دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

حقایق جالب درباره شهر آنتالیا که نمی‌دانستید 

یکشنبه، 21 مرداد 1403
یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای سفر کردن به یک مقصد جذاب خرید تورهای گردشگری است. با انتخاب بهترین تورهای گردشگری به جای آن‌که وقت و انرژی بگذارید و به سراغ رزرو بلیط هواپیما، انتخاب هتل یا پیدا کردن جاذبه‌های گردشگری یک مقصد بروید، می‌توانید همه‌ی این‌ها را با خرید ترو داشته باشید.

آنتالیا شهری است که در امتداد سواحل فیروزه‌ای خیره‌کننده در غرب ترکیه قرار دارد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی این کشور شناخته می‌شود. هرساله، تعداد زیادی گردشگر از کشورهای مختلف جهان، ازجمله ایران، با خرید بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل های آنتالیا مانند هتل آسکا لارا آنتالیا (Aska Lara Hotel) به این شهر ساحلی زیبا سفر می‌کنند. قبل از سفر به هر شهری بهتر است با حقایق جالب درباره آن آشنا شوید. در این مطلب، قصد داریم درباره جالب‌ترین حقایق شهر آنتالیا که از قبل درمورد آن اطلاعی نداشتید صحبت کنیم.

10 حقیقت جالب درباره آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و با بیش از دو هزار سال قدمت است. این شهر در گذشته یک شهر بندری مهم بوده و امروزه، به یکی از شهرهای توریستی شلوغ ترکیه تبدیل شده است. گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، طیف متنوعی از بناهای تاریخی به‌جامانده از دوران امپراتوری‌های یونان، روم و بیزانس را مشاهده می‌کنند؛ اما حقایقی درباره آنتالیا وجود دارد که بسیاری از افراد از آن‌ها اطلاع ندارند. فرقی نمی‌کند درحال برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر هستید یا فقط کنجکاوید اطلاعات بیشتری درباره آن به‌دست آورید؛ در ادامه این بخش، با جالب‌ترین حقایق درباره آنتالیا آشنا خواهید شد.

آنتالیا بزرگ‌ترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه است

آنتالیا شهری در جنوب غربی ترکیه است که به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر این کشور در سواحل مدیترانه شناخته می‌شود. طبق آمار، جمعیت آنتالیا تا سال 2022 بیش از 1318826 نفر بوده و رتبه هشتمین شهر پرجمعیت ترکیه و رتبه اول پرجمعیت‌ترین شهر ساحلی را به خود اختصاص داده است. مردم از این شهر به‌عنوان دروازه‌ای به ساحل فیروزه‌ای ریویرای واقع در امتداد سواحل جنوب‌غربی ترکیه یاد می‌کنند.

در آنتالیا موزه‌های متعددی وجود دارد

یکی دیگر از حقایق جالب درباره آنتالیا این است که موزه‌های متعددی در این شهر وجود دارد. موزه‌ها جاذبه‌‌های گردشگری پرطرف‌داری هستند و هر سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان‌اند. از محبوب‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های آنتالیا می‌‌توان به موزه باستان‌شناسی و موزه کالیچی اشاره کرد.

بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی جهان در آنتالیا قرار دارد

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری آنتالیا آکواریوم بزرگ این شهر است. طولانی‌ترین تونل آکواریومی جهان با 131 متر طول، 3.5 متر عرض و ظرفیت 5000 تن آل دریا در این آکواریوم قرار دارد. در این آکواریوم، بیش از 250 گونه جانور دریایی نگه‌داری می‌شود.

غذاهای سنتی آنتالیا طعم بی‌نظیری دارند

در رستوران‌های موجود در آنتالیا انواع غذاهای ترکی، دریایی و بین‌المللی سرو می‌شود. جالب است بدانید که غذاهای سنتی این شهر نیز طعم بی‌نظیری دارند و گردشگران در زمان سفر به این شهر می‌توانند یک بار هم که شده طعم این غذاها را امتحان کنند. از معروف‌ترین غذاهای سنتی آنتالیا می‌توان به سالاد لوبیا، تاهینلی پیاز و خوراک تند هیبش اشاره کرد.

پنج پارک ملی در آنتالیا وجود دارد

جاذبه‌های گردشگری طبیعی آنتالیا در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارند. با سفر به این شهر می‌توانید از پنج پارک ملی معروف به نام‌های پارک ملی Üzümdere، پارک ملی کوه Gulluk، پارک ملی غار Altinbesik، پارک ملی ساحل Beydaglari و پارک ملی Köprülü Canyon بازدید داشته باشید و از طبیعت زیبای این‌ پارک‌ها لذت ببرید.

آنتالیا در طول سال بیشتر از 300 روز آفتابی دارد

آب‌وهوای مدیترانه‌ای آنتالیا باعث شده است که این شهر در طول سال بیش از 300 روز آفتابی داشته باشد. این ویژگی باعث شده است که تعداد زیادی گردشگر این شهر را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و از تفریح در سواحل آن لذت ببرند.

جشنواره فیلم پرتقال طلایی در آنتالیا برگزار می‌شود

جشنواره فیلم پرتقال طلایی یکی از معتبرترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم ترکیه است و از سال 1963 در شهر آنتالیا برگزار می‌شود. در این جشنواره، بهترین فیلم‌های ترکیه‌ای و فیلم‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود. عده زیادی از فیلم‌سازان معروف جهان و علاقه‌مندان به سینما از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

خیره‌کننده‌ترین و زیباترین آبشارهای ترکیه در آنتالیا قرار دارند

معروف‌ترین آبشارهای ترکیه که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کنند در شهر آنتالیا قرار دارند. از معروف‌ترین آبشارهای این شهر می‌توان به آبشارهای زیبای دودن و آبشار ماناوگات اشاره کرد. در اطراف این آبشارها امکانات رفاهی و سرگرمی نیز وجود دارد تا گردشگران به استراحت و تفریح بپردازند.

در فصول پرمسافر سال جمعیت آنتالیا دوبرابر می‌شود

دوبرابر شدن جمعیت آنتالیا در فصول پرمسافر سال مانند تابستان یکی از حقایق جالب درباره این شهر است؛ البته دوبرابر شدن جمعیت این شهر هیچ مشکلی برای آرامش و امنیت گردشگران و مردم بومی این شهر به‌وجود نمی‌آورد؛ زیرا تعداد زیادی هتل در این شهر ساخته شده است تا پذیرای گردشگران باشند. از هتل های معروف این شهر می‌توان به هتل آسکا لارا آنتالیا اشاره کرد.

آنتالیا یکی از بهترین مقاصد برای سفر ماه عسل است

آنتالیا به‌دلیل برخورداری از طبیعت بکر، ساحل زیبا، کوه و جنگل به یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری ماه عسل تبدیل شده است. زوج‌های جوانی که به این شهر سفر می‌کنند عکس‌های یادگاری خود را با پس‌زمینه‌ای بسیار زیبا از طبیعت این شهر به ثبت می‌رسانند. علاوه‌‌براین می‌توانند از تله‌کابین جذاب این شهر و سایر جاذبه‌های تفریحی این شهر استفاده کنند و سفری به‌یادماندنی را رقم بزنند.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آنتالیا در سایت معتبر فلای تودی

در این مطلب، درباره 10حقیقت جالب درباره آنتالیا صحبت کردیم؛ البته تعداد حقایق جالب درباره این شهر بیشتر از این ده مورد است. افرادی که قصد دارند با خرید بلیط هواپیمای آنتالیا به ترکیه سفر کنند هنگام رزرو هتل می‌توانند هتل آسکا لارا آنتالیا یکی از پرطرفدارترین هتل های آنتالیا را برای اقامت انتخاب کنند.

برای خرید آنلاین بلیط و رزرو هتل بهتر است به سایت «فلای تودی» یکی از معتبرترین مراجع آنلاین خدمات گردشگری ایران مراجعه کنید. با مراجعه به این سایت، از مزایایی مانند آگاهی لحظه‌ای از قیمت‌ها،‌ پیداکردن ارزان‌ترین بلیط و هتل در مقصد موردنظر، عدم نیاز به کردیت کارت پرواز و هتل، کسب اطلاعات واقعی درباره هتل ‌ها و پشتیبانی 24ساعته از کاربران اشاره کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی در شبکه 3 سیما +فیلم/ من نمیتونم روی زلیخا را زمین بندازم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت خنده دار کارمند خانم در بسته بندی کادوی تولد همکارش با ژله+عکس/ تو باید مغزتو بیمه حوادث کنی😂
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ...
مراحل سابمیت مقاله