حریرچی: پاییز و زمستان سختی در پیش داریم

  سه شنبه، 08 مهر 1399 ID  کد خبر 104297
حریرچی: پاییز و زمستان سختی در پیش داریم
ساعد نیوز: معاون کل وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به اینکه پاییز و زمستان سختی در پیش داریم، در عین حال با انتقاد از قیمتهای متفاوت ماسک در سطح کشور، بر لزوم ترغیب مردم جهت استفاده از ماسک پارچه ای تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، معاون کل وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به اینکه پاییز و زمستان سختی در پیش داریم، در عین حال با انتقاد از قیمتهای متفاوت ماسک در سطح کشور، بر لزوم ترغیب مردم جهت استفاده از ماسک پارچه ای تاکید کرد.

دکتر ایرج حریرچی، درخصوص وضعیت کرونا در کشور، گفت: متاسفانه در تهران و اکثر استان های کشور وضعیت قرمز و هشدار وجود دارد و متاسفانه ماه هاست که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا سه رقمی شده و اکنون نیز با شیب فزاینده، مرز ۱۷۰ مرگ روزانه را رد کرده است.

وی افزود: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، اکنون وقت مداخله رسیده و باید در تمام کشورها مداخلات جدی در تمامی سطوح استراتژیک انجام شود. همه اقدامات از جمله تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، آزمایش های متناوب از افراد مشکوک و ردیابی و شناسایی بیماران، مراقبت و درمان بیماران باید انجام شود و همه اینها باید در یک مجموعه بهم پیوسته و منظومه ای انجام شود. اگر هریک از این موراد ناقص باشد، سیستم دچار مشکل شده و در سال دوم اپیدمی نه تنها مرگ ها دو برابر می شود، بلکه احتمال گسترش بیشتر این ویروس در اکثر کشورهای جهان وجود دارد. گاهی گفته می شود مرگ یک نفر یک تراژدی است، اما مرگ هزار نفر، صرفا یک آمار است.

حریرچی بیان کرد: هرکدام از افرادی که فوت می کنند پدر، مادر، همسر و فرزند یک خانواده هستند. باید دقت کنیم که در حال حاضر افراد جوان نیز درگیر بیماری می شوند و این بیماری دیگر تهدیدی برای رده سنی خاصی نیست. حتی دیده شده در جوان تر ها عوارض عمیق و وخیمی نیز گزارش شده است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماران کرونایی پس از بهبودی تا ماه ها عوارض شدیدی را تجربه خواهند کرد، گفت: گاهی ممکن است عوارض با فرد باقی بماند، مثلا ممکن است در دراز مدت عوارض قلبی دیده شود و باید اقدامات دراز مدتی را تدوین و اجرایی کنیم.

آسان گیری و عادی پنداری بزرگترین آفت مبارزه با کووید ۱۹ است

وی با بیان اینکه آسان گیری و عادی پنداری بزرگترین آفت مبارزه با کووید ۱۹ است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع دامن گیر مردم و مسئولان است و نباید تصور شود که بیماری به پایان رسیده است و برعکس، این ویروس تمام عزم خود را جزم کرده تا انسان را بیمار کند و در هر تجمعی که بیش از دو نفر حضور داشته باشند و پروتکل ها و فاصله ها را رعایت نکنند، از طریق صحبت کردن، سرفه، عطسه و حتی غذاخوردن در مکانی سربسته، منتقل می شود.

وی درخصوص چرایی بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها، موضوعی جهانی است، تعطیلی اماکنی مانند مدارس ممکن است در کوتاه مدت قابل قبول باشد، اما در دراز مدت پذیرفتی نیست و چنانچه ویروس بیش از یک سال ماندگار باشد باید سایر فعالیت ها را از سر گرفت. مردم باید هم زنده باشند وهم زندگی کنند و معیشت و اقتصادشان تامین شود، درحال حاضر در بسیاری از کشورها بیش از ۵۰ درصد اقتصادشان در خدمات است. اما نکته اینجاست که بازگشایی ها باید هوشمندانه صورت گیرد و با حداقل عوارض و حداکثر رعایت دستورالعمل ها باشد.

حریرچی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس ۹۰ درصد از دانش آموزان از سامانه های مجازی استفاده می کنند، گفت: در حال حاضر، بیشترین خطر در اماکنی مانند پاساژها، مراکز فروش و متروها دیده می شود. در مراکز فروش و پاساژها فروش کاهش پیدا کرده، اما تجمع مردم برای گردش افرایش پیدا کرده است.

ترغیب مردم به استفاده از ماسک پارچه ای

وی ضمن تاکید بر استفاده استاندارد از ماسک، خطاب به مجریان صدا وسیما، اظهار کرد: استفاده از ماسک پارچه ای مفید است و فرهنگسازی خوبی به همراه دارد، چراکه از یک طرف قیمت ۱۲۵۰ و ۱۳۰۰ تومانی ماسک در همه جای کشور یکسان رعایت نمی شود و از طرف دیگر، متاسف هستیم که بگوییم با همین قیمت، تهیه ماسک برای بسیاری از مردم مقدور نیست، بنابراین مردم را به استفاده از ماسک پارچه ای ترغیب کنید.

تاکید بر نذر ماسک

معاون وزارت بهداشت با تاکید بر اقدام پسندیده نذر ماسک، بیان کرد: ویروس کرونا هرجا تجمعی باشد خودنمایی می کند و باید به مردم توصیه کنم که از حضور غیرضروری در اماکن پرازدحام خودداری کنند.

ضرورت رعایت ۱۰۰ درصدی مردم

وی افزود: اگر می خواهیم ویروس کرونا را شکست دهیم، ۱۰۰ درصد مردم باید رعایت کنند، درحال حاضر در متروها این پروتکل ها به خوبی رعایت نمی شود و مردم بر ایجاد ازدحام دامن می زنند، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از ضروریات است.

پاییز و زمستان سختی را در پیش داریم

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه پاییز و زمستان سختی را در پیش داریم، گفت: تمام مردم از کودک تا سالمند، باید پروتکل ها را ۱۰۰ درصد رعایت کنند.

وی درخصوص واکسن آنفلوآنزا گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در کادر بهداشتی و درمانی و زنان باردار و گروه های پرخطر آغاز شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (507 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (13 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد