دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

هشدار هشدار: تب دنگی در ایران / تهدیدی که با بارش‌ها بازگشت، اما کنترل شد! 

شنبه، 28 مهر 1403
کد خبر: 413682
ساعدنیوز: در جهانی که مرزها روز به روز از بین می‌روند، بیماری‌های عفونی به تهدیدی دائمی برای بشریت تبدیل شده‌اند. از آبله میمونی و تب دنگی تا بیماری‌های نگران‌کننده‌ جدید، همه‌گیری‌ها و نگرانی‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شوند...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رکنا؛ آبله میمونی، تب دنگی و حالا یک تهدید جدید؛ جهان درگیر نبردی دائمی با بیماری‌های عفونی است. دکتر آمیتیس رمضانی، دبیر انجمن عفونی ایران، در گفتگو با خبرنگار رکنا، از خطرات این بیماری‌ها و راه‌های مقابله با آن‌ها می‌گوید.

دکتر رمضانی با یادآوری هشدارهای سازمان بهداشت جهانی در خصوص آبله میمونی و علت آن، توضیح داد: «هشدارهای سازمان جهانی بهداشت به دلیل نگرانی در خصوص شیوع و همه‌گیری سویه جدید آبله میمون صادر شد. این سویه جدید، با احتمال عوارض بیشتر، سرعت انتقال بالا و علائم خطرناک‌تر، نگرانی‌های زیادی در سطح جهانی ایجاد کرده است. این بیماری ابتدا در کشور کنگو شیوع پیدا کرد و سپس به کشورهای همسایه و دیگر کشورها مانند سوئد، پاکستان و تایلند منتقل شد.»

او همچنین به وضعیت کنونی این بیماری اشاره کرد و گفت: «سویه قبلی این بیماری که از سال 2022 شروع شد، همچنان به شکل موردی مشاهده می‌شود، اما خوشبختانه در چند ماه گذشته، سویه جدید در کشورهای اروپایی گزارش نشده است. در ایران نیز نگرانی در خصوص شیوع این بیماری از بین رفته است و در حال حاضر این بیماری تنها در کشورهای آفریقایی کنگو و کنیا ادامه دارد.»

دبیر انجمن عفونی ایران در ادامه درباره تب دنگی نیز توضیح داد: «پس از بارش‌های اخیر در کشورهای حوزه خلیج فارس، پشه‌های آئدس افزایش یافتند و با سفرهای بین‌المللی، انتقال این بیماری بیش از پیش شد. یکی از نگرانی‌های ما افزایش مبتلایان پس از بارش‌های شهریور و مهر ماه بود، اما با پیگیری اقدامات لازم، شرایط تحت کنترل قرار گرفت و همه‌گیری در ایران اتفاق نیفتاد.»

او همچنین به سوالی در خصوص دلایل تغییر رنگ بیماری‌ها در کشور پاسخ داد: «تاکید بر بیماری‌ها و علائم آن‌ها از داخل کشور منشاء نمی‌گیرد، بلکه بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی است. وقتی که این سازمان بیماری‌ای را به عنوان یک سویه نگران‌کننده معرفی می‌کند، مسئولین بهداشتی موظف به انعکاس آن هشدار هستند.»

دکتر رمضانی در پایان افزود: «دنیا امروز به عنوان یک کشور بزرگ دیده می‌شود. با افزایش سفرها، تجارت و گردشگری، مرزها به راحتی از بین رفته‌اند و انتقال بیماری‌ها به مراتب سریع‌تر و گسترده‌تر از قبل شده است. امروزه باید به شیوع بیماری‌های عفونی نه به چشم مرزی محدود، بلکه به عنوان تهدیدی جهانی نگاه کنیم.»

او در پایان تاکید کرد: «با توجه به تجربیات ناشی از کرونا و سایر بیماری‌ها، اهمیت پیشگیری و اقدام سریع هنگام مشاهده علائم بیماری‌ها به شدت افزایش یافته است. تنها با اقدامات پیشگیرانه و شناسایی سریع، می‌توان از طغیان بیماری‌ها جلوگیری کرد.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 28 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دیدار جالب الناز شاکردوست با مادر واقعی فائزه + فیلم روبرو شدن مادر فائزه با عبدالحمید ریگی، قاتل هر دو فرزندش
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
علی شادمان و پوریا پورسرخ، کیوان و آرش سریال کیمیا مهمان آزیتا حاجیان و دخترش مهراوه به صرف قیمه و فسنجون+عکس/ نوش جان
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نگاهی به غذاهای خوشمزه و لذیذ رستورن لوکس علی دایی در کامرانیه تهران ؛ یکی از یکی خوشمزه تر و رنگارنگ تر
نگاهی به میز صبحانه وسوسه برانگیز بهروز تابانی رقیب تبریزی هادی چوپان +فیلم/ شیرشاه ایرانی عاشق نیمروی هرکولی و دسر موز
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تست هوش فکری/ فقط افرادی با هوش و استدلال منطقی بالا می‌توانند در 4 ثانیه بگویند کدام قایق زودتر در آب غرق می‌شود