دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

همه چیز درباره بیماری واژینیت در سگ ها 

سه شنبه، 29 فروردین 1402
واژینیت التهاب واژن در یک توله سگ است که به بلوغ رسیده است.ما در این مطلب از ساعد نیوز علل و علائم این بیماری را در سگ ها بررسی می کنیم.

سلامت دستگاه تناسلی با توجه به موقعیت و جایگاهی که در بدن دار است و نیز نقش مهمی که در تولید مثل و بقا نسل حیوان ایفا می نماید، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در صورت ایجاد هرگونه اختلال و ضایعه ای در این دستگاه، ممکن است روند تولید مثل حیوان مختل شده و گاه در عفونت های شدید، با انتشار عوامل عفونی از راه خون، منجر به مرگ شود. بیماری های دستگاه تناسلی در سگ ها متعدد بوده و در زیر به مهم ترین آنها اشاره شده است. دراین پست به معرفی بیماری واژینیت در سگ ها می پردازیم.

واژینیت سگ

واژینیت به عنوان التهاب مهبل تعریف شده است که معمولا توسط میکروارگانیسم­ ها ایجاد می ­شود. عامل واژینیت اغلب باکتریایی است، اگرچه سایر علل احتمالی از جمله عفونت ویروسی، جسم خارجی، نئوپلازی، هیپرپلازی و ناهنجاری ­های ساختاری در بروز آن نقش دارند. این بیماری هم در سگ ­ها و هم درگربه­ ها دیده می­شود، ولی در سگ­ ها شایع تر است. التهاب مهبل در هر سنی دیده می ­شود. در صورتی که عقیم سازی به تعویق افتاده باشد، ممکن است برخی موارد واژینیت خود به خودی بهبود پیدا کنند.

علل واژینیت سگ

واژینیت به معنای "التهاب واژن" است. علت دقیق واژینیت توله سگ مشخص نیست. با این حال، ممکن است نوعی رابطه هورمونی وجود داشته باشد، زیرا معمولاً به نظر می رسد که این بیماری پس از عقیم شدن سگ یا اولین گرمایش از بین می رود.

ممکن است عواملی مانند آلودگی مدفوع، عدم تعادل شیمیایی در ادرار وجود داشته باشد که می تواند منجر به pH به طور غیرمعمول بالا یا پایین شود، عفونت دستگاه ادراری یا ناهنجاری در آناتومی واژن یا فرج توله سگ. به نظر نمی رسد تمایلی به نژاد وجود داشته باشد. هر توله سگ از هر نژاد سگ تقریباً خطر ابتلا به واژینیت سگ را دارد.

علائم واژینیت سگ

علائم واژینیت سگ می تواند در توله سگ های 6 هفتگی و 8 ماهگی ظاهر شود. ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.علائم یا علائم معمول ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تحریک یا قرمزی خفیف در اطراف فرج

  • ترشح یا مخاط واژن که می تواند چسبناک و سفید یا حتی زرد رنگ باشد

  • ترشحات خشک و پوسته دار روی خز اطراف فرج

  • ضربه زدن روی زمین یا لیس زدن بیش از حد به دلیل تحریک

  • تکرر ادرار

تشخیص واژینیت سگ

واژینوکوپی یک معاینه تصویری از دیواره های داخلی مهبل را نشان می دهد که سطح قرمز را نشان می دهد. نمونه ای از سلول های مهبل (واژن) تحت میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرد که تغییراتی را نیز برای واژینیت توله سگ ایجاد می کند.

دامپزشک شما ممکن است بخواهد سایر آزمایشات را انجام دهد تا شرایط دیگری را که ممکن است به درمان نیاز داشته باشد، رد کند. به عنوان مثال، ممکن است نمونه ای از ادرار را برای بررسی عفونت ادراری بررسی کنند . سواب واژن می تواند مورد استفاده برای بررسی مقادیر غیر معمول یا انواع باکتری ها باشد که نشان دهنده عفونت باکتریایی است که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد. آزمایش های دیگر نیز ممکن است توسط دامپزشک شما توصیه شود.

درمان های خانگی برای واژینیت سگ

اگر علائم خیلی شدید نباشند، بهداشت کافی ممکن است تنها چیزی باشد که لازم است. در خانه می‌توانید ناحیه فرج را با آب و صابون ملایم و ضدباکتری تمیز کنیدممکن است پماد یا کرم آنتی بیوتیک برای اعمال موضعی روی ناحیه پس از تمیز کردن مناسب تجویز شود. این کرم ها یا پمادها همچنین ممکن است دارای یک داروی ضد التهابی برای کمک به ناراحتی ناشی از التهاب باشند. مهم است که به توله سگ اجازه لیسیدن دارو را ندهید. گاهی اوقات، توله سگ ممکن است نیاز به پوشیدن الیزابت داشته باشد.در موارد پیشرفته تر، آنتی بیوتیک های خوراکی و/یا داروهای ضد التهاب ممکن است توسط دامپزشک شما تجویز شود.

سخن پایانی

بهترین راه برای پیشگیری از واژینیت در سگ های بالغ، عقیم کردن آنها است. با این حال، در توله‌های خیلی کوچک برای عقیم شدن، نظارت بر علائم واژینیت، کمک به تمیز نگه داشتن ناحیه فرج و ایجاد محیطی تمیز، شاد و بدون استرس بسیار مهم است. واژینیت توله سگ معمولاً زمانی که سگ به بلوغ رسید خود به خود برطرف می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ترجمه تخصصی متن
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه