ایرادات و معایب خودروی لیفان X60

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی لیفان X60
از جمله نقاط ضعف ارگونومی لیفان X60 می‌توان به عدم امکان تنظیم ارتفاع و گودی کمر در صندلی راننده و همچنین عدم وجود کانال هوا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، در پانزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز ، شرکت کرمان موتور از اولین محصول شاسی بلند لیفان چین رونمایی کرد . این خودرو که با نام X60 بصورت CKD وارد کشور خواهد شد اولین محصول شاسی بلند خودروسازی لیفان چین و سومین محصول شرکت کرمان موتور پس از لیفان ۵۲۰ و ۶۲۰ می باشد . لیفان X60 از موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه با توان ۱۳۲ اسب بخار بهره می برد که مجهز به سیستم تنظیم زمان بندی سوپاپ های هوشمند بوده و از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی ، توان موتور را به محورهای جلو انتقال می دهد . ماکزیمم سرعت X60 حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برآورد گردیده است .در سال های اخیر خریداران ایرانی تمایل زیادی برای خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور از خود نشان داده اند، این خودرو اغلب قیمت های نسبتا بالایی داشتند بنابراین بعضی از کمپانی ها به ویژه شرکت های چینی شروع به تولید خودروهای شاسی بلند ارزان تر کردند از جمله این شرکت ها می توان به شرکت لیفان اشاره کرد. خودرو x60 اولین تجربه شرکت لیفان در تولید خودروهای شاسی بلند شهری محسوب می شود.

تصویر
طراحی ظاهری لیفان X60

لیفان X60 جزو بی کیفیت ترین ها

کیفیت خودرو مهم ترین جواب برای معایب لیفان x60 است. شاید یکی از مهمترین دلایل پایین بودن کیفیت این خودرو را بتوان به بی کیفیت بودن مونتاژ آن ربط داد. چرا که شرکت کرمان موتور مانند گذشته عملکرد خوبی از خود در مونتاژ نشان نمی دهد و محصولات این شرکت کیفیت مونتاژ خوبی ندارند.

اگرچه صرفا مونتاژ بی کیفیت تنها دلیل کیفیت پایین لیفان X60 محسوب نمی شود چراکه خود شرکت چینی لیفان نیز مانند سایر شرکت های چینی که به بی کیفیت بودن معروف اند محصولات با کیفیت به بازار ارائه نمی دهد، همه ی این عوامل دست به دست هم می دهند تا لیفان X60 از نظر کیفیت ساخت حرفی برای گفتن نداشته باشد. و این عامل خود یکی از مهم ترین دلایل عدم استقبال مناسب از این خودرو می باشد.

تصویر
طراحی ظاهری لیفان X60

استفاده از متریال بی کیفیت در کابین لیفان x60

طراحی داخل کابین لیفان x60 گرچه کپی شده از خودرو تویوتا راوفر محسوب می شود اما استفاده از متریال بسیار بی کیفیت، پلاستیک خشک و چرم مصنوعی به کلی بیننده را از این خودرو ناامید می کند چراکه این کپی برداری صرفا در مورد چیدمان و طراحی داخلی رخ داده است و در مورد متریال به کار گرفته شده کوچکترین شباهتی بین این خودروها و لیفان x60 وجود ندارد. به طوریکه روکش به کار رفته بر روی فرمان لیفان X60به قدری بی کیفیت است که پس از مدتی شروع به پوسیدگی می کند.

لیفان X60 خودرویی با ارگونومی نامناسب

یکی از مهم ترین مسائلی که در راحتی سرنشینان خودرو سهیم است ارگونومی داخل کابین محسوب می شود بطوریکه کوچکترین نقص و مشکلی در آن به سرعت مشخص می شود.

از جمله نقاط ضعف ارگونومی لیفان X60 می توان به عدم امکان تنظیم ارتفاع و گودی کمر در صندلی راننده و همچنین عدم وجود کانال هوا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

لیفان X60 شاسی بلندی با پیشرانه نامتناسب

یکی از مهم ترین معایب لیفان x60 را موتورش تشکیل داده است. لیفان X60 را با توجه شاسی نسبتا ضعیف و پیشرانه 4 سیلندر با حدود 131 اسب بخار بیشتر از آن که شاسی بلند بدانیم باید آن را به عنوان یک کراس اوور شهری بشناسیم که خاصیت آفرودی ندارد. چرا که این خودرو با داشتن چنین مشخصاتی در مقایسه با شاسی بلندهای دیگر کاملا شما را ناامید می کند زیرا در مسیرهای نا هموار و خاکی عملکرد بسیار ضعیفی دارد. موتور این خودرو نیز مانند بیشتر خودورهای شرکت لیفان توسط کمپانی ریکاردو انگلستان طراحی و ساخته شده است.

در واقع پیشرانه استفاده شده در لیفان X60 در خودروهای لیفان 820، لیفان 620 ولیفان 720 نیز بکار برده شده است و هیچ پیشرانه اختصاصی برای این خودرو طراحی نشده است. پیشرانه بکار گرفته شده در لیفان X60 برای خودرویی با وزن و مشخصات این خودرو اصلا مناسب نیست به همین دلیلی شتاب گیری این خودرو تعریف چندانی ندارد. شتاب لیفان X60 حدود 13 ثانیه بر دقیقه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت می باشد.

از طرفی دیگر اگرچه گیربکس بکار رفته در لیفان X60 نسبتا استاندارد است اما در دور موتورهای بالا به دلیل فاصله کم ضرایب بین دنده 4 و 5 صدای موتور در داخل کابین شنیده می شود. همچنین استفاده از صفحه کلاج بسیار بی کیفیت را می توان یکی از معایب مهم لیفان X60 دانست، به طوریکه بعد از 20هزار کیلومتر نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

لیفان X60 خودرویی با استهلاک بالا

استهلاک بسیار بالا، آخرین گزینه از معایب لیفان x60 که در مجله همراه مکانیک به آن خواهیم پرداخت. لیفان X60 نیز مانند سایر هموطنان خود استهلاک بالایی دارد و همین مورد یکی از دلایل اصلی افت کیفیت و افت قیمت زیاد این خودرو می شود.

البته از جمله معایب دیگر لیفان X60 می توانم به تعداد کم نمایندگی این خودرو در شهرستان ها اشاره کرد که این مورد به نوبه خود می تواند دردسر ساز باشد. از طرفی خدمات ارائه شده در همه نمایندگی ها نیز مشابه نیستند به وِیژه نمایندگی های موجود در شهرستانها وضعیت مناسبی ندارند. این خودرو بازار دست دوم خوبی ندارد. از آنجاییکه افت قیمت در خودرو بسیار زیاد است خرید لیفان X60 کارکرد بسیار به صرف تر از نو می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان