دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جدیدترین کشف تاریخی وجود نقش "الله" بر روی انگشتر 1200 ساله وایکینگ ها! + عکس 

چهارشنبه، 13 تیر 1403
ساعدنیوز:پژوهشگران سوئدی بر روی پارچه‌های باقیمانده از لباس وایکینگ ها کلمات عربی پیدا کرده‌اند. در ادامه علت و تصویر آن را مشاهده میکنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز بر روی باقیمانده بعضی از لباس های ابریشمی وایکینگ ها که با آن به خاک سپرده شده‌اند، نام های "الله و علی" با نخ های ابریشمی و نقره ای دوخته شده است.کشف این کلمات پرسش های تازه ای را در مورد تاثیر اسلام بر کشورهای اسکاندیناوی مطرح کرده است.

لباس های ابریشمی که وایکینگ ها با آن به خاک سپرده می شدند بیش از 100 سال به عنوان پوشش معمولی خاک سپاری آن ها نگهداری می شد اما پژوهشگران سوئدی با مطالعات بیشتر روی تکه پارچه های باقیمانده از این لباس ها موفق به کشف شواهد جدیدی از رابطه وایکینگ ها با مسلمانان در قرن‌های 9 و10 میلادی شده اند.

دانشمندی بعد از بررسی های زیاد پی برد که نام های "الله و علی" به خط کوفی روی پارچه ها دوخته شده است و این دو نام همیشه کنار هم قرار دارند.

این پژوهشگر می‌گوید بعضی از این قبرها ممکن است متعلق به مسلمانان باشد: "اما به احتمال زیاد این کشفیات نشان می دهد که وایکینگ ها تحت تاثیر اندیشه اسلامی از جمله زندگی ابدی در بهشت این لباس ها را تن مرده های خود می کردند. تحقیقات آنیکا لارسن از این جهت جالب است که برای اولین بار شواهد تاریخی با ذکر نام "علی" در اسکاندیناوی یافت شده است. ارتباط وایکینگ ها با جهان اسلام مدت هاست که با شواهد تاریخی از جمله وجود سکه های اسلامی در نیمکره شمالی به اثبات رسیده است. دوسال پیش پژوهشگران سوئدی انگشتری را از مقبره یک زن وایکینگ در منطقه "بیرکا" یافتند که روی آن کلمه "برای الله" به خط کوفی حک شده بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم
ویدیو/ "مجید دلبندم" به اون میگن مرض نه غرض/ خدایی اعصاب حمید لولایی برای تدریس محشره
ترجمه تخصصی کتاب
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲
پاشا جمالی ریش و سبیلش را زد؛ آقای بازیگر بدون ریش و سبیل در کنار مهتاب کرامتی قابل شناسایی نبود!
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله