ایرادات و معایب خودروی بی ام و x4

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی بی ام و x4
طرفداران بی ام و x4 کسانی هستند که طراحی جذاب و سواری هیجان‌انگیز رضایت آن‌ها را جلب می‌کند. این خودرو در میان خریداران محافظه‌کاری که به دنبال یک خودروی بی‌دردسر هستند، جایگاهی ندارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، خودروی بی ام دبلیو ایکس ۴ مدل سال ۲۰۱۷ (2017 BMW X4) را می توانیم در یک کلام به عنوان خودرویی جالب و زیبا توصیف کنیم. اما شاید برای وصف این محصول جدید از بی ام دبلیو به همان صورتی که مد نظر کمپانی سازنده بوده، نیاز داشته باشیم که اندکی درباره ی این خودرو و روند کلی آن اطلاعاتی داشته باشیم.

باید بگوییم که X4 یک خودروی کوپه نیست؛ از سویی آن را در صف شاسی بلندها هم نمی توانیم قرار دهیم. از سویی نمی توانیم آن را به عنوان یک سدان یا هاچ بک صرف هم در نظر بگیریم. به جای تعابیر فوق می توانیم اشاره کنیم که X4 با همان اصولی ساخته شده که پیشتر بی ام دبلیو آن را روی نسخه ی بزگتر X6 آزموده بود. X4 علاوه بر شباهتش با X6، به خواهر بزرگ تر و گران قیمت تر خودش X3 که یک شاسی بلند تمام عیار است نیز شباهت دارد. طراحی بخش سقف این خودرو تقریبا باریک تر شده و در بخش موتور هم نسبت به مدل سال پیش خود بهبودهایی را به دست آورده است.

تصویر
طراحی ظاهری بی ام و X4

مشخصات فنی بی ام و X4

کشور تولید کننده آلمان
نام برند بی ام و
مدل x4 28i
سال ساخت 2014
نوع موتور بنزینی دارای توربو
حجم موتور 1997 سی سی
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
حداکثر توان خروجی 245 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی 350 نیوتون متر در 4800 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی _
ظرفیت باک 67 لیتر
کلاس بدنه شاسی بلند
کلاس اتومبیل _
وزن 1770 کیلوگرم
تعداد ظرفیت سرنشینان 5
ابعاد خودرو(طول/عرض/ ارتفاع) 4848*2081*1463
حداکثر سرعت 232 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100(ثانیه) 6.2 ثانیه
مصرف سوخت(سیکل ترکیبی) 7.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5

معایب بی ام و x4

در ادامه این مقاله به معایب بی ام و x4 از طراحی ظاهری گرفته تا مشخصات فنی و پیشرانه می پردازیم.

طراحی ظاهری

نمای جلویی بی ام و x4 تفاوتی با مدل قبلی یعنی x3 ندارد. طراحی سپر، چراغ های جلو و جلوپنجره بین این دو مدل مشترک است. تنها تفاوت این دو مدل در نمایی جلویی، خطوط روی کاپوت و گلگیرها است.

اما نمای عقبی این خودرو پایه طراحی مدل x6 بوده و در طراحی هر دو مدل از فرم کوپه استفاده شده است. در نمای جانبی هم انچه بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند، کاهش ارتفاع سقف است. اگرچه ابعاد مدل x4 نسبت به مدل های قبلی افزایش داشته، با این وجود از نسل قبلی 50 کیلوگرم سبک تر است.

تصویر
طراحی ظاهری بی ام و X4

طراحی کابین

اگر قرار بود مقاله معایب بی ام و x4 را دو سال پیش بنویسیم، این خودرو در بخش طراحی کابین امتیاز منفی نمی گرفت. اما پیشرفت صنعت خودروسازی، سریع تر از آنچه فکرش را بکنید اتفاق می افتد.

در کابین بی ام و x4 اصول ارگونومی به خوبی رعایت شده است. از جنس متریال به کار رفته در کابین(شامل چرم، جیر، پلاستیک و الومینیوم) نمی توان ایراد گرفت. با این حال طراحی آن چنگی به دل نمی زند. داشبورد این خودرو بسیار ساده است و جذابیت چندانی ندارد. ضمن این که در طراحی کابین و به خصوص داشبورد، از جنس پلاستیک زیاد استفاده شده که ناامیدکننده است.

صندلی ها تا حدی خشک هستند و در صورت حرکت ناگهانی ماشین، از بدن سرنشینان به خوبی محافظت نمی کنند. فضای پا برای سرنشینان عقب حتی در صورت تکمیل بودن ظرفیت خودرو کافی است. اما به دلیل کاهش ارتفاع سقف که در بخش طراحی ظاهری به آن اشاره کردیم، اگر قدتان بیشتر از 180 سانتیمتر باشد، دچار مشکل خواهید شد. فضای بار این خود رو هم به 470 لیتر کاهش یافته است که برای خودرویی در این کلاس کافی نیست.

پیشرانه و گیربکس

همانطور که می دانید، ورود خودروهای با حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی به کشور ممنوع است. خودروهای بی ام و x4 موجود در ایران موسوم به تیپ xDrive28i، به پیشرانه 2000 سی سی مجهز هستند. این پیشرانه در صورتی که به توربوشارژ مجهز شود، می تواند تا 245 اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس این خودرو هم شش سرعته است.

تصویر
طراحی داخلی بی ام و X4

سرعت بی ام و ایکس 4 در 6/4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 232 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 7/4 لیتر در هر صد کیلومتر است که در این کلاس رقم قابل قبولی به شمار می رود.

تجربه رانندگی

بی ام و x4 به سه حالت رانندگی شامل نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس مجهز است. با این حال اگر به امید آفرودبازی سراغ آن می روید، بهتر است در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

خودروی x4 علاوه بر کمک فنرها، به سیستم تعلیق ثانویه هم مجهز است. این سیستم حرکت منعطف خودرو را دفع می کند. در نتیجه سواری این خودرو کاملاً خشک است و هنگام انجام حرکت های نمایشی، سرنشینان آن چنان که باید و شاید هیجان این نوع سواری را حس نمی کنند.

دید عقب خودرو هم بسیار محدود است، تا حدی که بدون استفاده از سنسور و دوربین دید عقب، به سختی می توانید از دنده عقب آن استفاده کنید. با این حال رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه تا حد زیادی این نکته منفی را پوشش داده است.

سایر معایب بی ام و x4

پیشرانه بی ام و x4 به کیفیت خودرو حساس است و به کمترین ناخالصی در بنزین واکنش نشان می دهد. به همین دلیل به سرویس های دوره ای نیاز دارد و ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

یکی دیگر از معایب بی ام و x4 و در واقع سری x این است که تغییرات آن نسبت به نمونه های قبلی بسیار کم است و تفاوت چشمگیری بین آن ها وجود ندارد. در موضوع دیگر قیمت بالا و غیرمنطقی آن در کشور است. هزینه های نگهداری x4 هم بسیار بالاست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (465 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس