دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

هنگام خرید رینگ اسپرت خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

پنجشنبه، 16 آذر 1402
با داشتن یک راهنمای خرید رینگ اسپرت می توانید بهترین نوع رینگ اسپرت را برای خودروی خود تهیه نمایید. یک انتخاب صحیح کمک می کند تا حرکت چرخ های خودرو حین رانندگی با مشکلی روبرو نشود.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

یکی از قطعات یدکی ضروری و مهم در خودروها رینگ می باشد. خودرو بدون حضور رینگ و لاستیک عملا بی استفاده می شود و توان جابجایی ندارد. برای این که لاستیک باد شده و از آن به عنوان چرخ جهت حرکت خودرو بتوان استفاده کرد، به رینگ نیاز است. در حقیقت بعد از لاستیک، رینگ مهمترین قطعه ای می باشد که وزن ماشین را تحمل می کند.

رینگ ها توسط پیچ روی توپی چرخ اتصال می یابند. رینگ را پیش از استفاده به همراه لاستیک ماشین باید بالانس نمود وگرنه خودرو از شدت لرزش توان حرکت نخواهد داشت و به ستون فقرات سرنشین صدمه می زند. این جاست که اهمیت رینگ خودرو آشکار می شود.

نکات مهم هنگام خرید رینگ اسپرت

برای خرید رینگ اسپرت باید تمامی جوانب و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید رینگی متناسب با لاستیک اتومبیل خود خریداری نمایید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید رینگ اسپرت باید به آنها توجه داشته باشید شامل:

سایز رینگ

سایز رینگ یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید زیرا استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر از رینگ فابریک اتومبیل موجب ایجاد اختلال در حرکت و عدم نمایش صحیح میزان سرعت خودرو خواهد شد. بنابراین برای خرید رینگ بهتر است سایز آن دقیقا به اندازه سایز رینگ فابریک و یا حداکثر یک سایز بزرگ‌تر از حالت استاندارد آن باشد.

تعداد پیچ‌ های رینگ

تعداد پیچ‌های رینگ اسپرت باید با تعداد پیچ‌های کاسه چرخ اتومبیل برابر باشد. به طور کلی تعداد پیچ‌های کاسه چرخ خودرو معمولا بین 4 الی 6 پیچ است که پیچ‌های رینگ اسپرت نیز باید دقیقا به همین تعداد باشد. به عنوان مثال پیچ‌های کاسه چرخ و رینگ اسپرت هر دو باید 6 عدد باشد.

وزن رینگ

وزن رینگ اسپرت یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید زیرا استفاده از رینگ‌های سنگین موجب کاهش قدرت و توان خودرو برای حرکت می‌شود و انرژی آن را تلف می‌کند. بنابراین بهتر است برای حرکت راحت‌تر و آسان‌تر اتومبیل خود ترجیحا از رینگ‌های سبک استفاده کنید.

لبه های رینگ

یک رینگ اسپرت محکم و مقاوم باید دارای لبه‌های ضخیم باشد تا به خوبی بر روی لاستیک نصب شود و در برابر ضربات احتمالی نیز مقاومت بالایی داشته باشد. رینگ‌های نازک بسیار آسیب پذیر هستند و بروز هرگونه مشکل در آنها ایمنی اتومبیل را به خطر می‌اندازد.

تناسب رینگ و اتومبیل

رینگ اسپرت باید با سبک، مدل و رنگ اتومبیل شما تناسب داشته باشد تا بتواند تغییرات چشمگیری درشکل ظاهری آن به وجود آورد. به عنوان مثال رینگ‌های اسپرت بزرگ، تناسب بیشتری با ماشین‌های شاسی بلند و کشیده دارند و قطعا قرار دادن رینگ کوچک بر روی یک اتومبیل بزرگ انتخاب هوشمندانه‌ای نخواهد بود.

سخن پایانی

راهنمای خرید رینگ اسپرت به عنوان یک نقشه راه می تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع رینگ اسپرت را برای خودرو خود تهیه کنید. یک انتخاب درست به شما این امکان را می دهد تا حرکت چرخ های ماشین با هیچ نوع مشکلی حین حرکت کردن مواجه نشود. پیش از هر موردی حتماً به این نکات ارائه شده در این مطلب توجه داشته باشید که بهترین رینگ اسپرت برای خودروی شما الزاماً برای یک خودروی دیگر نیز بهترین رینگ نخواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه