهی در هندوستان داشت و مرکز جهانی سازی آن در شرق بنگلور را با هزینه تقریبی یک میلیارد دلار تاسیس کرد. سیسکو همچنین در صدد تصاحب بازارهای جدید بود. مثلا در سال 2009 یکی از پیشگامان تامین کننده راه حل های زیربنایی مبتنی بر IP برای اپراتورهای موبایل را خرید.

سیسکو در تاریخ 4 ژانویه 2007 اعلام کرد IronPort در قراردادی با ارزش 830 میلیون دلار آمریکا خریداری کرده و در 25 ژوئن 2007 این مبلغ را تکمیل کرد. آیرون پورت کمپانی بود که در زمینه تولید و فروش محصولاتی فعالیت میکرد که شرکت ها را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت نماید.

در سال 2008 محصول کلیدی دیگری به بازار معرفی شد: نکسوس 7000 که هسته اصلی شبکه نسل جدید مراکز داده را شکل میدهد. نکسوس بعنوان جایگزینی برای سری 6500 در دیتاسنترها طراحی شده است.

در سال 2009 با محصول کلیدی دیگری وارد بازار شد. این محصول UCS: Unified Computing System نام گرفت. سرورها، سوئیچ ها، ذخیره سازها و مجازی سازی با هدف اتحاد تجهیزات مراکز داده ادغام گردید. این امر ورود سیسکو به بازارهای Blade را رقم زد.

در سال 2009 سیسکو وارد لیست down jones شد. حالا این لیست چی هست؟ ورود به این لیست یعنی نشان دهنده تاثیر سیسکو نه تنها در تکنولوژی بلکه بر اقتصاد کلی آمریکا می باشد.

با توجه به سود کمتر از حد انتظار در سال 2011 با شعار تحول و اختراع ، یک اصلاح ساختاری دردناک را آغاز کرد. سیسکو در این مقطع حس کرد که بسیار بی دلیل وارد بازارهای موازی شده و همین امر باعث شده است تا این شرکت از رسالت اصلی خود یعنی بحث ساختاری روتینگ و سوئیچینگ صدمه ببیند بنابراین هزینه های سالیانه را 1 میلیارد دلار کاهش داد. این شرکت حدود 3000 کارمند را با یک برنامه بازنشستگی پیش از موعد مقرر بازخرید کرد. 12000 شغل و محصول غیر ضروری را از چرخه خارج کرد. این تغییر ساختار نشان داد که بحث روتینگ و سوئیچینگ برای سیسکو از هر چیزی مهم تری و واجب تر است.

در سال 2012 پس از دوسال فروش سرورهای UCS اعلام کرد 10000 مشتری برای این محصول داشته است و از زمان فروش تا الان سالانه به صورت میانگین 1 میلیارد دلار بوده است. چمبرز گفته تنها پس از سه سال حضور در حوزه سرورها رتبه چهارم در فروش کلی سرور، رتبه دوم در فروش سرورهای بلید در آمریکا و رتبه سوم در جهان را بدست آورده اند.

در سال 2012با Cisco One وارد بازار شد. ONE مجموعه ای از API است که به مشتریان اجازه میدهد که روترها و سوئیچ ها را بنا به نیازهای خود برنامه ریزی کنند. ارائه راهکار های جدید و ایجاد الگوریتم های پیشرفته سبب شد بسیاری از رقبا بازار را از دست سیسکو خارج نمایند. یکی از آنها، Juniper Networks بود که اولین محصول خود را در سال 1999 ارائه کرد و تا سال 2000 حدود 30 درصد از سهم بازار سیسکو را از بین برد.

فعالیت های اخیر سیسکو

  • در سال 2013 سال با ارائه سری catalyst 6800 جانشینی برای سری 15 ساله 6500 در شبکه های campus در نظر گرفت.
  • در 23 جولای 2013، سیسکو توافق قطعی برای به دست آوردن Sourcefire را با 2.7 میلیارد دلار اعلام کردند. این کمپانی تولید کننده محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه امنیت بود. محصول IPS این کمپانی مبتنی بر محصول رایگان و اپن سورس snort عرضه میشد.
  • در تاریخ 14 اوت 2013، سیسکو اعلام کرد که از کارکنانش 4000 شغل را که از سال 2014 تقریبا 6٪ بود، کاهش داده است.
  • در ژوئیه 2014، با داشتن بازار حدود 129 میلیارد دلار، هنوز یکی از با ارزش ترین شرکت ها بود.
  • در ماه آوریل سال 2014، کمپانی سیسکو برای شرکت در مراحل اولیه، برای سرمایه گذاری در اینترنت اشیا بودجه هنگفتی مالی را اعلام کرد
  • در ژوئیه 2014، با داشتن بازار حدود 129 میلیارد دلار، هنوز یکی از با ارزش ترین شرکت ها بود.
  • در ماه ژانویه سال 2016، سیسکو در VeloCloud-SDWAN ، سرمایه گذاری کرد.
  • در ماه فوریه سال 2017، سیسکو اولین Secure Internet Gateway مبتنی بر کلود را با نام "سیسکو چتر" راه اندازی کرد.
  • بلافاصله پس از گزارش درآمد سه ماهه چهارم خود در سال 2017، ارزش قیمت سهام برای سیسکو بیش از 7٪ افزایش یافت.
  • سیسکو که خود بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان است با بزرگ ترین کمپانی ابری (Cloud Computing) امریکا یعنی Meraki به توافق رسیده تا با پرداخت 1.2 میلیارد دلار، این شرکت را از آن خود کند. سرویس های مِراکی به شرکت های مختلف کمک می کند تا شبکه های خود را با استفاده از اینترنت مدیریت کنند. این شرکت پیش از این نیز با پرداخت 125 میلیون دلار شرکت Cloupia که در زمینه مدیریت دیتاسنترها تخصص داشت را از آن خود کرد.
  • سیسکو بهار سال جاری پیش از آنکه اَپ داینامیکس وارد تالار بورس شود، این کمپانی را با پرداخت ۳.۷ میلیارد دلار تصاحب کرد. استارتاپ اپ داینامیکس در زمینه ی توسعه ی نرم افزارهای نظارت بر شبکه فعالیت می کند. ابزار توسعه یافته توسط اپ داینامیکس برای یافتن روزنه ها در نرم افزار ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سیسکو در سال های اخیر تمرکز بیشتری بر اینترنت اشیا گذاشته است، به طوری که این کمپانی سال گذشته، کمپانی جسپر را که در زمینه ی اینترنت اشیا فعالیت می کند، با پرداخت بیش از ۱.۴ میلیارد دلار مال خود کرد.

دفتر کار سیسکو

دفتر کار سیسکو در سن خوزه، دفتر مرکزی این شرکت محسوب می شود. متراژ این دفتر: ۳۲,۴۲۳ متر مربع است که طراحی جالب و خاصی دارد. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نلسون در سال ۲۰۱۷ بازسازی و طراحی داخلی این شعبه را برعهده داشت. شعبه ی سن خوزه از چهار ساختمان متفاوت تشکیل شده است که در یک محوطه ی بسیار بزرگ قرار دارند. شرکت سیسکو که برای طراحی داخلی دفاتر خود در سراسر جهان از یک روش و برنامه ی خاص پیروی می کند، برای اجرای این پروژه نیز از روش های خاص خودش استفاده کرده است. طراحان با نظرسنجی از بخش های مختلف شرکت درباره ی چگونگی طراحی دفتر کار، از آن ها کمک گرفتند. این نظرسنجی ها به گروه طراحی کمک کرد تا مشخص کنند در هر بخش چه امکاناتی مورد نیاز است. حال و هوای هر یک از بخش های این دفتر کار بسته به منطقه ی جغرافیای در ارتباط با آن، متفاوت است. برای مثال ساختمان های ۱، ۲ به نوعی طراحی و آراسته شده اند که بازتابی از فرهنگ ژاپن، استرالیا و اروپای شرقی باشند. شرکت طراح با کمک اتاق های استراحت و کافه های در نظر گرفته شده برای هر کدام از هسته های این دفتر کار، در حقیقت ایده ی محیط کار باز را عملی کرده است.

دفتر کار سیسکو

همکاری با سایر شرکت ها

  • همکاری بین کمپانی های خودروسازی با شرکت های فناوری روند رو به رشدی دارد. برای مثال تویوتا به مدت ۵ سال است که با مایکروسافت همکاری مشترک دارد. ولوو نیز مشغول همکاری با اریکسون است تا بتواند از نظر سخت افزاری خودروهای خود را توسعه دهد تا از این قابلیت در ساخت خودروهای بدون سرنشین استفاده کند و البته شایعاتی در مورد اپل نیز منتشر شده که در حال مذاکره با شرکت های خودروسازی بزرگ برای توسعه ی خودروی اختصاصی خود است. سیسکو قصد دارد که به سفارش هیوندای نقشه ی جاده ای را در خودروهای این برند نصب کند. دیگر فناوری های مد نظر این دو شرکت افزودن قابلیت هایی چون: تعمیر خودرو از راه دور، رانندگی خودکار و ترافیک هوشمند است. برنامه ی ترافیک هوشمند، ترافیک را در مسیرهای مختلف تحلیل کرده و بهترین مسیر را پیشنهاد می دهد. هیوندای معتقد است که خودروهای آینده ی این شرکت در واقع "کامپیوتری بر روی چهارچرخ" است که می تواند با دیگر خودروها وارد تعامل شود.
  • هر دو شرکت آی بی ام و سیسکو، سرویس های قدرتمندی در زمینه ی برنامه ریزی کاری و هماهنگی وظایف دارند. IBM سرویس ایمیل قوی با نام Verse و یک سرویس همکاری بین بخش ها با نام Connections دارد. از طرفی سیسکو نیز سرویس پیام رسان Spark و سرویس کنفرانس آنلاین WebEx را در اختیار دارد. با همکاری این دو شرکت و هماهنگی بین این سرویس ها، می توانیم شاهد تولد یک سرویس جامع برای برنامه ریزی های کاری و درون شرکتی باشیم. از طرفی این همکاری برای کاربران ویژه ی اپل نیز مفید خواهد بود. چرا که هر دو شرکت همکاری نزدیکی با بخش انترپرایز اپل دارند.
  • سیسکو در رتبه 10 فهرست جدید فوربز که از آن به عنوان The Just 100 یاد می شود قرار دارد. در حقیقت به معرفی برندهای آمریکایی می پردازد که بهترین عملکرد را از خودشان در زمینه های مختلف نشان می دهند. از میان محبوب ترین جواب های مردم می توان به پرداخت عادلانه ی حقوق کارکنان، رفتار مناسب با مشتریان و محافظت از حریم شخصی اشاره کرد. دیگر موارد شامل تولید محصولات باکیفیت، به حداقل رساندن تاثیرات مخرب روی محیط زیست، تعهد به رعایت اصول اخلاقی، ایجاد موقعیت شغلی و خدمت کردن به جامعه ای که در آن فعالیت می کنند، می شود سیسکو در لیست رده بندی ۱۰۰ برند برتر فوربز با ارزش ۱۴۱.۷ میلیارد دلاری، در جایگاه ۱۵ قرار دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط فوربز، فروش سالیانه ی برند سیسکو قریب به ۴۹.۵۹ میلیارد دلار بوده است.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (169 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (95 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (84 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (74 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...