دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

ویرایش گرامری مقالات انگلیسی و سایت های ویرایش آنلاین 

چهارشنبه، 19 آبان 1400
غلط های املایی و انشایی رایج ترین ایرادات نگارشی در نوشتن متون و مقالات به زبان های دیگر به خصوص زبان انگلیسی است. دانشجویان، اساتید، متخصصان زیادی که با زبان انگلیسی سر و کار دارند و دائما در حال مکاتبه و نگارش به زبان انگلیسی هستند با وجود تسلط بالا به مهارت های زبانی و نگارشی معمولا متوجه این ایرادات نمی شوند.

اصولا نوشتن مقاله به زبان انگلیسی برای کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست کمی دشوار است. حتی برای آنهایی که تسلط کافی دارند و به خوبی صحبت میکنند.هر مقاله ای امکان دارد بعد از نوشته شدن ایراداتی داشته باشد که باید رفع شوند اما در مواردی نویسنده مقاله متوجه این ایراد ها نمیشود و مقاله را به مجلات مورد نظر ارسال میکند و مقاله اش رد(reject)میشود و باید دوباره مقاله اش را بازبینی کند و اشکالات موجود را رفع کند.برای این کار نیاز به یک فرد متخصص دارد.اصولا سه حالت ویرایش داریم :

  • ویرایش فنی
  • ویرایش گرامری (زبانی ساختاری)
  • ویرایش علمی

در این بخش به توضیح مختصری از هر یک میپردازم:

ویرایش فنی مقالات

  • یک دست کردن رسم الخط کلمات؛ به عنوان مثال، عبارتی مانند «میرساند»،میشود <<می رساند>>
  • اصلاح غلط های املایی؛ به عنوان مثال ، کلمه ای مانند «استحظار» را به صورت «استحضار» بنویسیم.
  • کنترل پاراگراف بندی؛ یعنی اینکه چه جمله هایی را در کنار هم و در یک پاراگراف قرار بدهیم. همان طور که می دانیم در یک کتاب، جمله هایی که یک مفهوم یا مثال خاص را توضیح می دهند، باید پشت سر هم بیایند و یک پاراگراف را تشکیل بدهند. به عنوان مثال، قبل از عبارت هایی مثل «بنابراین»، «در این حالت»، «برای این منظور»، «به عبارت دیگر»، «یعنی» و غیره، نباید یک پاراگراف جدید ایجاد کنیم.
  • اصلاح یا اعمال نشانه گذاری های متن؛
  • یک دست کردن ضبط اعلام، اصطلاحات، آوانگاشت آن ها در صورت لزوم و آوردن معادل لاتین کلمات؛
  • اعمال قواعد عددنویسی، فرمول نویسی، اعراب گذاری و اختصارهای متنی؛
  • مشخص کردن حدود نقل قول ها، وارسی ارجاعات، درستی نشان مآخذ و پانوشت ها و یادداشت ها

ویرایش زبانی-ساختاری (گرامری)

  • رفع خطاهای دستوری، ساختاری و جمله بندی؛ به عنوان مثال، در جمله «مایه افتخار من است که از تجربیات شما بهره مند و در کارهایم از آن ها استفاده کنم»، باید بعد از «بهره مند»، از فعل «شوم» استفاده کنیم؛ چون «بهره مند کنم»، معنایی ندارد. بنابراین یکی از هدف های ویرایش زبانی-ساختاری، جلوگیری از حذف بدون قرینه فعل ها در جمله است. به عنوان مثالی دیگر، می توان به کاربرد درست «را»ی مفعولی بعد از مفعول اشاره کرد.
  • اصلاح انحراف از زبان معیار و یک دست کردن زبان نوشته؛
  • ابهام زدایی از عبارت های نارسا، مبهم، متناقض، نامفهوم و عامیانه؛
  • انتخاب برابرهای مناسب برای واژگان غیر فارسی، حذف واژگان، تعابیر و اصطلاحات و عبارت های تکراری و زائد، عامیانه، ناقص، نارسا، متضاد و متناقض؛
  • کوتاه کردن جمله های طولانی؛
  • ساده سازی و روان سازی متن از نظر جمله بندی؛
  • گزینش واژگان فارسی و برابرهای مناسب.

ویرایش تخصصی یا علمی یا محتوایی

  • حذف، کاهش یا تلخیص مطالب تکراری، غیرضروری، غیرمستند، مبتذل، نامتعارف، سست و ضعیف؛
  • اصلاح، تنظیم و جابه جایی مطالب برای انسجام و یک دستی نوشتار؛
  • افزایش برخی نکات فراموش شده، جافتاده در متن یا پاورقی؛
  • مقابله متن با اصل (در صورت ترجمه یا تصحیح متون کلاسیک)؛
  • توضیح، یادآوری یا پیشنهاد ضروری در پاورقی که البته باید با ذکر کلمه «ویراستار» و با اجازه از نویسنده کتاب باشد.
  • بازبینی و تصحیح مطالب نادرست، متناقض و غیرعلمی.

همه این ویرایش ها اگر توسط فرد انجام گیرد ممکن است دوباره دچار خطا شده و وقت نویسنده مقاله هدر برود اما نرم افزار های بررسی گرامر انگلیسی به شما کمک می کند تا متوجه اشتباهات و ایرادات بشوید و آن ها را برطرف نمایید. ابزار های مختلفی برای بررسی گرامری و برطرف ساختن ایرادات نگارشی در سرتاسر دنیا وجود دارند که بسیار هم پرکاربرد می باشند اما تعدادی از آن ها که خدمات ویژه ای دارند برای ارائه سرویس هزینه های زیادی طلب می کنند. این ابزار ها معمولا به صورت سایت بررسی گرامر آنلاین، اکستنشن ها، افزونه ها و نرم افزار های نصبی برای دانلود و خرید قرار می گیرند.

۹ ابزار آنلاین بررسی مشکلات گرامری متون انگلیسی

به کار بردن گرامر صحیح در برقراری ارتباط ضروری به نظر می رسد اگر متن نگارش شده توسط شما از لحاظ به کار بردن اصول و قواعد گرامری زبان انگلیسی دارای نقص باشد و اصطلاحا ادیت نیتیو نشده باشد خواننده متن دچار نوعی عدم اطمینان به نویسنده می گردد و حتی گاهی مواقع باعث انتقال نادرست مفهوم و جملات می گردد. برای رفع نیازهای مبتدی ابزارهای آنلاینی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید در ذیل نه ابزار پرکاربرد را خدمت شما معرفی می نماییم.

1) وب اپلیکیشن Grammarly

یکی از بهترین و پرکاربرد ترین ابزارهای بررسی نکات گرامری است این ابزار یک وب اپلیکیشن می باشد که هم به صورت آنلاین و هم به صورت افزونه مرورگر کروم و فایرفاکس قابل استفاده می باشد این ابزار نیازهای معمولی را برطرف می نماید ولی برای استفاده از امکانات حرفه ای و تخصصی آن نیاز به پرداخت هزینه و خرید اکانت پرمیوم دارید.

2) ابزار ویرایش آنلاین Polishmywriting

این ابزار برای اصلاح گرامر متون انگلیسی در نظر گرفته شده و به شما کمک فراوانی می کند. شما می توانید متون انگلیسی نگارش شده خود را داخل این ابزار آنلاین ببرید و اشتباهات گرامری خود را مشخص نمایید همچنین این ابزار اصلاحات را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

3)سایت آنلاین Scribens

این ابزار نیز آنلاین و رایگان است و می تواند نوشته های شما را از نظر گرامر، افعال، نقطه گذاری و حروف چینی بررسی نموده و پیشنهادات مربوط به اصلاح نوشته را نیز به شما بدهد همچنین اطلاعات جالبی مانند تعداد لغات متن، تعداد پاراگراف، زمانی که برای خواندن متن می بایست صرف نمایید و … را در اختیار شما قرار می دهد.

4) ابزار آنلاین Grammarcheck

ابزار گرامر چک از دسته ابزاری های جذابی می باشد که با توضیحات کامل سعی می کند تا نیاز کاربران را به ابزارهای دیگر و مشابه برطرف نماید. گرامرچک دو گزینه Free Check و Deep Check را در اختیار کاربران قرار می دهد. استفاده از این ابزار آسان است ابتدا متن خود را در کادر مورد استفاده قرار می دهید سپس با استفاده از Free Check ایرادهای مربوط به غلط املایی، پیشنهادات ظاهری و اشتباهات گرامری را برای شما به صورت کلمه به کلمه مشخص می کند و می توانید با کلیک بر روی هرکدام آن ها را اصلاح نمایید. با استفاده از دکمه Deep Check بررسی متن شما به صورت تخصصی صورت خواهد پذیرفت و تعداد اشکالات مربوط به گرامر، نقطه گذاری، تلفظ، ظاهر و … برای شما به نمایش در خواهد آمد.

5) سایت ویرایش Reverso

این ابزار محدودیت ۶۰۰ کلمه ای در چک کردن متون شما دارد و برای متن های کوتاه مانند متن یک ایمیل مناسب به نظر می رسد. همانند دیگر ابزارهای رایگان متن شما را تا حدودی بررسی کرده و پیشنهادات خود را در قالب یک گزارش به شما ارائه می دهد.

6) ادیت آنلاین از طریق Ginger Grammar Checker

این ابزار به دو صورت آنلاین و آفلاین موجود است. از این ابزار بر روی همه سیستم عامل ها می توانید استفاده نمایید و یا به صورت یک افزونه به مرورگر خود اضافه کرده و از آن استفاده نمایید. این ابزار متن شما را از نظر گرامری تحلیل می کند و نسخه اصلاح شده متن را نیز در اختیار شما قرار می دهد برای استفاده از تمام امکانات می بایست نسخه پولی آن را تهیه نمایید هرچند نسخه رایگان آن نیز بسیار کامل است.

7) سایت ادیت PaperRater

یک ابزار بسیار حرفه ای و رایگان برای ویرایش متون انگلیسی شما که در کوتاه ترین زمان یک گزارش جامع به شما می دهید ابزار PaperRater می باشد این ابزار گزینه های جذابی برای سطح بندی متن شما ارائه می دهید از جمله اینکه می توانید سطح متن را از اول ابتدایی تا پست دکتری تعیین نمایید! حتی می توانید نوع متن را با توجه به گزینه هایی مانند رزومه،پست وبلاگ، مقاله پژوهشی و غیره مشخص نمایید و پس از مشخص نمودن گزینه ها بر اساس نوع محتوی آن را تحلیل نموده و گزارش جامعی در اختیار شما قرار می دهد.

8) تشخیص غلط املایی توسط سایت grammar.com

سایت گرامر نیز یکی از سایت های مرجع و بزرگ برای تشخصی غلط املایی است که در بخشی از این سایت یک ابزار آنلاین رایگان برای چک کردن غلط املایی متن انگلیسی و همچنین پیشنهادات گرامری در نظر گرفته شده است.استفاده از آن بسیار ساده است و کافی است تا متن خود در صفحه مورد نظر قرار دهید و دکمه Check My Writing را بفشارید تمامی ایرادات مربوط به غلط املایی و پیشنهادات گرامری مشخص می گردد که با کلیک بر روی هرکدام می توانید آن را اصلاح نمایید. برای بررسی تخصصی متن می توانید از نسخه پولی آن استفاده نمایید.

9) بررسی رایگان مقاله توسط سایت virtual writing tutor

این ابزار نیز به صورت آنلاین و رایگان برای کاربران در نظر گرفته شده است البته لازم به ذکر است که محدودیت ۵۰۰ کلمه ای برای هر گزارش دارد البته این محدودیت باعث نخواهد شد تا امکانات بی نظیر آن را اعلام نکنیم. پس از قراردادن متن مورد نظر در مکان آن شما قادر خواهید بود تا متن را از نظر تعداد واژگان، اشکالات گرامری، غلط املایی، اصلاحات واژگان، اصلاحات بازنویسی به صورت جداگانه بررسی نمایید همچنین گزارشی که پس از بررسی در اختیار شما قرار می گیرد بسیار کامل و جامع می باشد که با توجه به آن می توانید اصلاحات متن خود را انجام دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی