حضور مسعود پزشکیان در حرم امام خمینی(ره) و تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی خود

  یکشنبه، 17 تیر 1403 ID  کد خبر 395967
حضور مسعود پزشکیان در حرم امام خمینی(ره) و تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی خود
ساعدنیوز: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب به حرم امام خمینی(ره) رفت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران از فعالان ستاد انتخاباتی خود تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب کشورمان لحظاتی پیش برای تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وارد حرم مطهر امام خمینی (س) شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری - به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری در سانحه بالگرد در حین خدمت - در تاریخ هشتم تیر 1403 برگزار شد و رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم کشیده شد.در نهایت پس از شمارش آرای انتخابات 15 تیر 1403 در تمامی شعب اخذ رأی در داخل و خارج کشور، مسعود پزشکیان با کسب 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

سخنان رئیس ستاد انتخابات پزشکیان

علی عبدالعلی زاده، رئیس ستاد مسعود پزشکیان نخستین سخنران مراسم استقبال مردمی و گردهمایی تقدیر از فعالان ستادی مسعود پزشکیان در حرم امام خمینی (رحمه‌الله علیه) بود.عبدالعلی‌زاده در این مراسم گفت: ستاد انتخاباتی مرکزی و ستاد استانی در این برنامه حضور دارند. به تمام اعضای ستادهای انتخاباتی که سربازان آقای پزشکیان در فرآیند انتخابات بودند، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور را تبریک می‌گویم.وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت عرایض خود را با عرض تبریک و تهنیت به دکتر پزشکیان خاتمه می دهم.

ظریف: از همه مردم ایران سپاسگزاریم

محمد جواد ظریف نیز سخنران بعدی این مراسم بود که به فعالان ستاد انتخابات مسعود پزشکیان خیر مقدم گفت و مطالبی را ایراد کرد.ظریف در این مراسم عنوان کرد: در بارگاه امام(ره) بزرگوار و در محضر یادگار بزرگوار امام(ره)، به رئیس جمهوری اسلامی ایران خوش آمد می گوییم.وی ادامه داد: دو هفته پیش اعلام کردم که آقای پزشکیان را رئیس جمهور پزشکیان خواهیم خواند و امروز با تلاش شما مردم و کوشش های شما اعضای ستاد دکتر پزشکیان، ما رئیس جمهور پزشکیان داریم.ظریف خاطر نشان کرد: آقای دکتر پزشکیان از امروز رئیس جمهور همه مردم ایران است هم کسانی که به ایشان رأی دادند و کسانی که به رقیب ایشان رأی دادند و کسانی که رأی ندادن، آقای پزشکیان رئیس جمهور همه آنهاست و می خواهد درخواست های آن را دنبال کند.وی افزود: این مردم عظیم که در حضور پای صندوق های رأی، سیل خروشان تغییر را رقم زدند تا به نتیجه رسیدن، همراه آقای پزشکیان خواهند بود.ظریف تصریح کرد: وامدار آن جوانی هستیم که پدر 120 ساله خود را به دوش کشید تا رأی بدهد. مردم ایران قهرمانان این عرصه هستند و قهرمان این عرصه باقی خواهند ماند درود بر مردم ایران و درود بر پزشکیان.

قدردانی آذری جهرمی از حضور مردم پای صندوق‌های رأی

محمدجواد آذری جهرمی سخنران بعدی این مراسم بود. آذری جهرمی در این برنامه عنوان کرد: ممنون مردم ایران هستیم که علی‌رغم همه دلخوری‌ها و ناراحتی‌ها و تنگی معیشت، به فرزند خود آقای مسعود پزشکیان اعتماد کردند و پای صندوق‌های رای آمدند.وی تأکید کرد: از امروز یک ماراتن سنگین برای دولت آقای پزشکیان آغاز خواهد شد که تمام 50 درصدی که پای صندوق نیامدند به جمع ما اضافه شوند و این مهمترین ماموریت ماست.آذری جهرمی اظهار کرد: سلام و درود خدا بر مردم ایران، امام(ره) شهدا و اراده‌هایی که تصمیم گرفتند ریل حرکت کشور را تغییر دهند.وی گفت: با ندای «یا حسین یا حسین» به استقبال سخنرانی پزشکیان می‌رویم که انشالله ندای «یا حسین» توشه راه ایشان باشد.

هواداران مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری منتخب همزمان با سخنرانی آذری جهرمی و اشاره وی به فرارسیدن ماه محرم شعار «یاحسین» و «حیدر حیدر» سر دادند.

پزشکیان: در این انتخابات وعده دروغ ندادم

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب عصر امروز (شنبه، 16 تیرماه) در مراسم استقبال مردمی و گردهمایی تقدیر از فعالان ستادی مسعود پزشکیان که در حرم حضرت امام خمینی (رحمهالله علیه) برگزار شد گفت: برادران و خواهران بنده از همه شما تشکر می‌کنم و واقعاً لطف کردید که در این مکان حضور پیدا کردید و شور و شوق آفریدید و ما را هم شرمنده خود کردید.وی افزود: در این انتخابات وعده دروغ ندادم و حرفی نگفتم که فردا نتوانم به آن عمل کنم و سپس مشخص شود که دروغ بوده است.رئیس‌جمهوری منتخب عنوان کرد:‌ سال‌های سال پس از انقلاب اسلامی، افرادی می‌آیند و پشت تریبون می‌ایستند و وعده‌هایی می‌دهند که به آن عمل نمی‌کنند، این بزرگترین اشکالی است که ما با شما مردم داریم.پزشکیان در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سلامت انتخابات اشاره کرد.

پزشکیان عنوان کرد: چون ماه محرم نزدیک است یکی از علل اصلی عاشورا را برای شما بگویم. یکی از علل اصلی عاشورا این بود که عده ای وعده دادند امام حسین(علیه‌السلام) بیاید و وقتی رفت به وعده های داده شده خود عمل نکردند.وی ادامه داد: امام حسین(علیه‌السلام) نشسته بود گفتند بیا؛ وقتی آمد، امام حسین(علیه‌السلام) و 72 نیرویش را تنها گذاشتند و آنچنان عاشورا خلق شد و 1400 سال است که خون ایشان جریان دارد.

پزشکیان در میانه قرائت بیانیه خطاب به حاضرین گفت: فکر می‌کنم شما خسته شدید، بیانیه را به رسانه‌ها می‌دهم از آنجا بخوانید.وی در واکنش به همهمه هواداران با خنده گفت: حالا که این‌طور است فریاد بزنید، چه کار کنم؟ یاشاسین ایران.رئیس جمهور منتخب مردم خاطرنشان کرد: ما خاک پای همه ایرانیان هستیم. ما آمده‌ایم تا خدمتگزار مردم عزیز کشورمان باشیم. از همه شما متشکرم. خدا قوت و خدا یار و یاور تان. یا الله، یا علی مدد.وی در پایان بیانیه خود را قرائت کرد

بیانیه مسعود پزشکیان خطاب به ملت ایران

متن بیانیه مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران که در حرم امام خمینی قرائت کرد به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیمملت آگاه عزیز ایرانپیروزیتان مبارک باد؛ کار را تمام کردید و گامی بلند در مرحله دوم انتخابات برداشتید. فرصتی برای ایران آفریدید و امید و نشاط را به فضای نارضایتی و آزردگی و دلمردگی جامعه بازگرداندید.سپاسگزار همه شما در خلق این امید و این رای معنادار به تحول و اصلاح هستم. همه شمایی که به راه و رویکرد من یا نامزد رقیب رای دادید یا در این انتخابات نیامدید، برای من برابرید.آزمون بزرگتری پیش روی ماست؛ آزمون عبور ایران از تنگناها و چالش‌ها و بحران‌های پیش رو و آزمون کاستن از نگرانی‌های متعدد و متفاوت مردم برای داشتن یک زندگی بهتر.قدردان وسعت نظر و گره‌گشایی مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه را بر مشارکت و رقابت و سلامت نقش‌افرینی بیشتر شهروندان و جریان‌های سیاسی گشودند.در این عرصه مراجع و عالمان دین، اندیشمندان و دانشمندان، استادان و دانشجویان، معلمان و فرهنگیان، اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه، پزشکان و پرستاران، زنان و جوانان، روستائیان و کارگران، کارمندان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، اصناف و بازاریان و کارآفرینان، ایرانیان دور از وطن، اقوام و پیروان مذاهب و ادیان، بازنشستگان و سالمندان بودند که همه جا را میدان گفت‌و گو، نقد و بازاندیشی برای ایران کردند؛ حاصل همه این تلاش‌ها، رسیدن به فصلی نو برای خدمت به ایران شد.

فصلی که در آن نقش فعال شخصیت‌های دلسوز ملی و حضور جریان‌های سیاسی و نهادها و تشکل‌های مدنی تاثیر گذار شد. فصلی که بدنه علمی کارشناسی و تخصصی کشور نیز به زبان آمد و نشان داد که وضعیت خطیر است ولی می‌توان با تفاهم و اجماع و امید بسیاری از تهدیدهای پیش رو را دور کرد و فرصت‌هایی تازه را برای پاسخگویی به مطالبه‌های شما کشف یا ایجاد کرد. امروز سرآغاز آن فصل نوست: فصل ماندن شما در صحنه، فصل التزام حکومت در بازگشت به مطالبات شما و فصل عمل کردن من به تعهدها.من به دستور خداوند متعهدم که «اوفوا بالعهد، ان العهد کان مسئولا- به عهد خویش وفا کنید که بازخواست خواهید شد.»، من رای شما را طوقی سنگین بر گردنم می‌دانم اما تعهد می‌دهم که همچنان گوش شنوایی برای سخنان شما و صدای بی‌صدایان و طرد شدگان باشم پس به گفته علی (ع) بازهم «از گفتن حق یا رای زدن در عدالت باز مایستید که من نه برتر از آنم که خطا کنم و نه در کار خویش از خطا ایمنم.»کار دولت منتخب در این شرایط خطیر دشوار است، مگر آنکه باز لطف خداوند همت و حضور شما چاره ساز شود. من از این پس به دنبال پیشبرد گفت‌و گو، همگرایی و وفاق ملی در حکومت برای بازگشت به مردم و اهتمام به مسائل جامعه در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهم بود؛ سخن امام امام خمینی(ره) را باز راهنمای عمل خود می‌کنم که «ما همه با هم باشیم، مملکت از خودتان است. همه بچۀ این مملکت هستید. پس چرا‌‎ ‌‏یکی به آن طرف می کشد، یکی به این طرف می کشد؟»

پزشکیان: به همۀ رای‌دهندگان به آقای جلیلی می‌گویم الان زمان رفاقت برای ایران است

من در پی آن هستم که با تفاهم و همکاری همه ارکان حاکمیت، مجلس و قوه قضائیه تنش و واگرایی را از نهاد سیاست و حکمرانی دور کنم؛ امیدوارم مجلس محترم در همراهی با رای اکثریت مردم خود را برای یک همکاری موثر با دولت در مسیر عبور کشور از بحران‌ها آماده کند.من به رقیب محترم، جناب آقای دکتر سعید جلیلی و همه رای دهندگان به ایشان می‌گویم رقابت به پایان رسید، زمان رفاقت برای ایران آمد، بیایید دست در دست هم دهیم به مهر / مهین خویش را کنیم آباد.من به همه آنان که در این انتخابات نیامدند هم می‌گویم موعد دیدن شما و حرف‌های شماست. زمان دغدغه‌ها و نگرانی‌های یکدیگر و زمان گفت‌و گو برای ایران است. دولت منتخب و حکومت باید بدانند که چه می‌گویید و چرا نیامدید. وقتی نهاد انتخابات صورت سالم و رقابتی موثر بیابد، قطعا رای زبان اصلی گفت‌و گو می‌شود.

من نیامده‌ام که خواست و اراده شما را در حد رفع رنج‌های امروز مردم محدود کنم، من امده‌ام تا با بازگشت دولت منتخب به آرمان‌ها و وعده‌های فراموش شده در نظام جمهوری اسلامی ایران، با التزام حاکمیت در عمل به آن، و با حمایت مستمر و نقد و نظارت شما، باهم به سوی تامین منافع و مصالح ملی کشور و گشودن افق توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه ایران قدم برداریم.من آمده‌ام تا با هم سایه تحریم و تهدید و جنگ را از ایران دور کنیم، به دنبال صلح پایدار و آرامش و همکاری در منطقه و گفت‌و گو و تعامل سازنده با جهان باشیم و همه اینها را در خدمت منافع ملی کشور و نیازهای مردم قرار دهیم. من و همراهان من، امروز آنچه را از دروغ و تهمت و جفا در ایام انتخابات دیدیم، نه تنها می‌بخشیم که فراموش هم می‌کنیم. زمان آن است که برای ایران سینه‌ها را از کینه‌ها بشوئیم، دست به دست بهم دهیم و به آینده بهتر بیاندیشیم. اکنون مسئولیت تاریخی همه ما تلاش خردمندانه و بی‌وقفه برای اصلاح رویکردها، ساختارها و رفتارهای نامناسب حکمرانی است. رویکرد من، پاسخگو کردن دولت آینده در همین سو و انتخاب همکاران با همین منطق و ملاک خواهد بود. حق منطق و شایستگی به دور از هر تبعیضی ملاک من خواهد بود. خواهم کوشید اشخاص را با حق بسنجم، نه حق را با اشخاص.اصلاحات را باید به پیش بریم، پس از حسین بن علی (ع) بیاموزیم که نهضتش را فراتر از اصلاح آمرانه یعنی طلب و اراده اصلاح امور می‌دانست، این یعنی ابراز خواست و حضور مستمر مردم برای اصلاح.

به روان پاک همه شهدا و شهیدان دولت از رجایی و باهنر تا رئیس جمهور فقید رئیسی و سرباز افتخارآمیز وطن، سردار قاسم سلیمانی درود می‌فرستم.یکشنبه آغاز ماه محرم است به اندیشه و راه حسینی باز گردیم و حرمت این ایام را پاس بداریم.

بازهم همه باهم برای ایران

خاک پای ملت ایران

مسعود پزشکیان

16 تیر 1403


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (467 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (353 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (79 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (23 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: همیشه بساط چای رهبر برقراره/ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام میدهند+عکس
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣
(عکس) بهاره رهنما به کدام نامزد رای داد؟/تصویری متفاوت و دیده نشده از بهاره رهنما پای صندوق رای در تالار وحدت
(عکس) تصویر خنده دار و دهه شصتی از تیپ دامادی بهرام افشاری با یک کت زرد و موهای فرفری
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند