حوادث جهان | از محاکمه دندانپزشک ایرانی در استرالیا تا محاکمه زن ایرانی در سوئد ملقب به ملکه زباله‌ها

  شنبه، 17 شهریور 1403 ID  کد خبر 407192
حوادث جهان | از محاکمه دندانپزشک ایرانی در استرالیا تا محاکمه زن ایرانی در سوئد ملقب به ملکه زباله‌ها
ساعدنیوز: تعدادی از مهمترین حوادث جهان را در این مطلب از ساعدنیوز بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه ایران:

17 دانش‌آموز کنیایی در مدرسه سوختند

آتش‌سوزی یک مدرسه در کنیا دست کم 17 دانش‌آموز را به کام مرگ کشاند و 13 دانش‌آموز دیگر نیز بشدت زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، این حادثه شامگاه پنجشنبه رخ داد و مقامات پلیس محلی تحقیقات درباره علت وقوع آتش سوزی را آغاز کردند. تاکنون 17 دانش‌آموز جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود که احتمال افزایش شمار تلفات این حادثه نیز وجود دارد.

محاکمه دندانپزشک ایرانی در استرالیا به اتهام اغفال زنان

یک دندانپزشک ساکن استرالیای غربی که به جرم اغفال زنان در فضای مجازی و کشاندن آنها به خانه و سپس بیهوش کردن و تعرض دستگیر شده بود مجرم شناخته شد.
به گزارش ای بی‌سی نیوز، این دندانپزشک ایرانی 32 ساله که فرزام نام دارد ساکن شلی(Shelley) در حومه شهر پرت است. او پس از طرح دوستی با زنان در شبکه‌های اجتماعی و دعوت آنها به خانه‌اش، برنامه‌های شوم خود را عملی می‌کرد.
بنا به اظهارات پلیس، وی در فاصله ماه‌های ژانویه تا مارس 2022، این جرایم را مرتکب شده و 37 شاکی دارد. فقط دو زن مدعی شده‌اند که به آنها تعرض نشده و فقط مواد مخدر به آنها خورانده شده است. تصاویر دوربین‌های مداربسته کافی‌شاپ نشان داده که او داخل نوشیدنی قربانیانش مواد مخدر می‌ریخته است. وی پس از محاکمه در دادگاه منطقه‌ای استرالیای غربی از سوی هیأت منصفه در 21 مورد از 22 اتهامی که دادگاه برایش در نظر گرفته بود مجرم شناخته شد.
دادگاه قرار است روز 17 دسامبر حکم این دندانپزشک را صادر کند.

ورزشکار المپیکی در آتش خشم نامزدش سوخت

ربکا چاپتگی، نماینده اوگاندا در دوی ماراتن المپیک2024، بر اثر شدت سوختگی ناشی از به آتش کشیده شدن توسط نامزد سابقش درگذشت.
رسانه‌های محلی اوگاندا خبر داده بودند که نامزد سابق این ورزشکار المپیکی به دلیل اختلافاتی که با او داشته، این دونده را با بنزین به آتش کشید و چاپتگی به دلیل شدت جراحات و سوختگی شدید در بیمارستان بستری شد اما مقامات اوگاندا خبر دادند که این ورزشکار المپیکی بر اثر شدت سوختگی از دنیا رفته است. گفته می‌شود که اختلاف نظر او با نامزد سابقش بر سر زمینی بوده که به صورت مشترک خریداری کرده بودند. تحقیقات پلیس دراین باره همچنان ادامه دارد.

6 سرنشین قایق مسافرتی در پرو جان باختند

شش نفر پس از واژگونی قایق در رودخانه‌ای که از منطقه جنگلی اوکایالی در شرق مرکزی پرو می‌گذرد غرق شدند.
به گزارش شینهوا، به گفته رئیس بندر، جاناتان نووا، این قایق با نام CR در ساعت 2:30 بعد از ظهر چهارشنبه گذشته از بندر پوکالپا خارج شد. آژانس دولتی آندینا گزارش داد که این قایق به سمت شهر آتالایا حرکت می‌کرد، اما حدود ساعت 1:30 بامداد دچار حادثه شد و احتمالاً با یک جسم غوطه ور در اثر بالا آمدن رودخانه برخورد کرد.
به گفته مقامات، حدود 48 نفر از جمله چند معلم و کودک خردسال در این کشتی بودند که گنجایش 68 مسافر را داشت و طبق گفته مقامات، تمام الزامات ایمنی مانند داشتن جلیقه نجات را رعایت می‌کرد.

طوفان ژاپن درخت سه هزار ساله را شکست

یک درخت «سِدر» 3000 ساله در جزیره «یاکوشیما» در جنوب غرب ژاپن به دلیل بادهای شدید ناشی از طوفان اخیر، سقوط کرد.
به گزارش کیودو نیوز، این درخت کهن و نمادینِ 26 متری که محلی‌ها نام آن را «یایوی‌سوگی» گذاشته بودند با قطر تنه حدود هشت متر، یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این منطقه بود و راهنمایان گردشگران متوجه شدند که این درخت سدر به احتمال زیاد بر اثر طوفان، شکسته و سرنگون شده است.
بنابر اعلام رصدخانه آب و هوای محلی، طوفان اخیر به نام «سانسان» یا «شانشان» با سرعت باد 168 کیلومتر در ساعت به این جزیره نزدیک شد.
جزیره یاکوشیما که به‌ خاطر داشتن درختان سدر «یاکوسوگی» با قدمت بیش از 1000 سال معروف است در سال 1993 از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از میراث طبیعی جهان معرفی شد.

273 نفر در باران‌های غرب آفریقا جان باختند

باران‌های سیل آسای مداوم در جمهوری نیجر جان حدود 273 نفر را گرفته است. به گزارش آناتولی، سیل 710 هزار و 767 نفر را در جمهوری نیجر غرب آفریقا تحت تأثیر قرار داده و به 73 هزار و 582 خانه خسارت وارد کرده است. همچنین سیل خساراتی از جمله فروریختن مدارس و مغازه‌ها را نیز در پی داشته است

محاکمه ملکه زباله‌ها در سوئد

دادگاهی در سوئد یک زن ایرانی‌تبار و 10 نفر دیگر را به اتهام تخلیه غیرقانونی 200 هزار تن زباله‌های سمی در بزرگ‌ترین پرونده مرتبط با جرایم زیست‌محیطی این کشور محاکمه کرد.
دادستانی، شرکت «تینک‌پینک» را که بلا نیلسون (فریبا خطیبی قباق تپه)، معروف به «ملکه زباله‌ها» مدیرعامل شرکت است، متهم کرده که زباله‌ها را به گونه‌ای که می‌تواند به سلامت انسان و محیط‌زیست آسیب بزند، در 21 نقطه سوئد دفن کرده است. متهمان پرونده، بلا نیلسون و توماس، همسر سابقش هستند که همگی هر گونه تخلف را رد کرده‌اند. این پرونده از سال 2020 در جریان بوده و دادگاه قرار است دست‌کم 9 ماه طول بکشد. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات بازیافت و دفع زباله ارزانقیمت بود. بازرسان پلیس در گزارش پنجاه هزار صفحه‌ای خود از کشف سطوح مضر آرسنیک، دیوکسین، روی، سرب، مس و فرآورده‌های نفتی در محل‌های دفن زباله شرکت خبر دادند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (562 نظر) سردار آزمون : خداحافظ دختر خوشگلم همیشه به یادت می مونم 🖤💔 / #میس نوا (383 نظر) ژیلا صادقی : توی مسیر زندگیم فرصت مادر شدن رو برای همیشه از داست دادم / اشک های ژیلا صادقی در برنامه تلویزیونی (223 نظر) الهام چرخنده با ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد / الهام چرخنده : چون قلبم تقوا داشت الان ظاهرم رو شبیه به قلبم کردم (199 نظر) همزاد علی دایی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (188 نظر) مسعود پزشکیان: برای ثبت نام بچه هایم در مدرسه هر جای که می‌رفتیم پول می‌خواستند؛ خب پول نداشتیم و با همان حقوقی که داشتیم به زور می‌توانستیم زندگی را بگذرانیم+ویدیو (145 نظر) رونمایی از محمد کاشانکی رقیب تهرانی هادی چوپان با عضله های آهنین/ لقب پدر بدنسازی ایران برازندشه (133 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای سید احمد خمینی و همسرش/ خونه نگو باغ بگو!+عکس (118 نظر) ابتکار و نوآوری؛ خلاقیت بستنی فروش تبریزی / اقدام خدا پسندانه با نوشته جالب روی شیشه مغازه +عکس (92 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (89 نظر) ژیلا صادقی : چون خیلی شاد و خوب زندگی می کنم به خاطر همین 47 سال بهم نمیاد (84 نظر) رونمایی از یاسین قادری رقیب افغانی هادی چوپان با فیزیکی تحسین برانگیز +عکس/ یک آواره جنگی در رؤیای قهرمانی در مستر المپیا (71 نظر) سالار عقیلی: ریه ام 80 درصد درگیر شده بود به امام رضا گفتم به ماهور 14 ساله ام رحم کن فردا دکتر اومد گفت 20 درصد عفونت ریه ات پایین اومده+ویدئو (68 نظر) رونمایی از کفش پاره ی امیرحسین علیپور برنده مدال طلای پارالمپیک پاریس در مقابل دیدگان میلیاردها تماشاگر تلویزیونی +عکس/ دستاوردی دیگر از مدیریت علی اصغری ورزش کشور (65 نظر) مازیار لرستانی: خجالت بکشید برای این صحبت هایتان من ریالی از هیچ کس تقاضای پول نکرده‌ام؛ بعد از تغییر جنسیت 3 سال اجازه کار نداشتم که این زمان داره تموم میشه+ویدیو (61 نظر)
تیتر امروز   
معبد «قدمگاه» یا بادامیار آذرشهر
غاری عجیب و مرموز در دل قره داغ
تصادف وحشتناک درسه راهی یامچی مرند/پیکان در تصادف 2 تکه شد!
استقبال با شکوه از مدال آور ایران در پارالمپیک پاریس در تبریز
راز و رمزهایی مجهول در این خشت تاریخی؛ اسرار عمارت پیر آباد شهر ایلخچی آذربایجان شرقی
دو کشته و مصدوم در واژگونی خودروی سواری تیگو در جاده تبریز ارومیه
انفجار گاز شهری در تبریز 6 تن را روانه بیمارستان کرد
پنج زخمی در برخورد شاخ به شاخ پیکان و سمند
قهرمان پر افتحار تبریزی به دعوت نمایشگاه خیریه قلب های سبز لبیک گفت
قلعه مانداگارانا مرند یادگار تمدن 6000 ساله ایران
قطار محله تکانی شهرداری مرند به ایستگاه خیام هم رسید ...
تصاویر | دیدار نماینده محترم مرند و جلفا با بازاریان
خیر نیک اندیش مرندی 80 تخته پتو به بیمارستان کوه کمری مرند اهدا کرد
واژگونی مرگبار تندر 90 در محور مرند بازرگان با یک کشته و 1 مصدوم
دختران کونگ فو کار تبریزی مدال نقره مسابقات استانی را از آن خود کردند
منتخب روز   
تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس پخش کردن ساندویچ نذری بین مردم با لباس خادمی؛ اقدام پسندیده سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در روز شهادت امام رضا(ع)+ویدیو سعادت بر تن کردن لباس خادمی امام رضا(ع) نصیب این چهره‌های مشهور شد؛ از ظریف و عراقچی تا فرهاد قائمیان و علیرضا دبیر+عکس سفر به ایران قدیم؛ ژست متفاوت و خلاقانه 5 زن و یک کودک قاجاری مقابل دوربین+عکس خدمت با دل و جان و چای دادن دست مردم توسط فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع)+ویدیو در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ مروری بر حال خوش رهبر معظم انقلاب با لباس یکدست سفید در غبارروبی ضریح امام هشتم+عکس (عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو