دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / IELTS /

هزینه و نحوه ثبت نام آزمون آیلتس 

سه شنبه، 25 اردیبهشت 1397
کد خبر: 6678
ساعد نیوز: در این بخش ساعد نیوز، سعی شده است تا اطلاعات جامع و کاملی از هزینه و نحوه ثبت نام آزمون آیلتس در اختیار کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، قرار داده شود.

هزینه و نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

در حال حاضر آزمون آیلتس یکی از باارزش‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی محسوب می شود که در سراسر جهان برگزار می گردد. در واقع آزمون آیلتس، سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی می باشد که می توان از طریق این آزمون میزان توانایی و دانش زبان انگلیسی در همه جهان را ارزیابی کرد. هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی توانایی های داوطلبانی است که خواهان تحصیل  و یا کار در کشورهای انگلیسی زبان می باشند.

ثبت نام آیلتس در ایران مانند بیش از ۱۴۰ کشور دیگر دنیا برگزار می‌شود. ثبت نام آیلتس توسط ۹۰۰۰ مؤسسه از جمله دانشگاه‌ها، کارفرمایان، افراد حرفه‌ای، مقامات اداره مهاجرت و سایر سازمان‌های دولتی و شناخته شده مورد پذیرش است. 

یکی از مهمترین اموری که به موازات یادگیری مهارت های زبان انگلیسی و تقویت آن ها نیاز به توجه دارد ، تعیین زمان آزمون آیلتس و نحوه ثبت نام آزمون می باشد . 

در ایران این آزمون توسط موسسات و مراکز  مختلفی مانند: دانشگاه آزاد اسلامی ایران، آیلتس تهران، ایرسافام و عصر دین و دانش با عنوان ثبت نام آیلتس برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون به طور میانگین هر دو هفته یک‌بار است وداوطلبان علاقه مند بدون محدودیت می‌توانند نزدیکترین مرکز به خود را با مراجعه به سایت (IELTS Worldwide Search) پیدا کنند و در هر دوره از برگزاری این آزمون ثبت نام نمایند.

هزینه و مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون آیلتس (IELTS)

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون آیلتس را دارند در رابطه با میزان هزینه ثبت نام این آزمون لازم است بدانند که بنا بر اطلاعیه جدید سازمان سنجش قیمت آزمون آیلتس از ابتدای فوریه ۲۰۱۸ به ۱ میلیون و ۴۵ هزار تومان افزایش یافت. پیش از این هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس  950هزار تومان بود. نحوه پرداخت هزینه از طریق وب سایت مرکز و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب انجام پذیر است.

از دیگر مدارک لازم جهت ثبت نام  مواردی است که در قسمت زیر توضیح داده شده است.

  • داوطلبان می بایست فرم ( IELTS Application Form) را از سایت مراکز مربوطه دانلود نمایند و پس از دانلود فرم را پر کنند و روز آزمون SPEAKING یا آزمون کتبی به همراه خود داشته باشند.
  • ارائه کارنامه آزمون قبلی (درصورتی که داوطلبان قبلا آزمون داده باشند)

  • ارائه عکس رنگی زمینه سفید

  • ارائه پاسپورت یا کارت ملی

 برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت نام در مراکز  برگزاری آزمون آیلتس (IELTS)  به توضیحاتی که در قسمت زیر ارائه داده شده است، توجه کنید.

  • نحوه ثبت نام در سایت تهران آیلتس : عبارت to be announced در در قسمت Time Table در سایت  تهران آیلتس نشان دهنده این است که زمان ثبت نام آغاز نشده است.عبارت end of registration نشان دهنده این است که ظریفت ثبت نام تکمیل شده است و امکان ثبت نام شما در این تاریخ مورد نظروجود ندارد.عبارت More seats soon نشان دهنده این است که ظرفیت های اضافی به زودی اعلام خواهد شد.به این نکته توجه داشته باشید که در سایت تهران آیلتس داوطلبان فرصت دارند تا 5 روز هزینه آزمون را پرداخت کنند در غیر این صورت ثبت نام لغو خواهد شد.
  • نحوه ثبت نام در سایت دانشگاه آزاد : داوطلبان می باست برای ثبت نام در آزمون در سایت دانشگاه آزاد پس از مشخص شدن ظرفیت ها،با پرداخت هزینه مربوطه جهت ثبت نام خود اقدام نمایند.البته داوطلبان پس از رزرو تا 24 ساعت فرصت پرداخت هزینه را خواهند داشت.
  • نحوه ثبت نام در سایت عصر دین و دانش : در سایت عصر دین و دانش داوطلبان باید پس از باز شدن ظرفیت در تاریخ مورد نظرشان ابتدا رزرو کنند، سپس 2 روز برای پرداخت هزینه ثبت نام فرصت دارند.در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر مبلغ 5000 تومان جریمه خواهند شد.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC