هر آنچه که باید در مورد شارژ معکوس بدانیم!+ چگونه بفهمیم گوشی قابلیت شارژ وایرلس دارد؟

  شنبه، 24 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
هر آنچه که باید در مورد شارژ معکوس بدانیم!+ چگونه بفهمیم گوشی قابلیت شارژ وایرلس دارد؟
اسباب های خود را بدون برق شارژ کنید! درست شنیدید با Samsung Reverse Charging می توانید سایر دستگاههای خود را در صورت نیاز شارژ کنید بنابراین می توانید از لوازم جانبی خود در هر زمان حتی بدون برق و پاوربانک استفاده کنید. اگر هنوز با این قابلیت آشنا نشده اید همراه ما باشید تا به این موضوع بپردازیم.

بدون برق گجت‌های خود را شارژ کنید! درست شنیدید با شارژ معکوس سامسونگ می‌توانید دیوایس‌های دیگر خود را در مواقع ضروی شارژ کنید تا بتوانید در هر زمان حتی بدون برق و وجود پاور بانک از لوازم جانبی خود استفاده کنید. در واقع تکنولوژی شارژ معکوس گوشی شما را به یک شارژر تبدیل کرده و با استفاده از آن می‌توانید دیوایس‌هایی که از فناوری Qi پشتیبانی می‌کنند را شارژ کنید. در این مقاله به بررسی کامل شارژ معکوس سامسونگ می‌پردازیم و گوشی‌هایی که از فناوری شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند را همراه با چگونگی شارژ کردن دیوایس‌های دیگر را بطور کامل بررسی می‌کنیم.

چگونه از شارژ معکوس استفاده کنیم؟

با دو روش می‌توانید دستگاه دیگری را با گوشی خود شارژ کنید. در روش اول، برای استفاده از شارژ بی ‌سیم گوشی خود ابتدا به بخش تنظیمات بروید و قابلیت شارژ معکوس را فعال کنید. یا می‌توانید پنل نوتیفیکینش را پایین بکشید و گزینه PowerShare را انتخاب کنید تا شارژ بی‌سیم فعال شود. سپس دیوایسی که می‌خواهید شارژ کنید را در پشت گوشی خود قرار دهید. قبل از انجام شارژ، مطمئن شوید که دستگاه مورد نظری که می‌خواهید شارژ کنید، حتما روشن باشد و هیچ تراشه و شی‌ای هنگام شارژ بین دو دستگاه قرار نگرفته باشد. بعد از اینکه دو دیوایس به هم متصل شدند نوتیفیکشنی جهت انجام یا عدم انجام شارژ برای شما نمایش داده می‌شود.

در روش دوم با استفاده از کابل OTG می‌توانید بعد از فعالسازی شارژ معکوس در تنظیمات گوشی خود، دیوایس مورد نظر را به گوشی متصل کنید تا فرایند شارژ انجام گیرد. لازم به ذکر است که برای استفاده از شارژ معکوس حتما باید 30 درصد شارژ داشته باشید؛ در غیر اینصورت نمی‌توانید از شارژ بی‌سیم گوشی خود استفاده کنید. همچنین اگر دو دیوایس در عرض 30 ثانیه به همدیگر جهت شارژ شدن متصل نشوند قابلیت PowerShare یا همان شارژ معکوس به‌طور خودکار غیر فعال می‌شود.

استفاده از شارژ معکوس

سرعت شارژ معکوس چقدر است؟

تکنولوژی شارژ معکوس، در خصوص شارژ کردن دیوایس‌های دیگر که در مواقع استفاده‌ی ضروری که برق یا پاور بانکی در دسترس خود ندارید، بوجود آمده است. سرعت شارژ معکوس سریع نیست و همانند نسل اول شارژر وایرلس معمولی که برای اولین بار روی باتری s6 پیاده شد راه طولانی برای افزایش سرعت در پیش دارد. شارژ بی‌سیم یا معکوس یک تکنولوژی جدید است و حتما در آینده با سرعت بیشتری در دسترس خواهد بود؛ اما در حال حاضر شارژ معکوس دارای استاندارد‌هایی که شارژر‌ها دارند، برخوردار نیست.

برای مثال در گوشی Mate20 پرو هوآوی 2.5 تا 3 وات و در گوشی سامسونگ S10 تا 4 وات می‌توان جهت شارژ دیوایس دیگر به صورت معکوس خروجی گرفت. درصورتی‌که حجم باطری گوشی‌ها بیشتر شوند و سرعت شارژ آن‌ها نیز افزایش یابد در آینده می‌تواند رقیب جدی برای پاو بانک‌ها باشند؛ در آن هنگام احتمال دارد قیمت پاور بانک برای ماندن در عرصه‌ی بازار تکنولوژی، تغییرات قابل توجهی داشته باشد.

چگونه با یک شارژر، گوشی، گلکسی بادز و ساعت هوشمند خود را شارژ کنیم؟

شارژر معکوس سامسونگ امکان شارژ دوگانه را دارد. بطور مثال برای اینکه کار می‌توانید گلکسی S10 خود را با شارژر کابلی یا شارژر فندکی به پریز یا ماشین متصل کنید و دیوایس‌های دیگر را روی پشت بدنه گوشی قرار دهید. با این کار هم گوشی و هم سایر دیوایس‌های خود را شارژ می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای اینکه شارژ گوشی شما که از تکنولوژی شارژ معکوس برخوردار است با اختلالی همراه نشودT حتما از شارژر اصلی استفاده کنید. برای خرید شارژر اصلی می‌توانید به صفحه قیمت شارژر اصلی سامسونگ مراجعه کنید.

استفاده از شارژ معکوس

چه دستگاهایی را با شارژ بی‌سیم معکوس می‌توان شارژ کرد؟

چنانچه هر دیوایسی شامل، گوشی، موس، هدفون، ساعت هوشمند و... با شارژ بی‌سیم Qi سازگار باشد را می‌توانید از طریق گوشی‌هایی که مجهز به تکنولوژی شارژ معکوس یا همان شارژ بی‌سیم هستند را بدون استفاده از برق، شارژ کرد. توجه داشته باشید که برای شارژکردن هر دیوایسی حتما باید گوشی که شارژ معکوس را ارائه می‌دهد، حداقل 30 درصد شارژ داشته باشد.

چه گوشی‌هایی از شارژ وایرلس استفاده می‌کنند؟

اگر یکی از گوشی‌های سامسونگ با مدل‌های زیر را دارید، گوشی شما مجهز به تکنولوژی شارژ بی‌سیم است.

  • Samsung Galaxy Note 20 or Note 20 Ultra

  • Samsung Galaxy S20، S20 Ultra، or S20 FE Edition

  • Samsung Galaxy S6

  • Samsung Galaxy S6 Active

  • Samsung Galaxy S6 Edge

  • Samsung Galaxy S6 Edge Plus

  • Samsung Galaxy S7

  • Samsung Galaxy S7 Active

  • Samsung Galaxy S7 Edge

  • Samsung Galaxy S8

  • Samsung Galaxy S8 Active

  • Samsung Galaxy S8 Plus

  • Samsung Galaxy Note 8

  • Samsung Galaxy S9

  • Samsung Galaxy S9 Plus

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Samsung Galaxy S10

  • Samsung Galaxy S10e

  • Samsung Galaxy S10 Plus

  • Samsung Galaxy Note 10

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

  • Samsung Galaxy S20

  • Samsung Galaxy S20 Plus

  • Samsung Galaxy S20 Ultra (5G)

  • Samsung Galaxy Note 20

  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

  • Samsung Galaxy Fold

  • Samsung Galaxy Z Fold 2

  • Samsung Galaxy Z Flip

  • Samsung Leader 8

  • Samsung W2016

در دنیای تکنولوژی هر روز شاهد رشد و ظهور فناوری‌های جدیدی هستیم که اکثر آن‌ها با نوآوری‌های خاصی همراه هستند. شارژر معکوس بدون وجود برق و پاور بانک به راحتی می‌تواند هر دستگاهی که با شارژ Qi سازگار باشد را شارژ کند. بعید نیست که در آینده گوشی‌ها نقش پاور بانک‌های امروزی را بازی کنند.

سخن پایانی

بنابراین اگرچه هم اکنون تکنولوژی شارژ معکوس سرعت قابل توجهی ندارد، اما رفته‌رفته با توسعه آن می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ی نزدیک گوشی‌های هوشمند با باطری‌های بزرگ‌تر، پاور بانکی همراه برای همه‌ی گجت‌ها و دیوایس‌های ما باشند؛ در آن هنگام گوشی شما منبع برقی برای همه‌ی دستگاه‌های شما خواهد بود و دیگر نیازی نیست به دنبال شارژر مناسب برای هندزفری بلوتوث، تبلت و سایر دیوایس‌های خود باشیم؛ چرا که تکنولوژی شارژ معکوس احتمالا آمده است تا بازار پاور بانک‌ها را با چالشی اساسی مواجه کند. چنانچه تجربه‌ای از استفاده از شارژ معکوس دارید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ساعدنیوز و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (177 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (126 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (40 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (27 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (20 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (23 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (17 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (15 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 3 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 3 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 3 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403+فیلم
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مجری خلاق در دادن انواع لقب به رئیس جمهور حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...