دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

همه چیز درمورد انتصاب جنجالی همسر عضو شورا در شهرداری تهران/ فاطمه حیدری کیست؟ 

دوشنبه، 08 آذر 1400
کد خبر: 180526
ساعد نیوز: انتصاب همسر احمد علوی عضو شورای شهر تهران، دومین انتصاب پرحاشیه شهرداری تهران است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از عصرشهروند، در اخبار شورای شهر، بعد از انتصاب داماد شهردار، این انتصاب دوباره موضوع انتصاب های خانوادگی را داغ کرد. فاطمه حیدری همسر این عضو شورای شهر تهران هفته گذشته به عنوان سرپرست اداره کل ماده ۱۰۰ منصوب شد. کمیسیون های ماده ۱۰۰ به تخلفات ساختمانی در تهران رسیدگی می کنند و جایگاهی استراتژیک از لحاظ شهرسازی و اقتصادی برای شهرداری تهران محسوب می شود. معاونت شهرسازی این انتصاب را در راستای یکی از بندهای برنامه پنج ساله سوم عنوان کرده بود که در آن تأکید بر ارتقای جایگاه زنان در مدیریت شهری شده بود. همچنین به سابقه کاری او به عنوان یکی از کارکنان شهرداری هم تأکید شده بود.

واکنش اعضای شورای شهر به این انتصاب که برخلاف انتصاب داماد زاکانی غیرقانونی نبود، اصلاح مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران بود. در زمان طرح این موضوع صحن پرسروصدای شورای شهر تهران ساکت بود، به نظر می آمد عده ای که تلاش می کردند برخی از امضاکنندگان این طرح از امضای شان پای این طرح پشیمان شوند، موفق نشده اند.

سوابق فاطمه حیدری:

فاطمه حیدری دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشته برنامه ریزی شهری (قبل از استخدام در شهرداری تهران) و دانشجوی سال آخر دکتری در رشته شهرسازی است.

سوابق مسئولیت و کارشناسی در بخشهای مختلف شهرسازی اعم از طرح تفصیلی، شورای برنامه ریزی منطقه، کارشناس مسئول حرائم حفاظتی – امنیتی، مسئول بودجه و ارزیابی عملکرد اداره کل شهرسازی و طرح های شهری

توضیحات حوزه معاونت معماری و شهرسازی در خصوص انتصاب فاطمه حیدری به سمت «سرپرست مدیر کل ماده صد»

با سلام و احترام

نظر به برخی نکات مطرح شده در خصوص انتصاب سرکار خانم فاطمه حیدری به سمت سرپرست اداره کل ماده صد شهرداری تهران، لازم است نکات زیر را در خصوص توانایی علمی و شایستگی ایشان را به استحضار شهروندان عزیز برسانیم.

۱- مدیر کل اسبق ماده صد شهرداری تهران که از طرف وزارت کشور به شهرداری تهران مامور شده بودند، با اتمام ماموریت از سمت خود کناره گیری کرده اند.

۲- با استناد به ماده ۷۴ قانون برنامه پنج ساله سوم، شهرداری را مکلف کرده است که در راستای افزایش میزان حضور و ارتقای جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت توانمندسازی و فراهم کردن زمینه ارتقای نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، سرکار خانم فاطمه حیدری با سابقه حدود هفده سال سابقه و تجربه در شهرداری تهران، به سمت سرپرست اداره کل ماده صد شهرداری تهران منصوب گردیدند.

۳- ایشان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشته برنامه ریزی شهری (قبل از استخدام در شهرداری تهران) و دانشجوی سال آخر دکتری در رشته شهرسازی است.

۴- سوابق مسئولیت و کارشناسی در بخشهای مختلف شهرسازی اعم از طرح تفصیلی، شورای برنامه ریزی منطقه، کارشناس مسئول حرائم حفاظتی – امنیتی، مسئول بودجه و ارزیابی عملکرد اداره کل شهرسازی و طرح های شهری وعملکرد مثبت ایشان در مسئولیتهای محوله سبب شده تا شورای تحول بر اساس رزومه ایشان، شرایط احراز این سمت را برای ایشان در نظر بگیرد.

۵- بهره گیری از توان علمی و تجربی همه کارکنان شهرداری و تلاش در جهت گردش نخبگان و زمینه سازی ارتقاء افراد مستعد از برنامه های شهرداری تهران در انتصاب پست های مدیریتی بوده و نسبت ایشان با عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران نقشی در انتصابشان ندارد.

با حکم حمیدرضا صارمی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ فاطمه حیدری «سرپرست اداره کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد» شد .

فاطمه حیدری دانشجوی دکتری شهرسازی و از پرسنل رسمی و با سابقه شهرداری تهران است .

«احمد علوی» همسر «فاطمه حیدری» کیست؟

سید احمد علوی متولد بیستم شهریور ماه سال پنجاه و هشت است. ایشان دکترای الهیات داشته و دانشجوی دوره دکترای مدیریت کسب و کار در دانشگاه تهران نیز است. این نخبه دهه شصتی، طی ۴ سال متوالی به عنوان مدیر فرهنگی ممتاز مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران انتخاب شد و به واسطه راه اندازی پروژه های پردیس تئاتر، باغ کتاب تهران، مسجد ۷۲ تن و مقبره الشهدای گمنام خیابان آزادی، با تقدیر شهردار تهران نیز همراه شده است.

رزومه شغلی دکتر احمدی علوی

دکتر سید احمد علوی از مشاوران سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران بوده و سابقه جانشینی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس را نیز در کارنامه شغلی خود دارد. ایشان از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیر امور اداری موزه حیات وحش دارآباد تهران منصوب شد و از سال ۸۴ تا ۹۰ نیز به عنوان رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱ پایتخت مشغول به کار بود.

در این مدت که دکتر سید احمد علوی ، ریاست امور فرهنگی شهرداری منطقه ۱ بر عهده داشت، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز توسط ایشان مدیریت می شد. علاوه بر این ، سلسله جلسات تجلیل از نخبگان حوزه علوم تجربی کشور نیز در دوره مدیریت ایشان آغاز و تا ۲۰ جلسه هم ادامه یافت.

در نخستین سال های دهه نود شمسی ، وی ریاست اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۷ تهران را عهده دار شد و سپس به مدت ۵ سال، به عنوان مشاور ریاست دانشکده اصول دین فعالیت داشت.

در این مدت، وی به معاون امور دانشجویی و فرهنگی سازمان مرکزی دانشکده اصول نیز معرفی شد. فعالیت های مدیریتی ارشد دکتر سید احمد علوی در شهرداری تهران، از سال ۱۳۹۱ آغاز شد. وی در سال ۱۳۹۱، به سمت قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ منصوب شد و پس از آن به مدت ۴ سال، معاون برنامه ریزی و توسعه اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران بود.

در اداره کل اموزش شهروندی، چهار دوره جشنواره آموزشی ترویجی مشکات که تحولی در آموزش عمومی شهروندی محسوب می شد با دبیری ایشان برگزار گردید که از موضوعات مدیریت تحول آفرین دکتر سید احمد علوی در شهرداری تهران بود.

دکتر سید احمد علوی از سال نود و شش تا نود و هشت، عضو علی البدل هیات مدیره هلدینگ تعاونی کارکنان شهرداری تهران بود و در این مدت، به عنوان عضو هیات مدیره شرکت بهساز نگهدار شهر نیز حضور داشت. از سال نود و هشت تا کنون، ایشان سرپرست شرکت عرف ایران بوده و در هیات مدیره شرکت جهان اقتصاد شهریار نیز از سال ۹۹ تا کنون عضویت داشته است. دکتر علوی از سال ۹۸ تا به امروز، به عنوان مدیرعامل شرکت نوین عرف شهریار خدمت می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم