ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط دریافت نفقه فرزندان بالای 18 سال به چه صورت است ؟

  سه شنبه، 11 مرداد 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
شرایط دریافت نفقه فرزندان بالای 18 سال به چه صورت است ؟
در خصوص تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال ، باید گفت که شرایط قانونی تعلق نفقه به فرزند پسر در قانون مدنی ، به این صورت است که پرداخت کننده نفقه ، توانایی مالی برای پرداخت آن را داشته و فرزند نیز ، مال کافی برای تامین مخارج خود را نداشته و نتواند از طریق اشتغال به کار ، معاش خود را تامین کند .

در عرف ، مرسوم است که پدر ، به فرزندان خود ، نفقه پرداخت نماید و در این میان ، تفاوتی وجود ندارد که فرزند پسر یا دختر باشد . با این حال ، بر خلاف نفقه زوجه ، که شوهر ، در همه حال ، موظف به پرداخت آن می باشد ، نفقه دادن به فرزندان پسر و دختر ، بر اساس قانون ، منوط به وجود شرایط خاصی ، در ارتباط با فرزند و شخص پرداخت کننده نفقه می باشد. از جمله شرایط تعلق نفقه به فرزندان ، این است که پرداخت کننده نفقه ، که معمولا پدر است ، توانایی مالی برای پرداخت نفقه داشته و از سوی دیگر ، فرزند نیز ، باید در شرایطی باشد که توانایی مالی برای تامین مخارج و هزینه های خود را نداشته باشد . در همین ارتباط ، ممکن است این سوال مطرح شود که آیا به فرزندان پسر که سن آنها بالاتر از سن قانونی 18 سالگی است نیز ، نفقه تعلق می گیرد؟ به همین مناسبت ، در ادامه این مقاله ، ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که آیا به پسر بالای 18 سال ، نفقه تعلق می گیرد یا خیر ؟ در ادامه نیز ، قانون تعلق نفقه به فرزندان پسر بالاتر از 18 سال را توضیح داده و شرایط تعلق نفقه به این گروه را بر اساس قانون ، ذکر خواهیم کرد .

پسر بچه

نفقه فرزندان

نفقه فرزند مشترک از جمله امور مالی می باشد که زوجین در صورت جدایی و یا طلاق باید نسبت به آن اظهارنظر نمایند. حضانت فرزند تا 7 سال چه پسر یا دختر با مادر می باشد و نامبرده مکلف به پرداخت هزینه های فرزند مشترک در حد عرف می باشد. نفقه فرزند ذکور تا 18 سال و اناث تا مادام که دختر ازدواج نکرده باشد به عهده پدر است. چنانچه فرزند ذکور بعد از سن 18 سالگی تحصیلات عالیه را ادامه دهد مخارج و هزینه تحصیلی با پدر است. اگر پدر نفقه فرزند را پرداخت نکند و مستطیع هم باشد قانونگذار تا 6 ماه حبس حداکثر برای پدر در نظر گرفته است که در ماده 22 قانون حمایت خانواده از 3 ماه و یک روز تا پنج ماه و پنج روز و در ماده 642 قانون مجازات اسلامی اسبق از 3 ماه و یک روز تا یک سال حبس تعیین نموده بود. لکن در قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 میزان حداکثر مجازات را تا 6 ماه تعیین نموده است نحوه شکایت برای فرزندان ابتدائاً از طریق دادسرا و سپس دادگاههای خانواده یا برحسب نظریه به شورای حل اختلاف انجام میگیرد که در صورت امتناع پدر مجازات و الزام به پرداخت نفقه پیامد آن است. توافق زوجین بعد از طلاق ملاک عمل است. زیرا اگر حکم طلاق بر این اساس باشد که مادر حضانت فرزند و مخارج او را تقبل نموده باشد همین امر جاری است. لکن اگر مادر بعد از طلاق بپذیرد که فرزندان را نگهداری کند و نفقه را پدر بدهد همین شرط جاری و ساری است. در صورت توافق نفقه با اتفاق نظر والدین تعیین می گردد و در صورت عدم توافق با مراجعه به شورای حل اختلاف می توان آن را مطالبه نمود که شورا موضوع را به کارشناس دادگستری ارجاع می دهد و کارشناس با بررسی کامـل موضوع به میزان نفقه را تعیین می نماید. کارشناسی نفقه فرزند توسط احد از کارشناسان که از طریق شورای اصناف تعیین میشود انجام میگیرد که در صورت اعتراض تا سه مرحله قابل پیگیری خواهد بود. نفقه فرزندان به محض تولد تا سن 18 سالگی فرزند ذکور و تا مادامی که دختر ازدواج مینماید به عهده پدر است لکن ممکن است دختر دارای همسری باشد که فوت نموده باشد که مستمری شوهر وی به فرزند و همسرش تعلق میگیرد. لکن طبق مصوب مجلس شورای اسلامی در صورتیکه زن مطلقه حقوق مستمری از همسر متوفی دریافت کند نفقه از عهده پدر ساقط میشود و نفقه فرزند پسر بعد از طلاق تا سن 18 سالگی و سپس ادامه تحصیلات علیه کماکان به عهده پدر است. اگر پدر نفقه فرزند را پرداخت نکند و مستطیع هم باشد قانونگذار تا 6 ماه حبس حداکثر برای پدر در نظر گرفته است که در ماده 22 قانون حمایت خانواده از 3 ماه و یک روز تا پنج ماه و پنج روز و در ماده 642 قانون مجازات اسلامی اسبق از 3 ماه و یک روز تا یک سال حبس تعیین نموده بود. لکن در قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 میزان حداکثر مجازات را تا 6 ماه تعیین نموده است. راهی که برای مطالبه نفقه های گذشته وجود دارد . اثبات حق معوقه است که به استناد ماده 198 قانون دادرسی مدنی که میگوید هرگاه دین یا حقی به عهده کسی ثابت شد. اصل بر بقای آن است که از طریق دادگاه مادر میتواند دادخواست بدهد و با تعیین میزان نفقات از گذشته تا حال حکم صادر شود.

آیا به پسر بالای 18 سال نفقه تعلق میگیرد

در قانون مدنی ، لزوم پرداخت نفقه ، در دو حالت ، مورد پیش بینی قرار گرفته است . در حالت اول ، مرد ، موظف است که به همسر دائمی خود ، نفقه بپردازد و اصولا ، در همه شرایط ، الزام قانونی ، برای پرداخت نفقه زوجه ، وجود دارد ؛ مگر اینکه عدم تمکین زن از شوهر در دادگاه ثابت شود که در این شرایط ، مرد ، دیگر الزامی جهت پرداخت نفقه به همسر خود ، نخواهد داشت .

  • علاوه بر این ، در قانون مدنی ، بحث دیگری ، تحت عنوان نفقه اقارب نیز مطرح شده است که بر اساس آن ، الزام به پرداخت نفقه به برخی از خویشاوندان نیز ، مورد پیش بینی قرار گرفته است که بر اساس آن ، نفقه فرزند نیز ، باید توسط اقربا یا خویشاوندان آنها ، پرداخت شود . در عرف ، مرسوم است که صرفا پدر را مسئول پرداخت نفقه به فرزند ، تلقی می نمایند . با این حال ، در برخی شرایط ، قانون ، افرادی غیر از پدر را نیز ، مسئول پرداخت نفقه به فرزند ، قلمداد می کند .
  • بر اساس قانون مدنی ، نفقه فرزندان پسر و دختر ، در درجه اول ، به عهده پدر است و در صورتی که پدر ، شرایط پرداخت نفقه به فرزندان را نداشته باشند ، این تکلیف ، به عهده جد پدری قرار می گیرد . در صورت فوت یا عدم توانایی مالی وی ، مادر و پس از مادر ، اجداد مادری ، ملزم به تامین نفقه هستند . لازم به ذکر است که در قانون ، عدم پرداخت نفقه به فرزند ، در صورت وجود شرایط قانونی ، منجر به اعمال مجازات عدم پرداخت نفقه فرزند خواهد شد .
  • اما سوال مهمی که در این خصوص مطرح می شود ، این است که آیا به پسر بالای 18 سال نیز ، نفقه تعلق می گیرد ؟ پاسخ به این سوال ، از این جهت ، مهم است که وقتی فرزند پسر ، به سن 18 سالگی می رسد ، به سن بلوغ و رشد رسیده و از ولایت قهری پدر و جد پدری خود خارج می شود . لذا ، این سوال مطرح می شود که آیا بعد از رسیدن فرزند پسر ، به سن قانونی ، باز هم پدر باید به وی نفقه بپردازد یا اینکه خود او ، می تواند متکفل هزینه های خود باشد ؟
  • در پاسخ به این سوال که آیا به پسر بالای 18 سال نفقه تعلق میگیرد ، باید به این نکته اشاره نماییم که شرایط قانونی تعلق نفقه به فرزندان ، در قانون مدنی ، به این صورت است که شخص پرداخت کننده نفقه ، توانایی مالی ، جهت پرداخت نفقه به فرزند را داشته باشد و از سوی دیگر ، فرزندی ، استحقاق دریافت نفقه دارد که مال و اموال کافی ، برای تامین معاش خود نداشته و نتواند با کار کردن ، نفقه و خرجی خود را به دست آورد .
  • بر این مبنا ، می توان گفت که بر اساس قانون ، شرایط دریافت نفقه به فرزند پسر بالای 18 سال ، به این صورت است که پدر یا هر شخص دیگری که وظیفه پرداخت نفقه فرزند را به عهده دارد ، توانایی مالی ، جهت پرداخت نفقه را داشته و پسر بالای 18 سال ، نتواند با کار کردن ، معاش خود را تامین نماید . لذا ، در هر مورد خاص ، ممکن است اوضاع ، متفاوت بوده و در مواردی ، به پسر بالای 18 سال نیز ، نفقه تعلق گرفته و در مواردی ، خیر . لذا در قسمت های بعد ، شرایط قانونی تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال را مورد بررسی قرار می دهیم .

قانون تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال

در قسمت قبل ، به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا به پسر بالای 18 سال نفقه تعلق می گیرد یا خیر . همانطور که گفته شد ، ممکن است در برخی موارد ، بر اساس قانون ، به پسر بالای 18 سال ، نفقه تعلق گرفته و اشخاص عهده دار نفقه از قبیل پدر ، پدر بزرگ و مادر ، ملزم به پرداخت نفقه فرزند پسر بالای 18 سال باشند . اما سوالی که در این قسمت قصد داریم به آن پاسخ دهیم ، این است که قانون تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال چیست ؟

  • در پاسخ به این سوال ، باید گفت که پرداخت نفقه به فرزند ، تحت عنوان نفقه اقارب در قانون مدنی ، مورد بررسی قرار گرفته و احکام مربوط به آن ، ذکر گردیده است . بر اساس ماده 1199 قانون مدنی ، نفقه فرزندان پسر ، به عهده پدر است . پس از فوت پدر یا عدم توانایی وی برای پرداخت نفقه به فرزند ، پرداخت نفقه به ترتیب ، به عهده جد پدری ، مادر ، اجداد و جدات مادری و جدات پدری است .
  • همچنین ، گفتنی است که بر اساس ماده 1204 قانون مدنی ، نفقه اقارب ، عبارت است از تامین مسکن ، البسه و غذا و اثاث البیت ، به قدر رفع حاجت ، با در نظر گرفتن درجه استطاعت مالی منفق . بنابراین ، شخص عهده دار پرداخت نفقه به فرزند پسر ، می بایست هزینه های مربوط به مسکن ، خوراک ، لباس و وسایل خانه را ، به اندازه ای که نیازهای فرزند پسر بر طرف شود ، برآورده سازد که البته در این خصوص ، توانایی مالی پرداخت کننده نفقه نیز ، سنجیده می شود .
  • در ارتباط با این سوال که آیا به پسر بالای 18 سال نفقه تعلق میگیرد ، باید به این نکته اشاره نمود که معمولا نفقه ای که به فرزند پسر تعلق می گیرد ، در هر مورد خاص ، ممکن است ، متفاوت باشد و بسته به نیازهای فرزند پسر و توانایی مالی شخص پرداخت کننده نفقه ، میزان نفقه متفاوتی ، به فرزند پسر تعلق گیرد . معمولا ، زمانی که دادخواست مطالبه نفقه به دادگاه داده می شود ، کارشناس ، مبلغ نفقه فرزند را با بررسی شرایط قانونی و شرایط مربوط به افراد ، تعیین خواهد کرد .
  • لذا ، در پاسخ به این سوال که قانون تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال چیست ، باید گفت که تعلق نفقه به پسر ، در قانون مدنی، مورد تصریح قرار گرفته؛ اما ، در این قانون ، صرفا پرداخت نفقه به فرزندان ، به صورت کلی ، تحت شرایط خاصی ، پیش بینی شده است که در ادامه ، به این شرایط ، خواهیم پرداخت . ولی ، در مورد اینکه آیا به پسر بالای 18 سال نفقه تعلق می گیرد یا خیر ، حکم به خصوصی در نظر گرفته نشده و صرفا ، در صورت وجود شرایط لازم ، می توان حکم به پرداخت آن داد .

شرایط تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال

در قسمت های قبل ، به بررسی این موضوعات پرداخته شد که قانون تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال چیست و اینکه آیا به پسر بالای 18 سال نفقه تعلق میگیرد یا خیر ؟ همانطور که گفته شد ، تعلق نفقه به فرزندان ، در قانون مدنی ، مورد توجه قرار گرفته است و در صورت وجود شرایط لازم ، فارغ از سن و سال فرزند پسر ، به وی نفقه تعلق می گیرد . به همین مناسبت ، در این قسمت ، قصد داریم به این سوال بپردازیم که شرایط تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال چیست ؟

بر اساس ماده 1197 قانون مدنی : « شخصی ، استحقاق دریافت نفقه دارد که ندار بوده و نتواند به وسیله اشتغال به شغلی ، وسایل معیشت خود را فراهم سازد » . لذا ، یکی از مهم ترین شرایط تعلق نفقه به پسر بالای 18 سال ، این است که اولا ، مال و اموال کافی ، برای تامین مایحتاج خود را نداشته باشد و ثانیا ، نتواند به وسیله اشتغال به شغلی ، معیشت خود را تامین کند . همچنین ، گفتنی است که بر اساس قانون ، پرداخت نفقه فرزند نامشروع ، نیز الزامی است و به موجب رای وحدت رویه دیوان عالی کشور ، پدر مکلف به پرداخت نفقه به فرزند خود است .

در حال حاضر ، معمولا پسرانی که به سن 18 سال می رسند ، بلافاصله به خدمت سربازی اعزام می شوند و یا اینکه ، برای ادامه تحصیل ، به دانشگاه می روند و قادر به کار کردن نیستند . به همین دلیل ، به لحاظ عرفی ، مرسوم است که پسران بعد از 18 سالگی نیز ، قادر به تامین مایحتاج خود نخواهند بود . لذا ، معمولا تا پایان اتمام دوره تحصیلی ، به فرزند پسر بالای 18 سال نیز ، نفقه تعلق می گیرد و پدر ، پدر بزرگ یا مادر ، ملزم به تامین نفقه پسر بالاتر از 18 سال خواهند بود ؛ مگر اینکه درآمدی داشته باشد .

علاوه بر این ، بر اساس ماده 1198 قانون مدنی : « کسی ، ملزم به پرداخت نفقه به فرزند است که تمکن مالی ، جهت پرداخت نفقه داشته و بتواند نفقه بدهد ، بدون اینکه از این حیث ، در وضعیت معیشت خودش ، دچار مضایقه گردد . برای تشخیص تمکن مالی پرداخت کننده نفقه ، باید کلیه تعهدات و وضع زندگی شخصی او در جامعه ، در نظر گرفته شود . » بر این اساس ، پدر یا هر شخص دیگری که ملزم به پرداخت نفقه به پسر بالای 18 سال است ، می بایست به لحاظ مالی ، قادر به پرداخت نفقه باشد ؛ مثلا در زمان مطالبه نفقه فرزند از پدربزرگ ، باید این شرایط ، لحاظ شود .

لذا ، اگر شخص عهده دار پرداخت نفقه به پسر بالای 18 سال ، فقیر بوده یا پرداخت نفقه به پسر ، منجر به سختی و در مضیقه قرار گرفتن خود وی شود ، الزامی به پرداخت نفقه نخواهد داشت . این موضوع ، از این جهت ، حایز اهمیت است که ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه به فرزندان ، صرفا در مورد کسانی ، قابل اعمال است که با وجود تمکن مالی ، نفقه فرزندان خود را پرداخت نکرده باشند .

در همین ارتباط ، باید به این نکته نیز اشاره کرد که اگر دادگاه ، حکم به پرداخت نفقه به فرزند پسر بالای 18 سال را صادر نماید ، معمولا توانایی مالی پرداخت کننده نفقه و میزان نیاز فرزند پسر بالای 18 سال را لحاظ می کند . اما ، در صورتی که میزان پرداخت نفقه ، کم بوده و یا اینکه پرداخت آن توسط منفق ، دشوار باشد ، می توان از دادگاه ، تقاضای تعدیل نفقه فرزند را داشت که دادگاه ، مجددا با لحاظ شرایط و قانون ، میزان نفقه فرزند پسر بالای 18 سال را تعیین خواهد کرد .

همچنین ، در پاسخ به این سوال که مطالبه نفقه فرزند چگونه است ، باید گفت که اگر فرزند پسر ، زیر سن قانونی یعنی 18 سال تمام باشد ، مادر می تواند به نمایندگی از وی ، در دادگاه ، دعوی مطالبه نفقه مطرح نماید . اما از این جهت که پسران بالای 18 سال ، به سن قانونی ، برای اقامه دعوی رسیده اند ، برای طرح دادخواست مطالبه نفقه در مراجع قضایی ، می بایست ، شخصا اقدام نموده و دادخواست بدهند .

امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (63 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (49 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (40 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! هادی چوپان و عضله نمایی از پاهایش روی صندلی/ همه رگ هاش زده بیرون ماشالله+ فیلم پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد جشن تولد 25 سالگی آلین، پسر خوش تیپ حسن جوهرچی با حضور دو پت خانگیش + عکس/ چقد جای باباش خالیه تصویری بسیار قدیمی از 15 سالگی حسن روحانی سیاستمدار ایرانی/ چهره شون اصلا قابل شناسایی نیست رونمایی از همسر واقعی و جوان کاظم نوربخش، سلمانِ سریال نون خ +عکس محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم 7 ثانیه زمان دارید تا گربۀ جاسوسی که در مدرسۀ سگ‌ها مخفی شده، پیدا کنید عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران بهاره رهنما سلبریتی ایرانی/ این ماشین نیست که هواپیماست +عکس مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار هدیه برای خانومش آیسان/ این ماشین نیست تانکه😍👌 تصویر خانه‌ی پدری فروغ فرخزاد / چقدر خونه‌ی قشنگیه! بلای دردناکی که 4 مرد افغان بر سر یک نوجوان 16 ساله ایرانی آوردند+ویدیو چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ (ویدئو) وقتی از کنکوری‌ها میپرسی کنکور چطور بود؟! کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (ویدئو) "کامپیوتر آنتیکیترا"، شاهدی بر نبوغ بشریت در دوران باستان! نگاهی به اتاق خواب ساده و بدون تجملات بهنوش بختیاری+عکس/ چرا همه چی درهم برهمه؟ (ویدئو) وحشت فامیل دور از پیشرفت تکنولوژی هوش پلاستیکی/ فقط دلایلش از علت نابودی صنف درماندگان! (عکس) تفریح جالب بچه های حسین ماهینی در یک روز بکر بهاری / کوچولو ها چه خوب دارن موتور سواری می کنن! اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 میز عزای ساده و بدون تجملات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در حیاط خانه اش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی فرزاد، برادر بزرگ فرهاد مجیدی در کنار آرامگاه ابدی پدرش /روحشان شاد و یادشان گرامی +عکس (ویدئو) حضور عزت‌الله انتظامی بدون کنکور در دانشگاه پس از بازی در فیلم گاو/ فقط گفتم می‌خواهم سواد داشته باشم! دابسمش خانوادگی آهنگ معروف هوروش بند توسط علیرضا بیرانوند و اکرم بانون در ماشین لاکچری عیادت پژمان جمشیدی پرسپولیسی از بازیگر زن معروف سینما و فیلم جنجالی بی بدن + عکس تصویری از خانه ابدی نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ از شعر روی سنگ قبر تا تاریخ فوت ... +عکس (ویدئو) خلاقیت بی‌نظیر در اختراع دفتر هوشمند/ دیگه لازم نیست از جزوه‌هات عکس بگیری! سلفی فرهاد مجیدی با فرزندان بامزه و خوشگلش در ماشین لاکچری و میلیاردی 10ساله شد/ فقط ژست خفن بردیا +عکس لاو ترکاندن هادی چوپان برای پسر ته تغاری اش سورنا با یک شعر تُرکی فضای مجازی را زیر و رو کرد/ عجب هم خوش سلیقه است آقای عضله تصاویر واقعی از تعقیب بالگردهای دشمن بعثی توسط خلبان شهید شیرودی+ویدئو رونمایی از کیک تولد خوشمزه و منحصر بفرد بهرام رادان با دیزاین توت فرنگی و بلوبری+عکس/ مبارکا باشه روزی که نقی معمولی و ارسطو عامل مهمان عادل فردوسی پور در برنامه نود شدند/ محسن تنابنده وضعیت بهداشتی اسفبار استودیوی 90 رو لو داد +فیلم (ویدئو) توصیۀ شنیدنی استاد جواد خیابانی به کنکوری‌‌ها/ درس نخونید... دختر قشنگ سیدحسین حسینی، مانلی در کنار رامان برادر عزیز و کوچولویش / چه قاب فوق العاده خوشگل و نازی +عکس
تیتر امروز   
همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد...
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده