ایرادات و معایب خودروی پژو 207

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی پژو 207
پژو 207 در مقایسه با سایر محصولات ایرانیزه یک خودروی نسبتا مناسب در قسمت آپشن‌ها و امکانات رفاهی است. باید گفت درصورتی‌که همین آپشن‌ها و امکانات خراب شوند یا در عملکردشان اختلال ایجاد شود، دردسرهایی برای مالکین خودرو به‌وجود می‌آید، چرا که شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، به‌خوبی پشتیبانی آن‌ها را انجام نمی‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، هرچند از اواخر سال 94، ایران خودرو ثبت نام 207 جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغ ها (اضافه شدن دی لایت) و طراحی مجدد آینه های جانبی اش (اضافه شدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمه های کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده می شود. ایران خودرو از پاییز 97، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد 207 دنده ای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد. نکته جالب دیگر اینکه ایران خودرو از تابستان 98 پیش فروش 207 را با سقف پانوراما و با موعد تحویل در تابستان 99 آغاز کرد. همچنین از ابتدای سال 99 نیز «فرمان برقی» بعنوان آپشنی جدید برای مشتریان 207، قابل سفارش بود.

. پژو 207 در کنار مزایا، از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه به مهم ترین معایب پژو 207 خواهیم پرداخت.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 207

مورد اول مشکلات جعبه دنده

اولین گزینه در فهرست معایب پژو 207 ، گیربکس این خودرو است. پژو 207 یه یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز بوده و دارای توان خروجی 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را توسط یک گیربکس 4 دنده اتومات یا 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. گرچه گیربکس دستی این خودرو از عملکرد خوبی برخوردار است، اما گیربکس اتومات پژو 207 با نام AL4 در مقایسه با جعبه دنده های خودروهای به روزتر، عملکرد ضعیف تر و کندتری دارد.

جعبه دنده پژو 207 یکی از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. در مونتاژ قطعات جعبه دنده این خودرو از مواد بی کیفیت استفاده شده است و همچنین در سیستم خنک کننده گیربکس ضعف هایی دیده می شود. این مشکلات در گیربکس AL4 پژو 207 موجب شده تا در زمان معکوس دادن یا جا زدن دنده عقب (R) صداهای آزاردهنده از گیربکس به گوش برسد یا به اتاق خودرو ضربه وارد شود. علاوه بر این زمان استفاده از حالت تیپ ترونیک شاهد تاخیر آزاردهنده ای خواهید بود؛ شاید در دنده های سه و چهار این تاخیر چندان محسوس نباشد ولی عمده مشکل شامل دنده های یک و دو می شود.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 207

مورد دوم فضای محدود کابین و متریال بی کیفیت

یکی دیگر از معایب پژو 207 محدودیت فضا برای سرنشینان است و فضایی که در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد کم و نامناسب خواهد بود. درصورتی که راننده و سرنشین جلو حتی اندکی صندلی خود را به عقب حرکت دهند، فضای پا برای سرنشینان عقب بسیار کم و آزاردهنده می شود. درواقع پژو 207 برای قشر جوان مناسب بوده و در بهترین حالت تنها یک خانواده سه نفره در این خودرو با محدودیت فضا مواجه نخواهند بود.

از معایب دیگر پژو 207 می توان به صندلی های خشک این خودرو به خصوص در ردیف عقب اشاره کرد. متریال استفاده شده در ساخت این صندلی ها چندان مرغوب نبوده و پرواضح است که اصول ارگونومیک در ساخت آن ها نادیده گرفته شده و در سفرهای طولانی مدت می تواند موجبات آزار سرنشینان را فراهم کند. علاوه بر این ارتفاع سقف در قسمت عقب خودرو به اندازه ای نیست که شخصی با قد متوسط بتواند در آن احساس راحتی داشته باشد.

این مشکل زمانی به اوج خودش می رسد که بخواهیم پژو 207 را با ساندرو مقایسه کنیم. درواقع رنو ساندرو که رقیب پژو 206 و 207 محسوب می شود از وضعیت بهتری در قسمت صندلی های عقب برخوردار است.

طراحی داشبورد پژو 207 چندان زیبا نبوده، اما می توان آن را در مقایسه با خودروهای هم رده قابل قبول و مناسب دانست. ناگفته نماند که متریال استفاده شده در داشبورد، ستون و رودری های پژو 207 از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و همچنین کیفیت پایین مونتاژ این خودرو باعث شده تا اندک زمانی پس از خرید خودرو شاهد سر و صداهای آزاردهنده در کابین خودرو باشید.

تصویر
طراحی داخلی پژو 207

مورد سوم آپشن های نامناسب و دردسرساز

پژو 207 در مقایسه با سایر محصولات ایرانیزه یک خودروی نسبتا مناسب در قسمت آپشن ها و امکانات رفاهی است. باید گفت درصورتی که همین آپشن ها و امکانات خراب شوند یا در عملکردشان اختلال ایجاد شود، دردسرهایی برای مالکین خودرو به وجود می آید، چرا که شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، به خوبی پشتیبانی آن ها را انجام نمی دهد.

از مسائل و مشکلات شایع در پژو 207 در قسمت آپشن ها می توان به خرابی صفحه نمایشگر و همچنین عدم عملکرد صحیح سیستم کروز کنترل اشاره کرد.

مورد چهارم تجربه سواری نامناسب

آخرین مورد معایب پژو 207 که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، تجربه سواری نامناسب است. تجربه سواری به خصوص برای سرنشینان در پژو 207 را نمی توان یک تجربه سواری مناسب و خوب دانست. سرنشینان صندلی های عقب این خودرو یک تجربه سواری بسیار خشک و ناراحت خواهند داشت. البته به خاطر داشته باشید که با افزایش سن خودروی شما و مستهلک شدن فنرهای عقب اندکی از این مشکل حل خواهد شد، ولی در زمانی که خودروی شما صفر باشد، شاهد کوبش بسیار زیادی در قسمت عقب خودرو خواهید یود.

نرم نبودن و خشک بودن سیستم تعلیق خودرو با مشکل لاستیک های ایرانی دو چندان شده است. خشک بودن خودرو و همچنین سر و صدای زیاد جاده ها مشکلی است که با لاستیک های ایرانی خواهید داشت، می توانید برای بهتر شدن شرایط خودروی خود، لاستیک های خارجی را جایگزین کنید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان