دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

جراحی نوک بینی به روش باز یا بسته؟ 

یکشنبه، 12 بهمن 1399
جراحی نوک بینی ممکن است هم به روش باز و هم به روش بسته انجام شود که انتخاب هر کدوم از این دو روش برای عمل نوک بینی، به شرایط بیمار و نیز به راحتی بیشتر جراح در کار کردن با یک روش خاص برمی‎گردد

سالانه هزاران نفر اقدام به انجام جراحی بینی می نمایند. جراحی بینی می تواند تنها به دلایل زیبایی و یا گاهی به دلایل زیبایی به همراه بهبود بخشیدن در عملکرد بینی انجام شود. همچنین برای درمان مشکلات تنفسی، بدشکلی های ناشی از تصادف و یا مشکلات مادرزادی، افتادگی نوک بینی و از بین بردن آثار پیری می توان جراحی بینی را انجام داد.

افتادگی نوک بینی شما را مسن تر نشان می دهد و این تأثیر بدی از خود به جای می گذارد و باعث می شود از جذابیت چهره ی فرد کاسته شود و توازن صورت به هم ریزد. افتادگی نوک بینی به دلیل بلند بودن تیغه ی بینی و بزرگ بودن غضروف پایینی آن اتفاق می افتد. افتادگی نوک بینی معمولاً با لبخند بیشتر نشان داده می شود.

آناتومی بینی

نوک بینی از دو غضروف تشکیل شده است. این غضروفها به شکل دو کمان با یک پایه مشترک هستند و شکلی مانند یک سه پایه را ایجاد میکنند. دو پایه فوقانی به سمت سوراخهای بینی امتداد مییابد و پایه تحتانی یک ستون کوچک (قسمتی گوشتی بین دو سوراخ بینی) را تشکیل میدهد. این غضروفها از نظر پهنا، بلندی، انحنا و شکل کلی، گوناگونی بسیاری دارند. هنگامی که نوک بینی در موقعیت مناسبی قرار دارد، این غضروفها خمش بسیار زیادی در قسمت نوک بینی دارند و پایههای این سه پایه صاف و محکم هستند. اما با افزایش سن، رباطهای نگهدارنده این غضروفها ضعیف میشود و همین امر باعث میشود که نوک غضروفها به سمت پایین متمایل شده و افتادگی نوک بینی رخ دهد. افرادی که با این نقص بینی متولد میشوند، پایههای فوقانی سه پایه در نوک بینی آنها بلندتر از پایه مرکزی است که این منجر به افتادگی بینی میشود.

رینوپلاستی افتادگی نوک بینی

یکی از رایج ترین روش ها در رینوپلاستی افتادگی نوک بینی بریدن و یا کوچک کردن عضله ی سپتی دپرسور است که معمولاً در افرادی که هنگام لبخند زدن افتادگی نوک بینی شان بیشتر مشخص می شود وجود دارد. پزشکان بسته به شرایط هر شخص از تکنیک های متنوع ای برای درمان افتادگی نوک بینی استفاده می کنند. در برخی بیماران این تکنیک به معنای بازسازی غضروف نوک بینی به وسیله ی تراش دادن آن و یا تقویت نوک بینی به وسیله ی بخیه و پیوند بافت است. برخی دیگر از بیماران برای رسیدن به تناسب و تقارن در چهره ی خود نیاز به تغییر در بخش میانی و بالایی بینی خود دارند. تمامی بخیه هایی که جراح برای بازسازی حالت نوک بینی و بالا کشیدن آن می زند مخفی هستند و بعد از اتمام جراحی دیده نمی شوند. از مزایای جراحی افتادگی نوک بینی می توان به رسیدن به چهره ای جذاب تر اشاره کرد. همچنین گاهی این تغییرات باعث می شوند تا دیگر قسمت های جذاب صورت مانند چشم ها بیشتر خودنمایی کنند.

جراحی نوک بینی به روش باز یا بسته

جراحی نوک بینی ممکن است هم به روش باز و هم به روش بسته انجام شود که انتخاب هر کدوم از این دو روش برای عمل نوک بینی، به شرایط بیمار و نیز به راحتی بیشتر جراح در کار کردن با یک روش خاص برمی گردد. پیش از عمل نوک بینی، حتماً باید طول بینی، میزان افتادگی نوک بینی، زاویه قسمت پایین بینی با لب ها (زاویه نازولابیال) و زاویه راستای بینی نسبت به پیشانی (زاویه نازوفرانتال) به صورت دقیقی اندازه گرفته شود. همه این موارد در زیبایی و فرم نهایی بینی تأثیر می گذارند و سبب موفقیت آمیز بودن جراحی ترمیم نوک بینی عمل شده می شود.

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد برای اصلاح آن نزد بهترین متخصص جراحی بینی می روند مشکل افتادگی نوک بینی میباشد. افتادگی نوک بینی سبب می شود طول بینی در نیم رخ بلندتر دیده شود و در تمام رخ حالت متواضعی به چهره می دهد.

اصلاح شدن افتادگی نوک بینی به وسیله جراحی نوک بینی سبب می شود طول بینی فرد از نیم رخ و سه رخ متعادل دیده شود و در تمام رخ هم چهره مغرور و جذاب به نظر برسد. البته میزان بالا بردن سر بینی در عمل نوک بینی باید متعادل بوده و در این کار افراط نشود و گرنه اینگونه جراحی بینی سبب میشود بینی خوکی شکل شود که در اینصورت نه تنها به چهره فرد زیبایی نمی بخشد بلکه ظاهر بسیار بدی هم به فرد می دهد.

روش دیگر برای رفع افتادگی بینی غیر از جراحی نوک بینی

گاهی افراد از روش هایی مثل تزریق ژل، لیفت، و بالا کشیدن بینی با نخ اقدام به رفع افتادگی نوک بینی می کنند. باید بدانید این روش ها نه تنها کارآمد نیست بلکه سبب می شود فرد یک هزینه اضافه متقبل شود. چرا که این روش ها فقط ۲ تا ۳ ماه و حداکثر ۵ الی ۶ ماه دوام می آورند و پس از گذشت این مدت بینی فرد مجددا دچار افتادگی می شود و به حالت قبل باز می گردد. باید بدانید که تنها روش برای از بین بردن افتادگی نوک بینی جراحی نوک بینی می باشد. در واقع تنها راهی که سبب می شود نوک بینی زیبا و ماندگار شود جراحی بینی می باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI