دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

 همکاری‌های راهبردی با جهاد دانشگاهی در 5 حوزه صنایع کشور 

چهارشنبه، 08 آذر 1396
کد خبر: 866
ساعد نیوز: به گفته رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در جهاد دانشگاهی سال‌ها برای رسیدن به دانش فنی کار و هزینه شده است و اکنون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید از این دانش استفاد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دکتر منصور معظمی معاون وزیر و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاونین وی، با همراهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس این نهاد و برخی از مدیران واحدهای مستقر در مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی در هلجرد امروز 7 آذرماه از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد قرار گرفت.
همچنین در ادامه این بازدید جلسه‌ای برگزار شد و در صورتجلسه‌ای که به امضای دکتر طیبی و دکتر معظمی رسید، بر همکاری‌های راهبردی بین دو طرف در پنج حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت خودرو، صنایع ریلی، صنایع پیشرفته و تربیت و آموزش مدیران صنعتی مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر منصور معظمی در حاشیه این جلسه، در رابطه با توانمندی‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در طول این سال‌ها نیز خوشبختانه منشأ خدمات بسیار زیادی برای کشور بوده است.
وی افزود: من شناخت قبلی خوبی از این نهاد دارم و به همین دلیل هم امروز فرصتی شد تا بازدیدی از مجموعه تحقیقاتی جهاد دانشگاهی انجام شود، برای این که بتوانیم کار مشترک نتیجه گرایی را دنبال کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گسترش همکاری دو طرف بیان کرد: در این بازدید و جلسه‌ای که برگزار شد تفاهم کردیم یک همکاری انجام شود و ظرف مدت یک ماه کارشناسان زمینه‌های کار را بررسی کنند. امیدواریم این حرکت تا پایان امسال به نتیجه برسد.
دکتر معظمی با تأکید بر این که جهاددانشگاهی یک ظرفیت هم بالقوه و هم بالفعل است، تصریح کرد: صلاح ما در کشور این است که هم افزایی صورت گیرد؛ یعنی نیروها با هم یکی شوند. این باعث می‌شود قدرت رقابت‌پذیری ما بیشتر و هزینه‌ها کمتر شود. به ویژه در شرایطی که استکبار به دنبال ایجاد تحریم و فشار بر روی کشور است، این گونه تعاملات کمک می‌کند که اثر شرارت‌های آن‌ها را کمتر کنیم.
وی افزود: به طور قطع این مشارکت منتج به نتیجه خوبی می شود. چیزی که ما در مذاکرات تأکید داشتیم، این بود که کاری را که انجام می دهیم در راستای اقتصاد مقاومتی و صادرات‌گرا باشد و محصولی که تولید می‌شود چه در داخل و چه در خارج، بازار داشته باشد.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: در جهاد دانشگاهی سال‌ها برای رسیدن به دانش فنی کار و هزینه شده است و اکنون سازمان باید از این دانش استفاده کند و این‌ها را به تولید صنعتی برساند که این از رسالت‌های سازمان است. ما در این جلسه برای انجام این کار اعلام آمادگی کردیم و با یکدیگر به توافق رسیدیم.
وی با اشاره به این که امیدوارم جهاددانشگاهی در پایان سال به دنبال نتیجه توافقات صورت گرفته باشد، گفت: جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف به طور گسترده کار کرده و ما نیاز داریم دو طرف در مورد زمینه‌های همکاری ظرف مدت یک ماه به توافق برسند.
دکتر معظمی افزود: ما در بخش هایی با جهاد دانشگاهی همکاری می کنیم که در زمره اولویت و استراتژی‌های سازمان باشد. استراتژی‌های سازمان هم اعلام شده و هم مشخص است که طبق آن‌ها به جمع‌بندی‌هایی که دو طرف طی مدت اعلام شده برسند، محورهای کار مشخص می شود.
وی در پایان در رابطه با حمایت از نهادهای تولیدکننده تصریح کرد: یکی از بندهای سازمان ماده 8 است که در آن به سرمایه‌گذاری و کمک به صاحبان ایده و کارآفرین و مجموعه‌های دانش بنیان تأکیده شده است که شامل جهاد دانشگاهی، استارت آپ ها و ... می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت