دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

جراحی زیبایی لثه 

یکشنبه، 22 دی 1398
خط لبخند باید به صورتی باشد که هنگام لبخند زدن حداقل مقدار ممکن از بافت لثه نمایان شود.بافت لثه مشاهده شده در خط لثه باید متوازن و با لب بالا هارمونی و تناسب داشته باشد.به همین خاطر بسیاری از افرادی که لبخند لثه ای دارند یا بخش زیادی از لثه آنها هنگام لبخند زدن نمایان می شود احساس میکنند لبخند غیر جذاب دارند و در نتیجه نسبت به لبخند بی میل میباشند.

چگونگی روند جراحی زیبایی لثه
جراحی زیبایی لثه در مطب دندانپزشک انجام می شود. در حال حاضر، دندانپزشکان از اسکالپل (چاقوی جراحی)، لیزر و جراحی رادیویی برای انجام جراحی زیبایی لثه استفاده می کنند. از دندانپزشک در مورد تکنیکی که بیشتر مناسب شرایط شما است بپرسید.
قبل از جراحی، پزشک باید کاری که می خواهد طی عمل انجام دهد را مرور کند. اغلب، دندانپرشکان از یک خودکار استفاده می کنند تا خطی برای نشان دادن خط جدید لثه طراحی کنند. بدین ترتیب، شما می توانید ببینید که دقیقاً چقدر از لثه باید برداشته شود یا خط لثه چگونه تغییرشکل پیدا می کند.
ممکن است برای بی حس کردن لثه بی حسی موضعی به کار رود. گاهی اوقات، طی جراحی زیبایی لثه باید استخوان جلوی ریشه باید برداشته شود تا بهترین نتیجه را در درازمدت حاصل کند.

لبخند لثه ای به توجه به چه عواملی تشخیص داده می شود؟

  • شکل و اندازه لب ها
  • عضلات صورت
  • شکل و اندازه دندان ها
  • بافت لثه

بهبود پس از جراحی زیبایی لثه
روز جراحی، شما باید استراحت کنید و فعالیت کمتری داشته باشید. ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد که لثه ها کاملاً خوب شوند. دندانپزشک به شما دستورات خاصی می دهد که چه کارهایی باید انجام دهید تا به روند بهبود کمک کنید. در اینجا چند نکتۀ عمومی برای دوران بهبود شما عنوان می کنیم:

  • به تجویز دندانپزشک، مسکن هایی مانند تایلنول یا ادویل بخورید تا دردتان کمتر شود. آسپرین نخورید زیرا موجب خونریزی می شود.
  • چند روز اول بعد از عمل، غذاهای نرم و سرد بخورید؛ مانند تخم مرغ، ماست، پنیر، پاستا، سبزیجات نرم و بستنی. تا بهبودی کامل، از خوردن غذاهای تند و خوارکی های دانه دار پرهیز کنید.
  • در مورد زمان و شیوۀ مسواک زدن دندان ها در طی روند بهبود، دستورالعمل های پزشک را دنبال کنید.
  • اگر بعد از عمل، متوجه تورم یا خونریزی بیش از حد شدید یا اگر هر گونه نگرانی دیگری دارید، با دندانپزشک تماس بگیرید.

خطرات جراحی زیبایی لثه
هیچ جراحی بدون خطر نیست. خطراتی که با جراحی زیبایی لثه همراه است عبارت اند از:

  • واکنش حساسیتی به مواد بی حس کننده
  • تورم لثه
  • خونریزی لثه

اگر از ظاهر دندان ها و لثۀ خود راضی نیستید، با دندانپزشک صحبت کنید و ببینید آیا به نظر او این جراحی برای شما مناسب است. اما یادتان باشد که در جراحی زیبایی لثه، مثل هر جراحی زیبایی دیگر، نتیجۀ نهایی به مهارت پزشک بستگی دارد. پیش هر کسی نروید. تحقیق کنید و از توانایی دندانپزشک در انجام این عمل اطمینان حاصل کنید. از دندانپزشک بپرسید که چه دوره های خاصی در زیبایی دندان دیده است. هم چنین نمونه کار و تصاویر کسانی که توسط همان دندانپزشک این جراحی را انجام داده اند ببینید و مطمئن شوید که شما شبیه همان چیزی می شوید که در تصویر می بینید.

مزایای جراحی زیبایی لثه

  • بهبودی سریع و کوتاه بودن دوره نقاهت بعد از عمل و حصول لبخندی زیبا
  • جراحی زیبایی لثه می تواند سلامت لثه ها را افزایش دهد.
  • اصلاح تحلیل لثه ها باعث کاهش حساسیت دندان به غذاهای سرد و گرم یا نوشیدنی ها می شود. همچنین باعث حفاظت از ریشه های دندان در مقابل پوسیدگی می گردد.
  • کل فرایند جراحی لثه در یک جلسه قابل انجام است.

معایب جراحی زیبایی لثه

  • جراحی زیبایی لثه با اعمال بی حسی موضعی انجام می شود. در بعضی موارد ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود.
  • خونریزی و تورم بیش از حد لثه ها و واکنش آلرژیک به بی حس کننده خطرات احتمالی این درمان می باشند.

دلیل ابتلا به لثه های ناصاف
بالا یا پایین بودن لثه دلایل مختلفی دارد. لثه هایی که بخش بزرگی از دندان های شما را می پوشاند باعث می شود دندان های شما کوچک به نظر برسد. این امر می تواند ژنتیکی باشد، به دلیل مشکل جسمی خاصی پیش آمده باشد یا به دلیل مصرف داروهای تجویزی خاصی باشد.
لثه هایی که خیلی بالا هستند باعث می شود دندان های شما بزرگتر از حد معمول به نظر برسند. این امر به دلیل پس روی لثه از روی دندان است. پس روی لثه عارضه ای است که بافت لثه از روی دندان عقب کشیده می شود و ریشۀ دندان را نمایان می کند. نه تنها پس روی لثه باعث می شود دندان های شما بلندتر به نظر برسند بلکه منجر به مشکلات دندانی جدی تر، مانند پوسیدگی و افتادن دندان، می شود. پس روی لثه ممکن است علامت تخریب ساختار محافظ دندان ها (لثه و استخوان)، که به بیماری پریودونتیت یا پیرادندانی مشهور است، شود.

آیا جراحی زیبایی لثه ضروری است؟
زیباسازی لثه نوعی جراحی زیبایی است. بیشتر اوقات از لحاظ پزشکی الزامی برای این کار نیست. اکثر مردم لثۀ خود را تغییر شکل می دهند تا ظاهر لبخند خود را بهتر کنند. با این حال، برخی افراد به عنوان بخشی از درمان ضروری پیرادندانی، مانند افزایش طول تاج، کاهش حفره های میان دندان و لثه و بازسازی، تحت جراحی زیباسازی لثه نیز قرار می گیرند.

چه پزشکانی جراحی زیبایی لثه را انجام می دهند؟
بسیاری از دندانپزشکان عمومی و پیرادندانپزشکان (متخصصان لثه) می توانند عمل زیباسازی لثه را انجام دهند. قبل از انجام این عمل، در مورد دانش و تجربۀ دندانپزشک از این عمل بپرسید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI