دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

هشدار جدی به کوهنوردان ایرانی / آمارها غیر قابل تصور است ، چهار و نیم تن زبانه فقط در سه ماه تابستان ! 

دوشنبه، 22 مرداد 1403
ساعد نیوز : هشدار جدی به کوهنوردان ایرانی در خصوص آ سیب شدیدشان به زیست محیط کشورمان ، آمار ها غیر قابل تصور است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز ، دَماوَند کوهی در شمال ایران و استان مازندران است که بلندترین کوه ایران و غرب آسیا، بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است و سومین آتشفشان مرتفع در نیمکره شرقی (پس از کوه کلیمانجارو و کوه البروس) است. دماوند در پارهٔ مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد.

این کوه، در بخش لاریجان در شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد. دماوند به هنگام صاف و آفتابی شدن هوا، از شهرهای تهران، ورامین، قم و همچنین کرانه‌های جنوبی دریای خزر قابل رؤیت است. و در صورتی که هوا کاملاً پاک، صاف و بدون غبار باشد امکان مشاهده قله دماوند از بخش‌هایی از کشور ترکمنستان در نزدیکی دریای خزر، سواحل چمخاله و کیاشهر در استان گیلان، کوهستان کرکس و ارتفاعات نطنز در استان اصفهان، کوهستان الوند در استان همدان و بخش‌هایی از جنوب شهرستان ابهر در استان زنجان نیز وجود دارد کوه دماوند در تاریخ سیزدهم تیر ماه سال 1387 به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد. این کوه همچنین از سال 1381 به عنوان «اثر طبیعی ملّی» در شمار مناطق چهارگانهٔ ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.

آسیبی که این اشخاص به محیط زیست و طبیعت دماوند میزنند غیر قابل بخشش است.
اشخاصی که بعضا کوهنورد بشمار نمی آیند و گویی بیشتر هدفشان از صعود به قله دماوند تفریح، عکس و فیلم گرفتن برای فضای مجازیست تا انجام ورزش حرفه ای در قالب یک تیم و رعایت اصول و قواعد این رشته، اشخاصی که بیشتر آماتور هستند و با اتومبیل های آفرود تا پای کوه می آیند و پس از آن هم کوله و بارهای خود را با چهارپا (قاطر) حمل می‌کنند و صعودی آسان را تجربه می‌کنند.
تسهیل صعود به قله که البته راه درآمدی برای بعضی افراد شده است، موجب افزایش تورهای صعود به دماوند و ورود هر گونه افرادی به طبیعت دماوند شده است که آسیب و تخریبی جبران ناپذیر به این اثر ملی و طبیعی وارد میکنند. اشخاصی که گویی فقط به مادیات فکر می‌کنند و بدون آموزش های لازم اقدام به برگزاری تورهای پر جمعیت و غیر اصولی می‌کنند.
نتیجه این عملکرد اشتباه که هیچ نظارتی بر آن صورت نمیگیرد می‌شود چهار و نیم تن زباله فقط در تابستان امسال!!! بیشتر شبیه طنز است که فقط در سه ماه حدود چهارونیم تن زباله در قله ای به ارتفاع 5600 متر انباشته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 22 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
ویدیو/ برملا شدن راز قتل مخوف "نادرشاه" پس از نبش قبرش/ گزارش تاریخی از سرنوشت شوم پادشاه به روایت "لوییز بازن" پزشک مخصوص نادرشاه
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اصفهان گردی احسان حاج صفی و دخترش در میان گل محمدی های خوش بو / وای خدا تاج گل زیبای کوچولو رو ببینید + عکس