ساعدنیوز
ساعدنیوز

هنگام ازدواج باید از گذشته خود بترسیم؟

  چهارشنبه، 25 خرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
هنگام ازدواج باید از گذشته خود بترسیم؟
در واقع ترس از گذشته در ازدواج می تواند طرفین را با مشکلات مختلفی روبه رو نماید که در این مقاله سعی داریم تا به بیان نکات و حرف هایی که بایستی از گذشته زده شود، بپردازیم باما همراه باشید.

به طور کلی کنجکاوی های بی اندازه مرد و زن یکی از عواملی است که تاثیر گذشته همسر را بر زندگی امروز زوجین پررنگ تر می کند به همین خاطر به جای ترس از گذشته در ازدواج بهتر است از روش های صحیح بیان گذشته مخصوصا روابط قبلی با همسر آینده تان مطلع شوید و بدانید که هر چیزی را چگونه مطرح نمایید.

ترس از گذشته در ازدواج

بهتر است بدانید که نگرانی در خصوص رابطه تاثیر گذشته همسر در زنان و مردان معمولا تفاوت دارد. در واقع چیزی که بیشتر برای خانم ها اهمیت دارد این است که شوهرشان از لحاظ احساسی درگیر نشده باشند و می ترسند مرد زندگی شان درگیر عشق زنی دیگر بوده باشد که به وی نرسیده است. در مقابل مردان نیز بیشتر در خصوص روابط جنسی خانم خویش نگران هستند و زمانی که متوجه خواهند شد همسرشان قبلا رابطه داشته ذهنشان درگیر این موضوع می شود که تا چه روابط جنسی داشته است.

در واقع یکی از مزایای ازدواج داشتن کسی است که می توان با خیال راحت با او درددل کرد و آنچه از گذشته درون ذهن اش سنگینی می کند را ابراز نماید. از طرفی همانطور که می دانید یک ارتباط سالم یک ارتباط صادقانه است که داشتن راز و مخفی کاری می تواند به این رابطه آسیب وارد کنند.اما با این حال همیشه افشای گذشته آسان نیست و گاهی هم صداقت و ترس از گذشته در ازدواج در تعارض با یکدیگر قرار خواهند گرفت. به همین خاطر برای داشتن یک ازدواج موفق بهتر است هر چیزی از گذشته را برای همسرتان فاش نکنید و از گفتن برخی چیزها اجتناب نمایید.

دختر سردرگم

گفتن گذشته خود به همسر آینده

گفتن رابطه قبل ازدواج و دوران مجردی به همسر کار درستی است؟ گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر می تواند تاثیرات مهمی بر روی رابطه رناشویی امروز شما با شوهر یا زن تان بگذارد. باید توجه داشت که درست است که زن و شوهر باید صادقانه با هم برخورد کنند، ولی صداقت باید همیشه با درایت همراه باشد و به طور کلی گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر کار درستی نیست. وارد جزییات رابطه قبل از ازدواج شدن و گاهی آن را با لذت و شعف و بزرگنمایی شرح دادن، کاملا غلط است! گفتن رابطه جنسی قبل از ازدواج به همسر باعث می شود که از احترام زن و مرد نسبت به هم کاسته شود. همه مردم آن قدر دارای قدرت تحمل و بردباری نیستند که به گذشته ها کاری نداشته باشند و فقط شرایط حال همسرشان را در نظر بگیرند.

تفاوت دیدگاه زنان و مردان در خصوص تأثير روابط قبل همسر

نگرانی در خصوص رابطه تأثير گذشته همسر در زنان و مردان معمولاً تفاوت دارد. چیزی که بیش تر براي خانم ها اهمیت دارد این است که شوهرشان از لحاظ احساسی درگیر نشده باشند و می ترسند مرد زندگی شان درگیر عشق زنی ديگر بوده باشد که به وی نرسیده است. در مقابل مردان بیش تر در خصوص روابط جنسی خانم خویش نگران هستند و زمانیکه متوجه میشوند همسرشان قبلا رابطه داشته؛ ذهنشان درگیر این ميشود که تا چه حد روابط جنسی داشته اند.

صداقت یا پنهان کاری در مورد روابط گذشته

توجه داشته باشید که آگاهی داشتن شما از روابط همسرتان می تواند پیامدهای مختلفی را به دنبال داشته باشد در صورتی که همسرتان پیش از ازدواج با شما در خصوص رابطه گذشته اش گفته باشد در واقع به شما حق انتخاب داده که تصمیم بگیرید این حقیقت را بپذیرید و با آگاهی با وی ازدواج نمایید.به احتمال زیاد انتخاب سختی برای شما خواهد بود و پس از ازدواج نیز ذهنتان درگیر این مسئله می شود که تمام ماجرا را نگفته است. در واقع پذیرفتن این مسئله و ازدواج با وی به این معنا است که شما به این رابطه متعهد شده اید تا با هم بتواند عشق را تجربه نمایید. بنابراین نباید وی را تحت فشار قرار دهید و یا حس گناه در وی ایجاد نمایید.

در مقابل نیز در صورتی که وی در مورد روابط گذشته خود به شما نگفته باشد و پس از ازدواج متوجه رابطه وی شده باشید یا اطرافیان در خصوص رابطه گذشته اش چیزی بگویند مسئله پیچیده تر خواهد شد. در واقع توجه داشته باشید در صورتی که شخص دیگری این مسئله را عنوان نموده که چه هدفی دارد احتمالا می خواهد روابط شما را خراب کند.در حالت ممکن است احساس کنید که همسرتان شما را گول زده و دیگر نمی توانید به وی اعتماد کنید. در واقع مواقع نسبت به صداقت وی بدبین شده و یا از او طلب کار می شوید که به چه دلیل شما را بازی داده است. اما با این حال نباید از این نکته غافل شوید که می خواهید او را به خاطر گذشته ای که شما در آن نقشی نداشتید بازخواست نمایید یا می خواهید کنار وی به آرامش برسید.

چگونه از گذشته، با همسر خود صحبت کنیم؟

همان طور که اشاره شد بهتر است پیش از صحبت از گذشته با همسر آینده خود با روانشناس یا مشاور ازدواج صحبت کنید. اما به طور کلی باید بدانید که فرمول خاصی برای این کار وجود ندارد. می توانید پیشنهاد های زیر را در نظر بگیرید.پیش تر هم گفتیم لازم نیست تمام جزئیات را بیان کنید. شاید حرف زدن از جزئیات و خاطرات گذشته گاهی لذت بخش باشد، اما ممکن است موجب مقایسه گذشته با حال در ذهن طرف مقابل شده و به رابطه کنونی شما آسیب بزند. پس به کلیات بسنده کنید.

  • قبل از صحبت کردن در مورد اینکه چه چیز را چقدر بگویید خوب فکر کنید. فکر کنید گفتن چه بخش هایی ضروری و گفتن چه جزئیاتی می تواند حساسیت برانگیز باشد.
  • می توانید آنچه می خواهید بگویید را بنویسید تا خودتان با افکارتان روبرو شده و موضوع در ذهنتان نظم بهتری بگیرد.
  • حال با آگاهی، روشن و مختصر با نامزدتان در این مورد حرف بزنید.
  • می توانید از نزدیکان مشترکتان در این رابطه کمک بگیرید.

مسلما همسر آینده شما حق دارد از تمام آنچه که ممکن است دانستن آن بر روی تصمیم او برای ازدواج اثر بگذارد آگاهی داشته باشد، اما لازم نیست از مسائل و جزئیاتی حرف بزنید که موجب جریحه دار شدن احساسات او شده یا در او نسبت به شما نگرش منفی و حس بدبینی ایجاد کند. شما باید مسئولیت رفتار گذشته خود را پذیرفته و به همسر آینده خود اطمینان دهید که در عین اینکه فردی صادق هستید، متعهد و قابل اعتماد خواهید بود.گاهی شما نه در جایگاه کسی که می خواهد از گذشته حرف بزند بلکه در جایگاه کسی هستید که قرار است از گذشته طرف مقابل خود بداند. دانستن از گذشته کسی دوستش دارید هم گاهی می تواند موجب ترس و اضطراب شود. ترس از اینکه دانستن از گذشته شما را در مورد رابطه کنونی اتان دچار تردید کند.

  • وقتی که همسر آینده تان در مورد روابط قبلی و موضوعاتی در گذشته خود با شما صحبت می کند این حق انتخاب را به شما می دهد که با آگاهی با او ازدواج کنید. حال شما هستید که انتخاب می کنید می خواهید به رابطه تان ادامه دهید یا نه و اگر پذیرفتید به رابطه تان متعهد شوید نباید اجازه دهید این آگاهی تاثیر منفی بر ذهنیت شما نسبت به او بگذارد. درگیر جزئیات نشوید و با نگاه به آینده به ساختن رابطه ای سالم با همسرتان فکر کنید.
  • اگر بعد از ازدواج متوجه موضوعی در گذشته همسرتان شدید که با شما در میان نگذاشته بود، ابتدا به این فکر کنید که چه کسی و با چه هدفی شما را از این موضوع مطلع کرده؟ به جای بدبینی و عصبانیت با او صحبت کنید و علت مخفی کاری اش را جویا شوید.

گذشته همسر در صورتی دارای اهمیت می شود که بر زندگی مشترک تاثیرگذار باشد. اگر فرد در گذشته روابط بسیاری داشته و رفتارش حاکی از این باشد که احتمالا این رویه را ادامه خواهد داد، آگاهی از آن می تواند در تصمیم شما برای ازدواج تاثیر بگذارد. از طرف دیگر ممکن است شخص رویه گذشته خود را کنار گذاشته و برای زندگی مشترک متعهدانه آماده باشد، آگاهی از گذشته او به شما کمک می کند نامزد خود را پیش از ازدواج در موقعیت های مختلف بیشتر مورد توجه قرار دهید و با توجه به صداقت او با چشم باز و اطمینان خاطر بیشتری ازدواج کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (277 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (76 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (55 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (18 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (15 نظر) نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید (14 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) خلاقیت و هنرنمایی پسر بچه با دریل روی کابینت‌های آشپزخانه شان+ویدیو/ چهره مامانش بعد دیدن این حماسه دیدنیه (11 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (11 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود ظاهر متفاوت حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها وقتی دبیرستانی بود/ چقدر جوون و لاغر بود+عکس نگاهی به حلقه های نامزدی بازیگران معروف و ستاره های تیم ملی/ از سردار آزمون تا الهام حمیدی و بهاره رهنما+عکس گشت و گذار جذاب و دیدنی حامد آهنگی درکنار همسر و پسرش/ سفر خانوادگی کمدین محبوب همراه خانواده به کیش+عکس نگاهی به چهره دلنشین رهبر معظم انقلاب در دوره نوجوانی+عکس/ دستخط زیبای رهبری در کنار عکسی که به دوستشان هدیه دادند (فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم! سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی مجری بهش میگه فرض کن یه چوب کبریتی +ویدئو/فقط اونجاش که میگه مگه میشه یه تنه درختی چیزی...🤣 هنرنمایی های شگفت انگیز اُوستا نجار خوش ذوق در ساخت تخت خواب و کتابخانه برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 تصویری متفاوت از بن سلمان با یک عینک عجیب! +عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم عکس های جالب و تاریخی از گدایان ایرانی دوره قاجار/ از گدای گاو سوار تا گدای سبیل دراز! دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ باریکلا به این هوش و هنر+عکس آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟ نوشته جالب و پربازدید یک بقال ایرانی برای نسیه ندادن اجناس حماسه ساز شد/ بنده خدا بدجور زخم خورده است+عکس آخرین عکس تلخ رضا داوودنژاد با خانواده دختر عمویش مونا داوودنژاد که به یادگار ماند+عکس رونمایی از تیپ باکلاس و شیک پوریا پورسرخ در عروسی خواهرش/ خواهر و برادر صمیمیت میباره ازشون+عکس (عکس) اتاق خواب مخصوص فرحناز پهلوی در کاخ نیاوران ؛ از وان و روشویی و دستشویی مخصوص کودکان تا یوزپلنگ ایرانی/ داشتن همچین امکاناتی هنوزم برای همه قفله، چه برسه به اون موقع‌ها!!! فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) سفره چیدن سمانه پاکدل، مهتاب دلنوازان برای مهمونای عزیز و گرامیش/ به به چه رنگ و لعابی (فیلم) غلغل کردن چشمه نفت خام در مزرعه برنج یک شالیکار خوش شانس خوزستانی/ شانس اگه تصویر بود... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 چیدمان بوفه شیک و خاص خانه مدرن نسرین مقانلو با ظروف دکوری قدیمی/ خونه اس یا آنتیک فروشی؟ (عکس) رونمایی از هدیه های خاص مینا مختاری، همسر بهرام رادان / وقتی مامان بشی جنس کادوهایی که میگیری کلا عوض میشه! دو نفره پدر و دختری جواد رضویان و دخترش در کنار دریا+عکس قابی جالب از «جومونگ» در کنار «سعید معروف»+عکس ذوق زدگی و خوشحالی علی ضیا از پذیرایی جالب هتل محل اقامتش در اصفهان؛ کاهو با سکنجبین+ ویدیو (فیلم) تقلید صدا و حرکات شکیب آوای باران در مقابل حمیدرضا پگاه، بایگر نقش طاها در این سریال / بنده خدا رو وسط خیابان نگه داشتن! ادعای وکیل زهره فکورصبور درباره دستگیری فردی مشکوک در پرونده خودکشی این بازیگر جوان و مطرح کشور+ویدیو (فیلم) پیمان معادی با دخترش در افعی تهران همبازی شد / ماشالا دخترش چقدر بزرگ شده ... صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: وقتی ازش علت سربازی نرفتن و میپرسن و میگه بخاطر تک پدری معاف شدم😅 +فیلم (فیلم) خواستگاری ایمان صفا در سریال اکازیون با گل های قبر مادرش! / تا کمیته رو دید فرار کرد آقای عاشق پیشه تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند! تدارک مسافرت 4 روزه از مبدا بلژیک به مقصدی نامشخص توسط سپیده بزمی پور با رونمایی از چمدان های بامزه و باکلاسشان+عکس/ خوش بگذره (فیلم) ارسطوی پایتخت و عمو حسن، املتی معروف به هم رسیدند! / به قول عمو حسن: عجب سوسیسیه، همش گوشته! خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای سیخ زدن مرغ حماسه ساز شد+عکس/ لامصب مُرغه یه قیافه ای گرفته انگار تقصیر منه😂 خلاقیت بی نظیر یک طراح در طراحی تخت خواب هایی با الهام از میوه ها و کیک/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم
دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج
آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟
همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند!
عرض ارادت و احترام فوتسالیست های قهرمان به رهبر انقلاب+ عکس/ دورهمی دوستانه و صمیمی ورزشکاران با آیت الله خامنه ای
بیوگرافی و زندگی خصوصی امین میری،زهرمارخان سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری
دختر بچه 10 ساله همبازی‌اش را در تهران به قتل رساند!
عکس العمل هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب با اطلاع یافتن ایشان از لغو دیدارشان از سوی مقام عالی‌رتبه سیاسی در هواپیما/ سرتعظیم فرو آوردن سران در برابر ابتکار شجاعانه رهبری