دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

جراحی شکم برای زیبایی و نحوه ی انجام آن 

سه شنبه، 16 دی 1399
جراحی شکم به هر نوع عمل جراحی گفته می‌شود که در ناحیه شکم انجام شود. در این عمل، شکم شکافته می‌شود. در واقع حتی عمل‌های جراحی معده، روده، کبد و دیگر اندام‌های داخلی که در ناحیه شکم قرار دارند نیز جزو گروه جراحی‌های باز شکم قرار می‌گیرند.

جراحی شکم به هر نوع عمل جراحی گفته می شود که در ناحیه شکم انجام شود. در این عمل، شکم شکافته می شود. در واقع حتی عمل های جراحی معده، روده، کبد و دیگر اندام های داخلی که در ناحیه شکم قرار دارند نیز جزو گروه جراحی های باز شکم قرار می گیرند. به همین دلیل، این جراحی یک عمل جراحی عمده و البته به نسبت سنگین است.با این حال در این مقاله که در زمینه جراحی های زیبایی تهیه شده است، منظور از این جراحی، جراحی های زیبایی شکم است که در آن پوست شکم شکافته می شود. عمل جراحی زیبایی شکم، بسته به میزان چربی اضافی، آسیب های وارد شده به عضلات شکم و همچنین فرم شکم و شکل افتادگی پوست آن، به روش های مختلفی قابل انجام است:

ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یا تامی تاک (Tummy Tuck)، یکی از روش های جراحی باز شکم است. در این روش با کمک عمل جراحی، شکم فرد کوچک و خوش فرم می شود. کسانی که دچار شل شدن و افتادگی شکم هستند، شکم شان ظاهر زیبایی ندارد و چین و چروک یا ترک هایی در پوست شکم شان ایجاد شده، با کمک جراحی زیبایی شکم اندام متناسبی به دست خواهند آورد.باید توجه داشت که ابدومینوپلاستی یک جراحی عمده و تهاجمی است و عوارض و دشواری های خودش را دارد. به همین دلیل پیش از اینکه تصمیم به انجام تامی تاک بگیرید، به دو نکته حتما توجه کنید:

  • باید به کمک یک رژیم غذایی سالم و استاندارد، وزن خود را کاهش دهید و با کمک ورزش منظم، حجم و فرم شکم را متناسب کنید.
  • در صورت از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست و عدم کارایی ورزش در کوچک شدن شکم، حتما با فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یک جلسه مشاوره حضوری انجام دهید.

آیا تامی تاک روشی مناسب برای من است؟

آبدومینوپلاستی (تامی تاک) را می توان به عنوان یک روش جراحی قابل توجه در بهبود و جوان سازی شکم نام برد، چرا که می تواند برروی سه مولفه اصلی (پوست، توده چربی، عضلات) ایجاد کننده تغییرات نامطلوب در ظاهر شکم، تاثیر گذارد. بنابراین اگر شما راجع به یکی از این فاکتور ها یا تمامی انها در رابطه با خودتان نگران هستید، تامی تاک می تواند به شما کمک کند.تامی تاک در بهبود موارد زیر می تواند کمک کننده باشد:

  • پوست و خطوط استریا: پوست اضافی شکم را نمی توان از طریق ورزش از بین برد، چرا که پوست اضافه ،دیگر خاصیت ارتجاعی خود را ندارد و هیچگونه پاسخ فیزیولوژیک نسبت به ورزش نخواهد داشت. از این رو آبدومینوپلاستی مستقیما با حذف پوست اضافی شکم و بهبود وضعیت خطوط استریا به منظور ایجاد شکمی سفت تر و با خطوط استریای کم تر ( یا بدون خطوط استریا) انجام میشود.
  • توده چربی: وقتی که پوست اضافه حذف میشود توده چربی اضافی متصل شده به آن نیز حذف خواهد شد. در صورت نیاز، لیپوساکشن تکمیلی می تواند به لاغرتر شدن شکم و حذف چربی های اضافی باقی مانده در شکم، در حین انجام تامی تاک کمک کند. ممکن است حذف توده چربی برای بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند دیگر مد نظر نباشد.
  • عضلات: همان طور که پوست شل شده و افتاده را می توان کشید، عضلات شکمی را نیز که به سبب بارداری و کاهش یاافزایش وزن ، شل و افتاده، نازک و ضعیف شده اند را نیز می توان کشید و بهبود داد. در اصطلاح پزشکی به شل شدن عضلات (خارج شدن از حالت نرمال خودشان) ” diastasis recti” می گویند. ورزش می تواند سبب تقویت عضلات شل شده شکمی شود اما اگر این شل شدگی زیاد باشد ، ورزش دیگر در بازگرداندن این عضلات به جایگاه اولیه خودشان کارساز نیست. در جریان عمل آبدومینوپلاستی، عضلات شل شده به جایگاه اصلی خودشان بازگردانیده می شوند ( حتی از حالت اصلی خودشان کمی مستحکم تر می شوند). مجموع این اعمال یک شکم صاف و احتمالا مقعر با یک کمر باریک را برای فرد به ارمغان می آورد.

روند جراحی ابدومینوپلاستی

  • ابتدائا پزشک معاینات و بررسی هایی خواهد داشت تا بتواند برنامه مناسب با ساختار بدنی و آناتومی بدنی شما را طرح ریزی کند.
  • سپس روز جراحی با علامت گذاری هایی که روی شکم شما می گذارد محل برش ها را تعیین می کند.
  • در نهایت در طی جراحی تمامی برش ها انجام می شود و پوست اضافی برداشت می شود و چربی اضافی تخلیه می گردد.
  • بعد از بخیه و انجام پانسمان روند بهبودی اغاز می شود و باید مراجعه کننده مراقبت های بعد از جراحی را به منظور تسریع روند بهبودی محل زخم ها با دقت و وسواس انجام دهد.

برگشت شکم بعد از جراحی زیبای شکم

مهم ترین نکته ای که وجود دارد و بارها از سوی افراد مختلف مورد پرسش گری قرار گرفته است این است که آیا شکم بعد از جراحی برگشت خواهد داشت یا خیر؟برای پاسخ گویی بدین سوال باید بگوییم که احتمال برگشت شکم بعد از جراحی زیبایی شکم وجود دارد اما با رعایت مراقبت های تغذیه ای و انجام فعالیت های ورزشی و تلاش در جهت بهبود رفتار غذایی و فعالیت های روزمره می توانید احتمال آن را کاهش دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری