دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت طلا و سکه /

هر گرم و هر مثقال طلا معادل چند سوت است؟ 

شنبه، 24 خرداد 1399
 هر مثقال معادل ۴.۶۰۸ گرم  یا ۲۴ نخود هست و هر مثقال برابر ۴ گرم و شصت و هشت سوت است و هر نخود که در قدیم از آن برای وزن کردن استفاده می‌کردند، معادل ۱۹۲ سوت می‌باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هر گرم طلا معادل ۱۰۰۰ سوت است. سوت کوچک ترین واحد اندازه گیری وزن برای طلا به حساب می آید. مهم ترین نکته در مورد سوت، نحوه خوانش آن از روی ترازوی طلافروشی هست. طلافروش ها چگونه سوت را از روی ترازو می خوانند؟ نحوه خوانش آن در هنگام وزن کردن یک قطعه طلا به چه صورت است؟ در این باره باید گفت در نرم افزارهای حسابداری طلا که طلافروشان در حساب و کتاب مغازه ی خود از آن استفاده می کنند، تا دو رقم بعد از ممیز را وارد می کنند اما در عرف بازار، در هنگام خواندن وزن طلا ، همیشه سه رقم بعد از ممیز را می خوانند؛ حال می خواهد وزن نشان داده شده روی ترازو باشد یا وزن تبدیل شده به عیار ۷۵۰.

فرض کنید یک قطعه از مصنوعات طلا را روی ترازوی حساس طلافروش ها گذاشته ایم، عدد نشان داده شده بر روی ترازو ۴.۳۵ است، که نوشته می شود چهار گرم و سی و پنج؛ اما چهار گرم و سیصد و پنجاه سوت می خواند! یعنی همانطور که گفتیم باید حواستان باشد که سه رقم بعد از ممیز را بخوانید. ( ۴.۳۵۰ ) اگر این عدد را چهار گرم و سی و پنج بخوانید منظورتان را اشتباه به دیگران رسانده اید و آن ها عدد ۴.۰۳۵ را از حرف شما برداشت می کنند. در این صورت وزن آن قطعه طلا را کمتر از آن چیزی که بوده است، خوانده اید.

علاوه برآن بسیاری از از طلافروشان و بازاریان برای سهولت در خواندن وزن طلا، گرم و سوت را حذف می کنند. این یعنی به جای این که بگویند: چهار گرم و سیصد و پنجاه سوت می گویند: چهار و سیصد و پنجاه.

هر مثقال معادل ۴.۶۰۸ گرم یا ۲۴ نخود هست و هر مثقال برابر ۴ گرم و شصت و هشت سوت است و هر نخود که در قدیم از آن برای وزن کردن استفاده می کردند، معادل ۱۹۲ سوت می باشد.

قیراط یک واحد وزنی است که همانند سوت میان طلا و جواهر فروشان بسیار پرکاربرد است و برای بیان وزن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده می شود. به طور دقیق تر باید گفت یک قیراط معادل ۲۰۰ سوت است که در این صورت یک گرم نیز معادل ۵ قیراط می شود یک قیراط از یک سوت بیشتر و از یک گرم کمتر است.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی