هزینه تحصیل و زندگی در کشور اسپانیا

  پنجشنبه، 11 آبان 1396 ID  کد خبر 390
هزینه تحصیل و زندگی در کشور اسپانیا
ساعد نیوز: با هزینه های تحصیل در اسپانیا و همچنین هزینه‌های غیرتحصیلی و زندگی در این کشور، آشنا شوید.

یکی از مهم ترین مسائلی که برای مهاجرت به اسپانیا و اقامت در اسپانیا مطرح می شود هزینه تحصیلو زندگی در این کشور است. افرادی که مایل به مهاجرت تحصیلی و یا کاری به اسپانیا هستند، لازم است تا هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا را پیش از سفر بررسی نمایند.

هزینه تحصیل در اسپانیا:

هزینه های شرکت در کالج اسپانیا بسیار مقرون به صرفه می باشد، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده، و شما می توانید با هزینه کم یک آموزش عالی را داشته باشید. این هزینه بستگی به دانشگاهی که انتخاب می کنید، دوره هایی را که می خواهید در این مؤسسات بگذرانید، دارد. همچنین ممکن است از کمک های مالی که ممکن است این کالج برای شما در نظر گرفته باشد، بهره مند شوید. 
مبلغی که برای تحصیل در کالج های اسپانیا در نظر گرفته شده است،  یک مبلغ ثابت است که توسط انجمن مستقل تعیین شده است، هرچند دولت مرکزی می تواند مقدار هزینه های تحصیلات کالج  را در منطقه خود تغییر دهد.
هزینه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی برای کسب مدرک لیسانس بین 5،500 تا 18،000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است.

اگر شما در یک دانشگاه در اسپانیا تحصیل کرده اید و بخواهید دوباره در این دانشگاه ثبت نام کنید، مبلغی که برای تحصیل هزینه می کنید افزایش خواهد یافت.
کسانی که برای دوره دوم  در کالج  ثبت نام می کنند، ممکن است  هزینه ای در حدود 2100 یورو در هر سال تحصیل برای کسب مدرک لیسانس هزینه کنند. اگر برای بار سوم یا بیشتر  در کالج ثبت نام کنند، هزینه های تحصیل آنها تا 3300 یورو در هر ترم افزایش خواهد یافت.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی

طول دوره کارشناسی در اسپانیا ۳ تا ۴ سال است و دانشجویان بین المللی در این مقطع معمولأ امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیل را دارند. هزینه تحصیل در اسپانیا تقریبأ نیمه رایگان است و در مقایسه با کشورهایی همچون سوئیس، سوئد و دانمارک هزینه بسیار پایینی دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های مختلف متفاوت خواهد بود که به طور متوسط در هر سال تحصیلی بین 680 تا 1280 یورو خواهد بود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره کارشناسی ارشد در اسپانیا ۲ سال است و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر از مقطع کارشناسی است. یکی از بهترین مزایای تحصیل در اسپانیا گذراندن دوره زبان اسپانیایی در دانشگاه و قبل از ورود به کلاس درس می باشد. دوره های زبان اسپانیایی نیز به طور معمول ۶ ماه است. هزینه تحصیل در اسپانیا در مقطع ارشد برای هر واحد درسی و در رشته های تحصیلی مختلف، متفاوت است. هزینه تحصیل در مقاطع ارشد در دانشگاههای اسپانیا بطور حدودی 3600 تا 6000 یورو میباشد.

تحصیل در مقطع دکتری

جهت پذیرش وتحصیل در مقطع دکترا در دانشگاههای اسپانیا، شخص متقاضی می بایست استاد راهنما انتخاب نماید و البته در دانشگاههای اسپانیا دانشجو به راحتی می تواند با ارائه رزومه قابل قبول حقوق دریافت نماید. این حقوق و دستمزد در قبال کار دانشجو از جانب استاد و یا دانشگاه پرداخت می شود و به راحتی هزینه تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می دهد و حتی امکان پس انداز هم برای دانشجو وجود دارد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا رایگان است و دانشجو فقط مبلغ ۵۰ یورو سالیانه به دانشگاه پرداخت می نماید.

هزینه های زندگی:

دولت اسپانیا به دانشجویان در هفته اجازه کار 10 ساعت را داده است . آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین 8 تا 10 یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند . هزینه زندگی در اسپانیا حداقل 500 یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور اسپانیا را داشته باشد قبل از رفتن به اسپانیا و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در اسپانیا است. کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور اسپانیا مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان اسپانیایی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند ولی با توجه به اوضاع اقتصادی نابسامان کشور اسپانیا شرایط پیدا کردن کار در این کشور بسیار دشوار می باشد.

اما به عنوان یک دانشجو به احتمال خیلی زیاد شما مایل به زندگی کم هزینه و مقرون به صرفه خواهید بود. اگر شما مایل به زندگی در دو شهر مادرید و بارسلونا هستید باید بدانید که این دو شهر در میان ۵۰ شهر گران دنیا قرار دارند. ارزانترین مکان برای زندگی در اسپانیا، Salamanca، سانتیاگو د کامپوستلا و گرانادا می باشد. اما اگر بتوانید از خوابگاههای دانشجویی استفاده نمایند بسیار در هزینه ها تغییر ایجاد خواهد کرد

اجاره  خانه در هر ماه

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر                    ۵۴۱٫۲۹ یورو
آپارتمان یکخوابه خارج از شهر                       ۴۰۴٫۹۰ یورو

خرید آپارتمان

قیمت هر متر مربع خرید آپارتمان در مرکز شهر                  ۲٫۷۱۹٫۹۵ یورو
قیمت هر متر مربع آپارتمان خارج از شهر                          ۱٫۶۷۴٫۹۸ یورو

پوشاک

هزینه لباس و پوشاک در کشور اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، تعدادی از گزینه ها برای خرید لباس مورد نظر شما وجود دارد. اسپانیا دارای مراکز خرید، فروشگاه های با نام های تجاری متعدد و جدیدترین مدل های موجود از سراسر جهان است. در این میان مراکز خرید شهر بارسلونا بیشترین طرفدار را در میان مردم برای خرید لباس دارد.

وسایل الکترونیکی ( گوشی، لپ تاپ و ...)

با توجه به اینکه بیشتر کارهای روزمره ما با واسطه وسایل الکترونیکی مثل کامپیوتر لپ تاپ گوشی و .... می گذرد، ممکن است خودتان بخواهید هر یک از این موارد خریداری کنید؛ باید توجه داشته باشید که هزینه وسایل الکترونیکی در اسپانیا کمی گران تر از سایر نقاط اروپا است.

غذا

همه به خوردن نیاز دارند و شما خوشحال خواهید شد که بدانید که در اسپانیا می توانید به اندازه کافی غذا بخورید. بسیاری از رستوران های بزرگ برای صرف غذا در دسترس هستند، که میانگین وعده های غذایی بین 6 تا 20 یورو برای هر نفر است. این بسیار مقرون به صرفه است و شما به راحتی می توانید با دوستان دانشگاهی خود به این رستوران ها بروید.

اگر قصد دارید وعده های غذایی خود را آماده کنید (یا ساندویچ های خود را) هزینه های خرید مواد غذایی در سوپرمارکت نیز کاملا مقرون به صرفه است. اسپانیا با بسیاری از بازارهای پر شده است و از Hipercor ممانعت می کند تا اطمینان حاصل کنید که  تمام کالاهای خود را با بهترین قیمت خریداری می کنید. قیمت های معمولی برای برخی از مواد غذایی که اغلب خریداری می شود، در زیر آمده است.

1 لیتر شیر 1 یورو
مرغ تازه - 4 یورو در هر کیلوگرم
1 کیلو سیب زمینی -70 درجه
پیتزا منجمد -3.50 یورو
پنیر چدار -6 یورو برای 250 گرم پنیر
به طور متوسط ​​افراد ​​450 یورو در ماه برای غذا در اسپانیا صرف می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (364 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟