دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

هنگام پارک کردن خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

چهارشنبه، 24 دی 1399
اگر مجبورید در مکانی خودرو را پارک کنید که ناآشناست بهترین عمل این است که گزینه‌های مختلف خود را بررسی کرده تا خودرو را در مکانی تاریک پارک نکنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تحقیقات نشان می دهد که از 3 نفر راننده ، یک نفر آن ها در پارکینگهای خودرویی احساس نا رضایتی و نا امنی می کند . همچنین 51 درصد راننده های خانم احساس ناامنی را گزارش داده اند و در کل 23 درصد افراد می گویند که ایمنی و امنیت نگران ی اصلی آن ها در هنگام انتخاب یک مکان برای پارک خودرو هایشان است .

حدود ۲۰ درصد جرم های مربوط به خودرو در پارکینگ های خودرویی رخ می دهد. اینجا چندین نکته ی ایمنی که می توانند ریسک خطرات را به حداقل برسانند و امنیت شما را افزایش دهند ذکر شده است.

  1. پارک خودرو در محلی مناسب

همگی به خوبی می دانیم که افزایش روشنایی مکان های تاریک می تواند ترس وقوع جرم و فرصت وقوع برخی اعمال را کاهش دهد بنابراین تلاش کنید تا خودروی خود را زیر نور پارک کنید.

  1. مطمئن شوید که رفت وآمد وجود دارد

اگر خواهان آرامش خاطر بیشتری هستید تلاش کنید تا جای پارکی را پیدا کنید که در آن نقطه دوربین مداربسته و یا نگهبان وجود داشته باشد.

  1. نقشه ی پیش رو

اگر مجبورید در مکانی خودرو را پارک کنید که ناآشناست بهترین عمل این است که گزینه های مختلف خود را بررسی کرده تا خودرو را در مکانی تاریک پارک نکنید.

  1. اشیای داخل خودرو را از دید دور کنید

به خوبی می دانیم که افراد اشیای گران قیمت خود را در صندوق عقب می گذارند زیرا حتی یک کت قدیمی نیز می تواند نگاه فرصت طلبان و مجرمان را به خود جلب کند.

  1. محیط اطراف را به خاطر بسپارید

در پارکینگ خودرو تلاش کنید تا با همه ی خروجی ها و طراحی مکان آشنا شوید و همچنین عابران پیاده و عبور و مرور خودروها و زمان بسته شدن پارکینگ را به خاطر بسپارید.

  1. هوشیار باشید

هنگام ترک خودرو یا نزدیک شدن به آن حواس خود را با گوش دادن به موزیک و فرستادن پیامک و… پرت نکنید. از هر آنچه که در اطرافتان اتفاق می افتد آگاه باشید.

  1. کلیدها را در دستانتان بگیرید

کلیدها را در دستانتان داشته باشید تا هنگام نزدیک شدن به خودرو نیازی به گشتن دنبال آن ها نداشته باشید.

  1. کلید را در محل استارت جا نگذارید

هنگامی که خارج از خودرو هستید هرگز این کار را انجام ندهید. حتی هنگامی که می خواهید خودرو را گرم کنید از این کار دوری کنید.

  1. نگرانی ها را گزارش کنید

اگر هرگونه نگرانی ایمنی و امنیتی دارید و یا فهمیده اید که تغییری در خودرو صورت گرفته فوراً مدیر پارکینگ و پلیس را خبر کنید.

البته همه ی پارکینگ ها تاریک و ترسناک نیستند اما عمل به این چند نکته ی ساده می تواند به طور چشمگیری ریسک خطرات مربوطه را کاهش دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله