دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

هزینه چاپ مقاله داخلی 

شنبه، 21 بهمن 1396
کد خبر: 2685
ساعدنیوز: در مقاله حاضرساعدنیوز می خواهد در مورد هزینه چاپ مقاله داخلی و پولی که مجلات داخل کشور برای نشر مقاله شما طلب می کنند صحبت کند.

امروزه نوشتن مقاله از دغدغه های دانشجویان و اساتید دانشگاهی شده است زیرا مقاله ای می تواند معرف دست آورد علمی شما باشد و در قوی تر کردن رزومه تحصیلی و در برخی موارد رزومه های کاری نقش اساسی دارد. مجلات معتبر خارجی و داخلی متقاوتی وجود دارد که مقالات را چاپ می کنند. اینکه مقاله شما در یک نشریه معتبر چاپ شود از دست آوردهای مهم و نهایی مقاله شما خواهد بود. اما برخی از مجلات برای چاپ کردن مقاله شما هزینه ای را طلب می کنند. ساعدنیوز در مقاله حاضر می خواهد در مورد هزینه چاپ مقاله داخلی و پولی که مجلات داخلی و خارج از کشور برای نشر مقاله شما طلب می کنند، صحبت کند.

هزینه چاپ مقاله داخلی به چه صورت است؟ 

همانطور که گفتیم هنگامی مقاله ای که نوشته اید ارزشمند می شود که توسط جامعه علمی خوانده شود و در معرض دید علاقه مندان و جهانیان قرارگیرد و هنگامی این اتفاق به شیوه ای درست و معتبر صورت می گیرد که مقاله شما در نشریه و یا مجله ای معتبر چاپ شود. انواع و اقسام مجله وجود دارید که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. مجلات خارجی که ممکن است جایگاه علمی بالایی هم برخوردار باشند از این دست نشریات هستندکه می توانند مکان خوبی برای انتشار مقاله شما باشند. اما روند چاپ مقاله در این نوع از نشریات سخت وگاهی پرهزینه خواهد بودو هزینه ها به دلار باید پرداخت شوند.

اما نشریات داخلی می تواند این مشکل را نداشته باشند. اینکه یک مجله داخلی که می خواهید مقاله خود را برای آن بفرستید هزینه های جاری خود را چگونه تامین می کند می تواند در هزینه چاپ مقاله تاثیر داشته باشد. هر مجله در روند انتشار خود هزینه هایی دارد که باید محل درآمدی برای خود داشته باشد که این هزینه ها را جبران کند. اگر مجله داخلی وابسته به دانشگاه و یا موسسه دولتی باشد از آنجا که این موسسه ها و دانشگاه ها هزینه های مجله را متقبل می شوند، این نوع از مجلات مقاله ها را بدون دریافت هیچ هزینه ای چاپ می کنند.

اما اگر  مجله معتبر داخلی  مستقل و غیروابسته باشد، در این حالبت به شیوه های مختلف می تواند هزینه های جاری خود را تامین کند. یکی از این روش ها این است که بابت چاپ شدن مقاله شما در مجله هزینه ای را از شما که نویسنده هستید دریافت کند.

این دریافت هزینه می تواند برای چند کار صورت گیرد. اولین حالت برای اینکه کلا در آن مجله مقاله چاپ شود از شما مبلغی پول طلب شود یا برای اینکه زمان داوری مقاله شما از زمان نرم و معمولی بررسی مقاله کمتر طول بکشد از شما هزینه ای را دریافت کنند. در این حالت اگر بر فرض مثال مدت داوری مقاله یک سال می باشد می توانید آن رابه دو تا سه ماه با پرداخت هزینه ای کاهش دهید. همچنین اگر مجله  OPEN ACCESS باشد، در این حالت برای انتشار و در دسترس قرادادن رایگان مقاله شما برای عموم مبلغی را از شما طلب خواهد کرد.

 ما در اینجا فقط دلیل اینکه یک مجله هزینه ای را دریافت می کند صحبت کردیم و همچنین تمرکز خود را بر روی هزینه چاپ مقاله داخلی قرار داده بودیم. اما نمی توان اعتبار یک مجله و اینکه اصلا مکان مناسبی برای چاپ مقاله شما می باشد را از روی هزینه آن سنجیدو ملاک های دیگری برای اعتبار سنجی مجلات وجود دارد که در آینده بیشتر در مورد آن ها بحث خواهیم کرد.

موسسه تحقیقاتی آرمان به عنوان یکی از مراکز مهم تحقیقاتی و با کادری با تجربه و متخصص از سال 93 فعالیت خود را در زمینه ترجمه و چاپ مقاله آغاز نموده است. برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه تحقیقاتی آرمان تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را از طریق وبسایت https://isijournal.net/ ارسال نمایید تا مشاوره های مورد نیاز برای شما ارائه شود.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !