دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

حرکت دندان با دستگاه ارتودنسی متحرک چگونه اتفاق می افتد؟ 

جمعه، 14 آذر 1399
در صورتی که  نامرتبی دندان شما نیازمند درمان جزئی می باشد، ارتودنسی متحرک می تواند برایتان یک گزینه ی مناسب محسوب شود. این بریس ها از صفحات پلاستیکی به همراه سیم های خاصی ساخته شده اند و همانطور که از نامشان پیداست، می توان آنها را برای غذا خوردن، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از دهان خارج کرد.

همانطور که اثر انگشت هر انسانی منحصر به فرد می باشد، دندان های هر فرد نیز خاص بوده و با دیگران متفاوت است. این به این معنی است که نحوه ی درمان هر بیمار با دیگری متفاوت است و دندان همه ی آنها به یک میزان مشخص کار نمی برد. در صورتی که نامرتبی دندان شما نیازمند درمان جزئی می باشد، ارتودنسی متحرک می تواند برایتان یک گزینه ی مناسب محسوب شود. این بریس ها از صفحات پلاستیکی به همراه سیم های خاصی ساخته شده اند و همانطور که از نامشان پیداست، می توان آنها را برای غذا خوردن، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از دهان خارج کرد.

ارتودنسی متحرک می تواند مشکلاتی مانند دیپ بایت، باریک بودن فک بالا، مشکل تک دندان در کراس بایت را حل کند. ارتودنسی متحرک تنها بخشی از درمان ارتودنسی بیمار را شامل می شود که یا ممکن است در ترکیب با ارتودنسی ثابت و یا قبل از شروع ارتودنسی ثابت (گاهی چند سال قبل) مورد استفاده قرار گیرند. با این حال بعضی اوقات برای مشکلات بسیار ساده در سنین جوانی، بریس های متحرک می توانند به تنهایی مشکل را حل کنند.

حرکت دندان با دستگاه ارتودنسی متحرک

سه گروه اصلی در حرکت دادن دندان با دستگاه ارتودنسی وجود دارد:

گروه اول: افزایش فضای کام یا گسترش فضای فک بالا. قسمت آکریلیکی دستگاه متحرک ارتودنسی دیگر قسمت های دستگاه از جمله آکلریک پالت و پیچ ها را در کنار هم نگه می دارد. پیچ جک یا Jack Screw از اجزای فعال باز کردن فضای کام است. . یک نیروی سنگین که پیچ تولید به سرعت در حال تبدیل می شود. هنگامی که پیچ جک ¼ دور باز می شود ، منجر به 0.25 میلی متر حرکت دندانی می شود.

گروه دوم: تغییر دندان های منفرد در قوس. در این مواقع پیچ دستگاه متحرک برای حرکت دادن یک دندان طراحی می شود. در این گروه کلسپ ها از اجزای نگهدارنده محسوب می شوند. کلسپ های Adams, Circumferential, Lingual Extension از انواع کلسپ های نگهدارنده می باشند.

گروه سوم: intrusion یا extrusionدندان. بر اساس تشخیص متخصص ارتودنسی ارتودنسی متحرک برای intrusion مورد استفاده قرار می گیرد. پلاک های قدامی یا خلفی به عنوان بخش فعال این دستگاه عمل می کنند. و به عنوان یک جز مکانیکی مداخله گر در دستگاه متحرک ارتودنسی قابل استفاده است

مراقبت های لازم برای ارتودنسی متحرک:

  • کارهایی مثل تنظیم پلاک و... حتما باید توسط دندانپزشک مربوطه انجام شود.
  • خود بیمار هم باید نحوه ی صحیح گذاشتن و برداشتن پلاک را به درستی یاد بگیرد.
  • برای اینکه حداکثر نتیجه را بدست آورید، باید دردهای ناشی از درمان را تحمل کنید. البته این دردها، زیاد نیست و معمولا بعد از چند روز کاهش می یابد.
  • فقط در مواردی که پزشک تاکید کرده، باید پلاک را از دهان خارج کرد.
  • پلاک ها باید حداقل روزی دو بار تمیز شود.
  • از خوردن غذاهای بسیار شیرین، چسبنده و همچنین نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه خودداری کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه