بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش می دهد؟ + مزایای بیمه بدنه خودرو

  سه شنبه، 17 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش می دهد؟ + مزایای بیمه بدنه خودرو
ساعدنیوز :بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش می دهد؟ + مزایای بیمه بدنه خودرو !!بیمه بدنه یکی از انواع بیمه اتومبیل است که بعد از بیمه شخص ثالث مورد استقبال افراد و راننده‌های زیادی قرار گرفته است. همچنین بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های جانی و مالی افراد ثالث طراحی شده است.

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه اتومبیل است که بعد از بیمه شخص ثالث مورد استقبال افراد و راننده های زیادی قرار گرفته است. همچنین بیمه شخص ثالث برای خسارت های جانی و مالی افراد ثالث طراحی شده است.

از طرف دیگر برخی از تصادف ها با ماشین های گران قیمت رخ می دهد که بیمه ثالث تا سقف تعهدات خود جبران خسارت می کند. با خرید بیمه بدنه می توان خسارت های وارد شده به بدنه خودرو را جبران کرد و نگرانی برای هزینه ها نداشت.

با توجه به اینکه بیمه بدنه اختیاری است اما بسیاری از افراد مزیت های این بیمه نامه را درک کرده و بیمه بدنه را خریداری می کنند.

در حقیقت بیمه بدنه را می توان بیمه مکمل بیمه شخص ثالث دانست. در ادامه این متن درباره مزیت های بیمه ی بدنه خودرو و دلیل استقبال افراد توضیحاتی خواهیم داد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه به جبران خسارت های ایجاد شده در حادثه می پردازد. پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم و فرهنگسازی بیشتر بیمه شخص ثالث را اجباری کرده اما برای خرید بیمه بدنه هیچ اجباری وجود ندارد.

شرکت های بیمه ای برای اینکه بیمه گزارهای خود را به خرید این بیمه نامه ترغیب کنند قیمت های متفاوت با طرح های مختلف را در نظر می گیرند تا علاوه بر رقابتی بودن، منافع اصلی خریدار ها هم در نظر گرفته شود.

شرکت های بیمه در قرارداد بیمه بدنه پوشش های گسترده ای را برای پرداخت خسارت طراحی کرده اند که قیمت اصلی بیمه نامه را مشخص خواهند کرد.

با توجه به گزارش های رسمی می توان این موضوع را به خوبی درک کرد که سهم فروش بیمه ی بدنه در صنعت بیمه افزایش داشته و در بهار سال 1401 این میانگین رو به افزایش است.

همانطور که می دانید دو نوع خودروی متعارف و نامتعارف وجود دارد که بهتر است برای جبران خسارت های خودروهای لوکس بیمه بدنه را خریداری کرد تا هنگام وقوع حادثه نگرانی برای جبران تمام خسارت وجود نداشته باشد.

بیمه بدنه چقدر است
بیمه بدنه چقدر است

تنوع پوشش ها، دلیل اصلی خرید بیمه بدنه

پوشش ها بیمه بدنه خودرو دو نوع اصلی و فرعی دارد که هر کدام خطرات مختلف را تحت پوشش قرار می دهند. با پرداخت حق بیمه پایه پوشش های اصلی برای بیمه گزار در نظر گرفته می شود و تا سقف تعهدات جبران خسارت خواهد شد، اما برای خرید پوشش های اضافی باید حق بیمه بیشتری پرداخت کرد.

بعد از حادثه رانندگی میزان خسارت های وارد شده توسط کارشناس بیمه بررسی می شود، پس بهتر است که هنگام عقد قرارداد بیمه به پوشش ها و میزان تعهدات و نرخ پرداخت خسارت توجه کرد.

پیشنهاد می کنیم که بیمه بدنه را با بالاترین نرخ حق بیمه و تعهدات خریداری کنید تا در صورت نیاز به جبران خسارت نگرانی برای کارشناسی و میزان خسارت کمتر شود.

البته که شرکت های بیمه ای کامل ترین بیمه بدنه خودرو را به بیمه گزار پیشنهاد خواهند داد و بیمه گزار با توجه به شرایط خود این بیمه نامه را خریداری می کنند.

پوشش های اصلی بیمه بدنه

همانطور که از متن متوجه شده اید پوشش های بیمه بدنه یکی از مهم ترین دلایل خرید بیمه بدنه در سال های اخیر و بهار 1401 است. با پرداخت حق بیمه می توان پوشش های اصلی بیمه ی بدنه را خریداری کرد که عبارتند از:

سرقت کلی خودرو

در صورت سرقت خودروی بیمه گزار، شرکت بیمه گر متعهد به پرداخت خسارت خواهد بود. البته این مورد برای جبران خسارت سرقت کلی خودرو در نظر گرفته می شود.

جبران خسارات حین نجات و انتقال خودرو پس از حادثه:

ممکن است در حادثه رانندگی سانحه ای رخ دهد که ماموران آتش نشانی برای حفظ و نجات جان سرنشینان خودرو، مجبور شوند به خودرو آسیب وارد کنند.

به طور مثال: برای نجات جان راننده یا سرنشین ها ممکن است بخشی از درب خودرو با دستگاه های برش آتش نشانی آسیب ببیند. بیمه گر در این شرایط خسارت های ایجاد شده را با خرید بیمه بدنه برای بیمه گزار جبران خواهد کرد.

جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه:

در صورت بروز حادثه مانند: برخورد صاعقه به خودرو یا انفجار اگر حادثه ای برای خودرو یا وسایل یدکی ایجاد شود، خودروی بیمه گزار تحت پوشش بوده و جبران خسارت توسط بیمه گر انجام می شود.

پوشش های اضافی بیمه بدنه

همانطور که گفته شد، بر اساس قانون بیمه بدنه، بیمه گزار برای خرید پوشش های اضافی باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند تا مشمول پرداخت خسارت در پوشش های اضافی باشد. از جمله پوشش های اضافی در بیمه بدنه خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خسارت های وارد شده ناشی از سرقت وسایل یدکی مانند: رینگ و لاستیک، رادیو پخش، آینه ها و سایر لوازم خودرو
  2. خسارت ناشی از شکسته شدن شیشه با توجه به تراکم هوا و خطر های اصلی
  3. جبران خسارت در اثر بروز حوادث طبیعی مانندک سیل، زلزله و آتشفشان
  4. خسارت وارد شده بر اثر پاشیدن مواد اسیدی، مواد شیمیایی و رنگ روی بدنه خودرو
  5. خسارت ناشی از پارک خودرو در تعمیرگاه و عدم استفاده از آن در زمان تعمیرات پس از حادثه
  6. جبران خسارت های وارد شده بر اثر شرکت در مسابقات اتومبیلرانی یا آزمایش سرعت
  7. خطرات وارده ناشی از حمل مواد انفجاری، مواد اسیدی و قابل احتراق
  8. خسارت های ناشی از کشیده شدن میخ یا دیگر اشیای تیز روی بدنه خودرو
بیمه بدنه سرقت خودرو
بیمه بدنه سرقت خودرو

اهمیت خرید بیمه بدنه

به طور کلی بیمه بدنه با توجه به فرهنگسازی که شده مورد استقبال افراد قرار گرفته است. همچنین تنوع در پوشش های اضافی، قیمت مناسب و تعدد نمایندگی های پرداخت خسارت همگی دلایلی برای خرید این بیمه نامه محسوب می شوند.

با خرید بیمه بدنه خودروی بیمه گزار در برابر خسارت های ناشی از حادثه، تصادف ها، آتش سوزی، سرقت و بلایای طبیعی بیمه خواهد شد و در صورت بروز حادثه شرایط پرداخت خسارت از سوی بیمه گر تا سقف تعهدات قابل پیگیری و انجام است.

نحوه محاسبه بیمه بدنه خودرو

مناسب بودن قیمت بیمه ی بدنه خودرو می تواند یکی از مهم ترین دلایل خرید بیمه نامه باشد. همانطور که قرارداد بیمه دو طرفه بوده و بین بیمه گر و بیمه گزار منعقد می شود، شرایط پرداخت حق بیمه و تعهدات بیمه گر به طور کامل توضیح داده شده است. همچنین برای محاسبه نرخ حق بیمه باید عوامل مختلف را بررسی کرد که عبارتند از:

  • با توجه به انتخاب هر یک از پوشش های اضافی، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه خودرو اضافه خواهد شد. در نهایت پوشش های اضافی انتخابی بیمه گزار تاثیر مستقیم بر نرخ حق بیمه دارد.
  • مشخصات خودرو مانند: سال ساخت، نوع خودرو، ارزش خودرو، تعداد سیلندرها و کاربری خودرو همگی جزو عوامل مهم در تعیین و محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو است.
  • تخفیف های بیمه بدنه مانند: تخفیف عدم خسارت، تخفیف خرید نقدی، تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر کیلومتر و تخفیف ارزش خودرو جزو عواملی است که بر قیمت پایه بیمه ی بدنه تاثیر خواه
بیمه بدنه فوری
بیمه بدنه فوری

بهترین بیمه بدنه چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی برای اینکه بتوان از مزیت های بیمه بدنه هنگام حادثه استفاده کرد باید به موارد مختلفی دقت داشت.

انتخاب پوشش های مناسب با الویت های بیمه گزار، قرارداد با بیمه گر در سطح توانگری مالی مناسب، در نظر گرفتن میزان تخفیف های عدم خسارت و نمایندگی های پرداخت خسارت همگی جزو مواردی است که باعث می شود بهترین بیمه بدنه را انتخاب کرد.

برای اینکه تمام این مشخصات را بتوان در یک قاب مشاهده کرد نیاز به مراجعه به سامانه های آنلاین خرید بیمه است. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه است که به راحتی شرایط خرید بیمه نامه را ایجاد کرده تا تنها با فشردن چند کلیک بیمه نامه مورد نظر را خریداری کرده و درب منزل تحویل گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...