دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

هولدومور یا نسل کشی اوکراینی ها به دست شوروی چگونه رخ داد؟ 

سه شنبه، 23 فروردین 1401
کد خبر: 200397
تجاوز نظامی پوتین به اوکراین و تخریب زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی این کشور یادآور ظلم هایی است که روس ها در سال های دهه 40 میلادی با نسل کشی استالین در اوکراین بر مردم این دیار روا داشته اند. اما نسل کشی اوکراینی ها به دست روس ها در سال 1933-1934 چگونه رخ داد؟

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، نزدیک به 60 روز است که مردم بی دفاع اوکراین در شرایطی دشوار زیر بمب های ارتش پوتین به سر می برند. هزاران اوکراینی در این جنگ نابرابر جان خودشان را از دست داده اند. برخی شهرهای اوکراین خالی از سکنه شده است. بر طبق گزارشات، ماریوپل سقوط کرده است و در برخی شهرها شهروندان به صورت دست جمعی توسط سربازان روس کشتار و برخی نیز زنده به گور شده اند.

جامعه جهانی در حال تماشا است. آمریکا و ناتو عامل اصلی کشتار مردم بی دفاع اوکراین، صرفاً با اظهارنظرهای گاه و بیگاه بر آتش این معرکه شیطانی می افزایند و عملاً این مردم بی دفاع اوکراین است که باید تاوان طرح های شیطانی سیاستمداران غربی را بدهند.

به نظر می رسد که دنیا در آینده نزدیک با یک بحران جدی در زمینه تأمین غلات روبرو خواهد شد. افزایش بی رویه قیمت گندم و جو می تواند باعث مرگ و میر میلیون ها انسان از گرسنگی در سراسر جهان شود. اوکراین یکی از مراکز اصلی تولید غلات در دنیا است و تاخت و تاز پوتین در اوکراین عملاً نابودی یکی از ارزشمندترین منابع تأمین غذای مردم جهان است.

البته این اولین باری نیست که روس ها در اوکراین خون به راه انداخته اند. کشتار 7.9 میلیون اوکراینی بین سال های 1933 و 1934 توسط استالین و سیاست های کمونیستی اش که به رویداد سیاه هولدومور (قحطی) مشهور است، نشان از زخم های تاریخی عمیقی است که بر تن مردم اوکراین در پی زیاده خواهی های روس ها باقی مانده است.

با روی کار آمدن استالین در شوروی، طرح تجمیع تولیدات کشاورزی برای افزایش تولید و تأمین غذای مردم اتحاد جماهیر شوروی ذیل یک برنامه نظام مند باعث شد تا کشاورزان اوکراینی نه تنها زمین های کشاورزی شان را از دست بدهند بلکه نتوانند از محصول کار خود حتی به اندازه سیر کردن شکم خانواده شان بهره مند شوند.

طبق دستور استالین، هر کس از دستور دولت سرپیچی می نمود، از تمام منابع غذایی محروم و راه های ارتباط با خارج برای او قطع می شد و عملاً با قحطی و مرگ روبرو می شد. به همین دلیل، نزدیک 8 میلیون اوکراینی بین سال های 1933 و 1934 جان خودشان را از دست دادند. طبق بررسی های صورت گرفته توسط مرکز مطالعات هاروارد در اوکراین، نزدیک به 16 درصد از جمعیت اوکراین در زمان قطحی نسل کشی شدند.

این در حالی است که در قزاقستان نیز به دلیل جنایات استالین نزدیک به 25 درصد جمعیت جان خودشان را از دست دادند.

14 کشور در دنیا هولدومور را به عنوان نسل کشی در اوکراین به رسمیت شناخته اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل سابمیت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟