ایرادات و معایب خودروی ام وی ام 530

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی  ام وی ام 530
توقف تولید MVM 530 موجب پایین آمدن ارزش خرید این خودرو شده است؛ چراکه متوقف شدن تولید منجر به کمبود قطعات خودرو شده و اگر قطعه‌ای نیاز به تعویض داشته باشد به سختی یا با قیمت چندبرابر می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،بعد از 110، ام وی ام 530 (یا همان چری A5) دومین محصول چری بود که در مدیران خودرو مونتاژ شد. در مورد طراحی 530 جالب است بدانید که چینی ها این خودرو را با الهام از نیسان ماکسیما نسل ششم (A34) طراحی کرده اند ولی در مقیاس کوچکتر! کابین 530 به لطف قوس بیش از اندازه سقفش، فضای خوب و جاداری برای سرنشینان فراهم کرده، صندلی هایش نیز بزرگ و راحتند ولی بدن سرنشینان را در پیچ و خم جاده نگه نمی دارند. تعلیق 530 را باید نرم توصیف کرد تا حدی که بعضی مالکانش دست به تعویض کمک های آن با نمونه های اسپرت تر (خشک تر) می زنند. اگر با طراحی آن کنار می آیید، با کمبود برخی قطعاتش می سازید و جعبه دنده اقتصادی اش برای تان آزاردهنده نیست، مطمئن باشید که 530 چیزی کمتر از رقبای ایرانی اش ندارد.در ادامه این مقاله به مهم ترین معایب ام وی ام 530 خواهیم پرداخت.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام 530

معایب فنی ام وی ام 530

یکی از ایردات فنی MVM 530 مربوط به نرمی بیش از حد سیستم فنربندی آن است که در مدل های اولیه این خودرو بیشتر مشاهده می شود. سیستم تعلیق MVM 530 در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب اتصالات چندگانه است و استفاده از چنین ترکیبی باعث شده تا فنربندی خودرو کمی بیش از آن چه که باید نرم باشد. شاید برایتان عجیب باشد که چرا فنربندی نرم، جز معایب MVM 530 محسوب می شود؟ باید گفت که نرمی بیش از حد فنربندی این خودرو در جاده های پر پیچ وخم سبب حرکات عرضی بدنه می شود و حتی درمواقعی که سرعت خودرو زیاد است این مشکل می تواند حادثه آفرین باشد. به همین دلیل بسیاری از مالکان ترجیح می دهند تا فنرهای استاندارد MVM 530 را با نمونه های دیگر حاضر در بازار تعویض کنند.

از معایب دیگر MVM 530 می توان به شتاب اولیه آن اشاره کرد که گویا اغلب خودروهای چینی از این ضعف برخوردار هستند. همان طور که در مشخصات فنی این خودرو اشاره شد، ام وی ام 530 از شتاب اولیه 12.5 ثانیه برخوردار است، اما این مقدار فقط بر روی کاغذ است و در واقعیت شتاب صفر تا 100 این خودرو در حدود 14 ثانیه خواهد بود؛ چنین شتابی برای خودرویی که از یک موتور دو لیتری به قدرت 140 اسب بخار برخوردار است چندان راضی کننده نبوده و نشان دهنده بازدهی پایین این موتور 4 سیلندر است.

علاوه بر این برای ضعیف بودن عملکرد فنی خودرو تنها کافی است که به گزارش فروردین ماه سال 1393 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد که در مورد رده بندی کیفی خودروها منتشر شده بود. در این گزارش تاکید شده خودروهای ام وی ام، از جمله ام وی ام 530 بیشترین نمره منفی را می گیرند. به طور کل به خودرو مذکور این ایراد اساسی وارد است که مشخصات فنی منتشر شده از سوی شرکت سازنده با عملکرد آن چندان تطابق ندارد. این مورد خصوصا برای شتاب اولیه خودرو و قدرت موتور بیشتر بیان می شود.

تصویر
طراحی داخلی ام وی ام 530

معایب طراحی ظاهری ام وی ام 530

طراحی ظاهری ضعیف یکی از معایب اساسی این خودرو چینی است، چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ام وی ام 530 طراحی بسیار ساده ای دارد. طراحی کلی این خودرو مکعبی بوده و چراغ های جلو، سپر و جلوپنجره از طراحی ساده ای برخوردار هستند. همچنین در قسمت عقب خودرو نیز چراغ های عمودی چهره ای ساده و کسل کننده ای به MVM 530 بخشیده اند. درواقع هیچ گونه منحنی یا پیچیدگی در طراحی ظاهری این سدان چینی به چشم نمی خورد. همین عامل سبب شده که نگاه کردن به آن چندان حس خوشایندی نداشته باشد. کوچک بودن سایز لاستیک ها و رینگ 15 اینچی نیز یکی دیگر از ضعف های طراحی MVM 530 است.

البته این ضعف طراحی کلا در بسیاری از خودروهای چینی وجود دارد و در چند سال اخیر خودروسازان چینی تلاش کرده اند تا مقداری آن را برطرف کرده و بهبود دهند. باید گفت که از معایب طراحی ظاهری در نمای عقب خودرو بوده، جایی که سادگی به اوج خود رسیده است. در قسمت عقب خطوطی صاف با زوایای شارپ در نظر گرفته شده که باعث می شود خودرو در این بخش فاقد هرگونه هیجان و جذابیتی باشد. همچنین طراحی ساده سپر و چراغ های عقب باعث شده تا طراحی خودرو ناخوشایندتر باشد، به نحوی که نگاه کردن به آن شما را یاد خودروهای بی کیفیت و ارزان قیمت می اندازد.

طراحی داخلی ضعیف ام وی ام 530

طراحی داخلی این خودرو، جزو مهم ترین معایب ام وی ام 530 محسوب می شود. در مورد طراحی داخلی نیز باید گفت که همان سادگی و قدیمی بودن ظاهر نیز در کابین نیز مشاهده می شود. طراحی ساده داشبورد خودرو و کوچک بودن آن از معایب این خودرو است. علاوه بر این در داخل کابین ام وی ام 530 می توان به ارتفاع نه چندان مناسب دسته دنده و همچنین کیفیت پایین تصاویر در نمایشگر خودرو اشاره کرد.

در خصوص دسته دنده ام وی ام، انتقادات زیادی از جانب مالکان خودرو وارد می شود. به گونه ای که دسته دنده اندکی بیش از حد بلند بوده و غیر ارگونومیک به نظر می رسد. به طور کلی می توان گفت در طراحی کابین این خودرو همانند طراحی ظاهری آن پیچیدگی و هیجان خاصی دیده نمی شود و محافظه کاری و سادگی در اوج خود قرار دارد.

تجربه تلخ رانندگی با ام وی ام 530

برای رانندگانی که اهل سفر هستند، راحتی در هنگام رانندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خصوصا آن که جاده های نه چندان استاندارد ایران به اندازه کافی آن ها را اذیت می کند! حال اگر خود خودرو برخی معایب را به همراه داشته باشد، می تواند سفر را برای راننده و سرنشینان سخت کند. نکته ای که در این زمینه در مورد خودرو ام وی ام 530 وجود دارد این است که گویا خودروسازان چینی آن را صرفا برای جاده های صاف و همواره چین ساخته اند و برای رانندگی در جاده های کوهستانی چندان مناسب نبوده و از توان کافی برخوردار نباشد.

در MVM 530 دنده ها سبک در نظر گرفته شده و همین موضوع بر توان و شتاب ثانویه خودرو اثر منفی می گذارد؛ بنابراین درمواقعی که با خودرو به مسافرت های خانوادگی بروید، احتمالا در سربالایی ها به مشکل برمی خورید و خودرو توان کافی برای جاده هایی با شیب زیاد را نخواهد داشت.

از نکات منفی دیگر که در هنگام رانندگی با ام وی ام می توان به آن اشاره کرد بالا بودن پدال گاز و همچنین فاصله زیاد بین تعویض کردن دنده ها است. همچنین نفوذ صدا به داخل کابین نیز در برخی موارد و خصوصا در سرعت های بالا به وضوح در این خودرو حس می شود؛ هر چند که این مشکل در دورهای پایین موتور و سرعت پایین بسیار کمتر است، اما اگر فردی بخواهد با سرعت بالا حرکت کند، قطعا آزاردهنده خواهد بود.

هرچند نرم بودن بیش از حد فرمان از نکات مثبت MVM 530 بوده، اما از آن جایی که این خودرو فاقد سفت کننده فرمان در سرعت زیاد است، بنابراین در سرعت های بالا می تواند خطرآفرین باشد؛ چرا که در سرعت زیاد فرمان این خودرو به شدت سبک و نرم عمل می کند.

بازار کم رونق فروش و محدود بودن قطعات

ام وی ام 530 نیز همانند برخی دیگر از خودروهای چینی از بازار فروش دست دوم پایینی برخوردار است. از طرفی قدیمی شدن مدل این خودرو و از طرفی دیگر توقف تولید باعث شده تا بازار دست دوم کم رونقی داشته باشد. ناگفته نماند که عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو یعنی MVM550 با طراحی به روزتر و امکانات بیشتر باعث شده تا خریداران ترجیح دهند به دنبال خودروهایی جدیدتر باشند.

توقف تولید MVM 530 موجب پایین آمدن ارزش خرید این خودرو شده است؛ چراکه متوقف شدن تولید منجر به کمبود قطعات خودرو شده و اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد به سختی یا با قیمت چندبرابر می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

کمیاب شدن قطعات یک خودرو قطعا در بازار دست دوم آن نیز تاثیر منفی گذاشته و باعث کم رونق شدن فروش آن می شود. طی یکی دو سال اخیر بسیاری از مالکان MVM با مراجعه به نمایندگی های مدیران خودرو نیز به قطعات دلخواه خود دست پیدا نکردند؛ چراکه معمولا بحث خدمات پس از فروش برای این خودروها در ایران از ضعف قابل توجهی برخوردار است.


10 دیدگاه
  دیدگاه ها
شهاب
11 ماه پیش

ماشین بسیار عالیه چندسال دارم راضیم دل نمی‌آید بفروشم در حق این ماشین در ایران کم لطفی شد
حسن
2 سال پیش

ازتمام خودروهای ساخت داخل بهتره . من از سال ۹۳ این ماشینو دارم عالیه .
Ho3in 021
2 سال پیش

دوستانی که معتقدن این خودروشتاب داره این خودرو رو با موتورTU5 قیاس کنند! اگر میگین این موتور 2000 و کاملا دراشتباهین، حجم موتورهای پایین‌تر میتونن به شتاب اولیه بهتری برسند،مزدا 3 قدیم و نیو، سراتو200 هستندو حداکثر10 ثانیه،این موتور شاتون های بلندی داره و بیانگر این ضعفه، وانگهی آلیاژ بسیار ضعیف این خودرو درانجین و گیربکس مزیده برعلته،اما همه اینها رو بذارید کنار بازار فروش بشدت وحشتناک و بدی داره، برقکار و مکانیک نداره
انوشیروان
2 سال پیش

با عرض سلام من میخام تا زمستون بخرم الانم یکماهه دارم درموردش تحقیق میکنم تست تصادفشم دیدم پشت فرمانشم نشستم ترمزش فوق العاده س از همه ماشینای داخلی ترمزش بهتره داخلشم شیکتره از همه ماشین داخلیه
بازدیدکننده
2 سال پیش

اگر یم سرچ در اینترنت کنید و عبارت بهترین تست تصادف خودروهای داخلی را بزنید اولین خودرو ام وی ام ۵۳۰ است امتحان کنید همین حالا
مجید
2 سال پیش

سلام خدمت دوستان ماشینه نسبتا خوبیه من دو سال دارم واقع شتاب گیریش عالیه چرا انقدر منفی نوشتید در موردش از خیلی سدانهای داخلی بهتر مخصوصاً در بخش هندلینگ
mahmoud
3 سال پیش

نیست خیلی ماشینهای تولید داخل از استانداردهای جهانی بهره میبرن حق دارید اینطوری بررسی کنید..این ماشین ماشین خوبیه اپشن های خوبی داره..در حد پولی که میدید..می ارزه..بهتر از حلبی های داخل هستش
Rantern
4 سال پیش

من چند ساله که ۵۳۰ دارم و به نظرم هیچکدوم از این ایرادات رو نداره.مخصوصا شتاب ماشین تو سربالایی نسبت به سایر ماشین های هم سطحش خیلی خیلی بیشتره در کل به نظرم خیلی خیلی خیلی بهتر از ماشین های تولید داخله.کیفیت بسیار بالاتری داره
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان