ایرادات و معایب خودروی ام وی ام x33

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی ام وی ام  x33
mvm x33 خودرویی برای استفاده در مسیرهای جاده‌ای و اتوبان‌های شهری است تا آنکه بخواهید همانند برخی دیگر از شاسی‌بلندها به دل کوهستان بزنید. از جمله موارد دیگر در تجربه رانندگی با خودرو مذکور میزان بالای نفوذ صدا به داخل کابین است که معمولا در سرعت‌های بالا برای سرنشینان آن آزاردهنده خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سال 2010 چری اولین فیس لیفت تیگو را رونمایی کرد و از آنجایی که چینی ها به فکر گسترش تعداد اعضای خانواده تیگو بودند، نام خودرو را از تیگو به تیگو3 تغییر دادند. این فیس لیفت در مدل 93 به خیابان های ایران آمد. مدیران خودرو با اینکه نام این مدل را X33 FL (حروف FL به نشانه فیس لیفت بودنش) گذاشته بود اما روی صندوقش عبارت New X33 را حک کرده بود. در سری دوم X33، علاوه بر سپرها، چراغ ها نیز مجددا طراحی و به LED مجهز شدند. درون کابین خودرو همه چیز بهتر شده و ظاهرا تلاش طراحان بر این بوده که دیگر چیزی از کابین سابق این خودرو، در ذهن ها تداعی نشود و خوشبختانه موفق هم بوده اند چراکه با تغییر رودری ها، استفاده از تریم مشکی (به جای تریم کرم در سری اول)، طراحی مجدد داشبورد و کنسول، اضافه شدن نمایشگر چندمنظوره در صفحه کیلومتر کاملا جدیدش و نهایتا فرمان خوش دست جدیدش، چری حالا نشاط، هیجان و حس مدرنیته شرقی را به کابین X33 نیوفیس، تزریق کرده است. در بخش فنی نیز مهم ترین اتفاق در X33 نیوفیس، امکان سفارش آن با جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دستی بود که به گفته مدیران خودرو منجر به کاهش 20 درصدی مصرف سوخت آن شده است.

تصویر
طراحی ظاهری mvm x33

معایب فنی mvm x33

از جمله معایبی که در این خودرو وجود دارد، نبود پیشرانه قوی در آن است. این خودرو از پیشرانه ای با حجم 1971 سی سی استفاده کرده و برخلاف بسیاری از هموطنان خود فاقد مولدهای توان بخش مانند توربو شارژ است. این موضوع باعث شده تا خودرو مذکور به نسبت برخی خودروهای چینی دیگر موجود در بازار قدرت کمتری تولید کند. تولید قدرت این خودرو چیزی در حدود 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه بوده که نسبت به خودروهای هم رده خود پایین است.

از طرفی شتاب صفر تا 100 ام وی ام x33 چندان جالب نیست و نهایتا در حدود 13 ثانیه بوده که چندان قوی نیست. مشکل گیربکس یکی دیگر از معایب خودرو مذکور بوده که به هنگام تعویض دنده معمولا راننده را ممکن است با مشکل مواجه سازد. هر چند که مدل های جدید ام وی ام x33 از گیربکس 7 سرعته CVT بهره برده، اما در مقایسه با سایر خودروهای دیگر، هنوز مشکل گیربکس برای ام وی ام باقی است. از طرف دیگر معمولا به mvm x33 این انتقاد را وارد می کنند که به هنگام روشن کردن کولر عملکرد و توان موتور آن کاهش می یابد. مشکل دیگر در خصوص کولر این خودرو احتمال بالای خرابی آن و نیاز به تعمیر است که برخی از مشتریان از آن انتقاد می کنند.

مصرف بالای سوخت در ام وی ام x33

بدون شک اگر بخواهیم بر روی یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف خودرو مذکور دست بگذاریم، می توان به مصرف بالای بنزین توسط آن اشاره کرد که بسیاری از مالکان از آن انتقاد می کنند. معمولا مالکان این خودرو اعلام می کنند که مصرف سوخت آن بالاتر از میزانی است که شرکت سازنده اعلام کرده است. براساس اعلام شرکت عرضه کننده، خودرو ام وی ام چیز در حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد. اما اظهارات مالکان این خودرو مصرفی در حدود 11 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می دهد. با این اوصاف باید گفت که خودرو مذکور احتمالا از هزینه سوخت بالایی برخوردار خواهد بود. این در حالی است که رقبای آن معمولا مصرف سوخت پایین تری دارند.

تصویر
طراحی ظاهری mvm x33

تجربه رانندگی نامناسب با ام وی ام x33

معمولا در ایران اینگونه تصور می شود که خودروهای شاسی بلند توان حرکت در مسیرهای ناهموار و صعب العبور را کاملا دارند. تصوری که باید گفت حداقل در مورد ام وی ام کاملا نادرست است.. هر چند که ارتفاع آن تقریبا خوب است، اما این خودرو به هیچ عنوان خودرویی نیست که شما بخواهید با آن به خارج از جاده دل بزنید و مسیرهایی پر از سنگلاخ یا ناهموار را طی کنید. این موضوع دو دلیل دارد. نخست آنکه معمولا به طور کلی داشتن چنین انتظاری از خودروهای چینی انتظار بیهوده ای است. نباید انتظاری که از سایر شاسی بلندها خارجی داریم در مورد این خودروها نیز داشته باشیم.

چرا که عملکرد موتور و توان آنها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و شاسی بلندهای چینی فاقد چنین توانی هستند. اما از طرف دیگر، باید گفت که ام وی ام چینی به علت تک دیفرانسیل بودن معمولا توان و قدرت کمتری برای پیمودن مسیرهای صعب العبور را دارد. در حالی که خودروهای دو دیفرانسیل چنین توانی را در خود دارا هستند. چنانچه بخواهید از این خودرو در مسیرهای ناهموار استفاده کنید به احتمال زیاد محور چرخ ها و موتور آن دچار آسیب خواهد شد.

بنابراین mvm x33 خودرویی برای استفاده در مسیرهای جاده ای و اتوبان های شهری است تا آنکه بخواهید همانند برخی دیگر از شاسی بلندها به دل کوهستان بزنید. از جمله موارد دیگر در تجربه رانندگی با خودرو مذکور میزان بالای نفوذ صدا به داخل کابین است که معمولا در سرعت های بالا برای سرنشینان آن آزاردهنده خواهد بود.

نبود قطعات در بازار

یکی از مهم ترین مشکلاتی که معمولا مالکان خودروهای خارجی با آن در ایران روبرو می شوند، نبود قطعات و قیمت بالای آنها در داخل کشور است. این مشکل معمولا برای خودروهای چینی از جمله ام وی ام x33 نیز وجود دارد. به نحوی که قطعات این خودرو خصوصا از زمان تحریم ها به بعد با مشکل در بازار پیدا می شود. در صورت وجود در بازار نیز قیمت بسیاری زیادی دارند که هزینه استفاده از خودرو را بسیار بالا می برند. این موضوع در کنار مصرف بالای سوخت ام وی ام، ام وی ام را به یک خودرو پرمصرف برای شما تبدیل خواهد کرد. موضوعی که شاید نسبت به سایر رقبای آن صدق نکند و آن ها از وضعیت بهتری از این لحاظ برخوردار باشند. نبود قطعات در بازار باعث می شود تا افراد به هنگام فروش دوباره خودرو به مشکل بربخورند.

چرا که اکثر مردم به علت نایاب بودن قطعات از خرید این خودروها خودداری کرده یا تلاش می کنند از قیمت آن کم کنند. این موضوع خصوصا طی یکی دو سال اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است. به نحوی که در چند سال اخیر حتی برخی از نمایندگان فروش این خودروها به نبود قطعات آنها در بازار لب به اعتراف گشودند. در شرایطی که ساخت قطعات برخی خودروهای داخلی پراید و سمند به مشکل برخورده، نباید انتظار داشت که قطعات اینگونه خودروها در بازار به راحتی پیدا شود.

طراحی ضعیف ام وی ام x33

طراحی ظاهری ام وی ام دارای ایراداتی است. از جمله آنکه فضای زیادی مابین گلگیر و درب عقب این خودرو وجود دارد و همین باعث تاثیر منفی بر طراحی آن شده است. به نحوی که از نمای جانبی دید خوبی به ظاهر آن نخواهد داد. همچنین قسمت جلو خودرو نیز غیرحرفه ای طراحی شده و نسبت به برخی رقبا از جمله لیفان، چندان جذابیتی ندارد.

قسمت جلو ام وی ام x33 به گونه ای است که معمولا تصور می شود قسمت بسته شدن درب موتور آن آسیب دیده است. اما اصل داستان به طراحی ضعیف داخل کابین برمی گردد. این مورد خصوصا در صندلی های این خودرو بیشتر خود را نشان می دهد. به گونه ای که صندلی های آن معمولا کیفیت خوبی نداشته و فاقد ارگونومی مناسب برای راحتی سرنشینان هستند. موضوعی که می تواند در مسافرت های طولانی مدت افراد را با مشکل مواجه سازد.

از همه مهم تر بی کیفیت بودن متریال به کار رفته در ساخت قطعات داخل کابین است. این موضوع را می توان در سایر خودروهای چینی موجود در بازار نیز مشاهده کرد. به نحوی که در ساخت قطعات داخل کابین اکثرا از پلاستیک بی کیفیت استفاده می کنند. حتی در برخی اوقات می توان گفت از این لحاظ دست کمی از خودروهای داخلی ندارند. کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت قطعات باعث می شود تا این قطعات به مرور فاقد کارایی شده یا نیاز به تعمیر داشته باشند. از جمله می توان به از بین رفتن روپوش صندلی ها و پرز انداختن آنها اشاره کرد که در بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران مشاهده می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان