دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

حوادث جهان | از محاکمه دندانپزشک ایرانی در استرالیا تا محاکمه زن ایرانی در سوئد ملقب به ملکه زباله‌ها 

شنبه، 17 شهریور 1403
کد خبر: 407192
ساعدنیوز: تعدادی از مهمترین حوادث جهان را در این مطلب از ساعدنیوز بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه ایران:

17 دانش‌آموز کنیایی در مدرسه سوختند

آتش‌سوزی یک مدرسه در کنیا دست کم 17 دانش‌آموز را به کام مرگ کشاند و 13 دانش‌آموز دیگر نیز بشدت زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، این حادثه شامگاه پنجشنبه رخ داد و مقامات پلیس محلی تحقیقات درباره علت وقوع آتش سوزی را آغاز کردند. تاکنون 17 دانش‌آموز جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود که احتمال افزایش شمار تلفات این حادثه نیز وجود دارد.

محاکمه دندانپزشک ایرانی در استرالیا به اتهام اغفال زنان

یک دندانپزشک ساکن استرالیای غربی که به جرم اغفال زنان در فضای مجازی و کشاندن آنها به خانه و سپس بیهوش کردن و تعرض دستگیر شده بود مجرم شناخته شد.
به گزارش ای بی‌سی نیوز، این دندانپزشک ایرانی 32 ساله که فرزام نام دارد ساکن شلی(Shelley) در حومه شهر پرت است. او پس از طرح دوستی با زنان در شبکه‌های اجتماعی و دعوت آنها به خانه‌اش، برنامه‌های شوم خود را عملی می‌کرد.
بنا به اظهارات پلیس، وی در فاصله ماه‌های ژانویه تا مارس 2022، این جرایم را مرتکب شده و 37 شاکی دارد. فقط دو زن مدعی شده‌اند که به آنها تعرض نشده و فقط مواد مخدر به آنها خورانده شده است. تصاویر دوربین‌های مداربسته کافی‌شاپ نشان داده که او داخل نوشیدنی قربانیانش مواد مخدر می‌ریخته است. وی پس از محاکمه در دادگاه منطقه‌ای استرالیای غربی از سوی هیأت منصفه در 21 مورد از 22 اتهامی که دادگاه برایش در نظر گرفته بود مجرم شناخته شد.
دادگاه قرار است روز 17 دسامبر حکم این دندانپزشک را صادر کند.

ورزشکار المپیکی در آتش خشم نامزدش سوخت

ربکا چاپتگی، نماینده اوگاندا در دوی ماراتن المپیک2024، بر اثر شدت سوختگی ناشی از به آتش کشیده شدن توسط نامزد سابقش درگذشت.
رسانه‌های محلی اوگاندا خبر داده بودند که نامزد سابق این ورزشکار المپیکی به دلیل اختلافاتی که با او داشته، این دونده را با بنزین به آتش کشید و چاپتگی به دلیل شدت جراحات و سوختگی شدید در بیمارستان بستری شد اما مقامات اوگاندا خبر دادند که این ورزشکار المپیکی بر اثر شدت سوختگی از دنیا رفته است. گفته می‌شود که اختلاف نظر او با نامزد سابقش بر سر زمینی بوده که به صورت مشترک خریداری کرده بودند. تحقیقات پلیس دراین باره همچنان ادامه دارد.

6 سرنشین قایق مسافرتی در پرو جان باختند

شش نفر پس از واژگونی قایق در رودخانه‌ای که از منطقه جنگلی اوکایالی در شرق مرکزی پرو می‌گذرد غرق شدند.
به گزارش شینهوا، به گفته رئیس بندر، جاناتان نووا، این قایق با نام CR در ساعت 2:30 بعد از ظهر چهارشنبه گذشته از بندر پوکالپا خارج شد. آژانس دولتی آندینا گزارش داد که این قایق به سمت شهر آتالایا حرکت می‌کرد، اما حدود ساعت 1:30 بامداد دچار حادثه شد و احتمالاً با یک جسم غوطه ور در اثر بالا آمدن رودخانه برخورد کرد.
به گفته مقامات، حدود 48 نفر از جمله چند معلم و کودک خردسال در این کشتی بودند که گنجایش 68 مسافر را داشت و طبق گفته مقامات، تمام الزامات ایمنی مانند داشتن جلیقه نجات را رعایت می‌کرد.

طوفان ژاپن درخت سه هزار ساله را شکست

یک درخت «سِدر» 3000 ساله در جزیره «یاکوشیما» در جنوب غرب ژاپن به دلیل بادهای شدید ناشی از طوفان اخیر، سقوط کرد.
به گزارش کیودو نیوز، این درخت کهن و نمادینِ 26 متری که محلی‌ها نام آن را «یایوی‌سوگی» گذاشته بودند با قطر تنه حدود هشت متر، یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این منطقه بود و راهنمایان گردشگران متوجه شدند که این درخت سدر به احتمال زیاد بر اثر طوفان، شکسته و سرنگون شده است.
بنابر اعلام رصدخانه آب و هوای محلی، طوفان اخیر به نام «سانسان» یا «شانشان» با سرعت باد 168 کیلومتر در ساعت به این جزیره نزدیک شد.
جزیره یاکوشیما که به‌ خاطر داشتن درختان سدر «یاکوسوگی» با قدمت بیش از 1000 سال معروف است در سال 1993 از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از میراث طبیعی جهان معرفی شد.

273 نفر در باران‌های غرب آفریقا جان باختند

باران‌های سیل آسای مداوم در جمهوری نیجر جان حدود 273 نفر را گرفته است. به گزارش آناتولی، سیل 710 هزار و 767 نفر را در جمهوری نیجر غرب آفریقا تحت تأثیر قرار داده و به 73 هزار و 582 خانه خسارت وارد کرده است. همچنین سیل خساراتی از جمله فروریختن مدارس و مغازه‌ها را نیز در پی داشته است

محاکمه ملکه زباله‌ها در سوئد

دادگاهی در سوئد یک زن ایرانی‌تبار و 10 نفر دیگر را به اتهام تخلیه غیرقانونی 200 هزار تن زباله‌های سمی در بزرگ‌ترین پرونده مرتبط با جرایم زیست‌محیطی این کشور محاکمه کرد.
دادستانی، شرکت «تینک‌پینک» را که بلا نیلسون (فریبا خطیبی قباق تپه)، معروف به «ملکه زباله‌ها» مدیرعامل شرکت است، متهم کرده که زباله‌ها را به گونه‌ای که می‌تواند به سلامت انسان و محیط‌زیست آسیب بزند، در 21 نقطه سوئد دفن کرده است. متهمان پرونده، بلا نیلسون و توماس، همسر سابقش هستند که همگی هر گونه تخلف را رد کرده‌اند. این پرونده از سال 2020 در جریان بوده و دادگاه قرار است دست‌کم 9 ماه طول بکشد. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات بازیافت و دفع زباله ارزانقیمت بود. بازرسان پلیس در گزارش پنجاه هزار صفحه‌ای خود از کشف سطوح مضر آرسنیک، دیوکسین، روی، سرب، مس و فرآورده‌های نفتی در محل‌های دفن زباله شرکت خبر دادند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 17 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
میز غذای سپیده بزمی پور برای دوست خارجی دخترش؛ علاقه همکلاسی پناه به غذای ایرانی و نخوردن پاستا+عکس
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 5 ثانیه کلمۀ "Rug" را در "اتاق نشیمن" پیدا کنند
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
لحظه ورود علی دایی روی صحنه کنسرت نمایش بهرام رادان و بهتاش پایتخت+فیلم/ تشویق مردم را ببینید
نگاهی به حضور بازیگران معروف در عروسی دختر اکبر عبدی+عکس/ گوهر خیراندیش و کمند امیرسلیمانی هم بودند
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه