دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

جدیدترین تصاویر ورزشگاه‌های المپیک 2024 پاریس: از کاخ باشکوه تا استادیوم مدرن! 

چهارشنبه، 20 تیر 1403
ساعدنیوز: تصاویری از ورزشگاه های لوکس و مدرن المپیک 2024 پاریس را مشاهده بفرمایید.

بنویسیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک قرار است از 5 تا 21 مرداد ماه در پاریس برگزار شود. کاروان ایران قرار است با 40 ورزشکار متشکل از 29 مرد و 11 زن در این رویداد مهم شرکت کند. قرار است مسابقات این دوره در چندین مرکز ورزشی و ورزشگاه‌های قدیمی برگزار شود که در زیر نگاهی به سالن‌هایی که ورزشکاران کشورمان قرار است در آن بازی کنند، می‌اندازیم:

وزنه برداری و تنیس روی میز

نمایشگاه پاریس در 35 هکتار، 228000 متر مربع سالن نمایشگاه و هشت غرفه، هر ساله پذیرای 7.5 میلیون بازدید کننده است، به ویژه در طول نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی.

با توجه به میزبانی سالن‌های 1، 4 و 6 از تعداد زیادی از رویدادهای بازی‌ها، نمایشگاه پاریس یک مرکز اصلی برای بازی‌های پاریس 2024 خواهد بود. این مجموعه که در سال 1923 برای میزبانی از نمایشگاه تجاری پاریس ساخته شده است، در طول سال‌ها به طور گسترده توسعه یافته است و اکنون می‌تواند با طیف گسترده‌ای از نیازها را برآورده کند.

این نمایشگاه با یک برنامه نوسازی، بر اساس سه مرحله در طول 10 سال بازسازی شد و آخرین مرحله در سال 2023 تکمیل شد.

قایقرانی(کانو و روئینگ)

استادیوم دریایی Vaires-sur-Marne میزبان مسابقات روئینگ و کانو کایاک المپیک، و مسابقات پاراروئینگ پارا و پارا کانو کایاک پارالمپیک در مجموعه تفریحی Vaires-Torcy در سال 2024 خواهد بود.

مرکز ورزشی 4400 مترمربعی از استادیوم جدید آب سفید و دو مسیر آن بیش از 300 و 150 متر تشکیل شده است. کورس 2200 متری قایقرانی و کانو کایاک مجهز به برج پایانی است. همچنین یک مرکز پزشکی ورزشی، مرکز تمرین وزنه، فضاهای اداری مختلف، یک مرکز رسانه ای، و یک مرکز آموزشی و اسکان دارد.

میراث این پروژه بزرگ، که تنها در نوع خود در اروپا است، نیاز به امکانات تفریحی منطقه پاریس را برآورده می کند و در عین حال استانداردهای مورد نیاز برای ورزشکاران سطح بالا را برآورده می کند. این تسهیلات جدید که در یک سایت 150 هکتاری با محوطه‌سازی چشمگیر (شامل 450 درخت کاشته شده‌اند تا فضایی را فراهم کنند که در آن جوامع منطقه پاریس بتوانند جایی برای تنفس در یک محیط شهری لذت ببرند)، ادغام شده‌اند.

شنا

این مرکز برای اولین بار در سال 2017 افتتاح شد و طراحی مدرن نمادین توسط معمار کریستین د پورتزامپارک را به نمایش گذاشت.

این مرکز دارای بزرگترین صفحه نمایش غول پیکر تعاملی جهان، با فناوری نوآورانه و 1400 متر مربع مساحت نمایش (معادل هفت زمین تنیس).

به لطف 600 ترازوی غول پیکر آلومینیومی و شیشه‌ای که نمای بیرونی ساختمان را تشکیل می‌دهند، به نظر می‌رسد این عرصه برای رویدادهای مختلفی که در آن برگزار می‌شود، بسیار مناسب است. در سال 2024 به رنگ بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 خواهد بود!

سنگ‌نوردی

ورود سنگ‌نوردی به بازی‌های المپیک رویکرد جدیدی را نشان می‌دهد که پاریس 2024 می‌خواهد به بازی‌های خود اضافه کند. رقابت‌های سنگ‌نوردی نمایش یک ورزش مدرن است که در منطقه‌ای با جمعیت جوان انجام می‌شود تا حداکثر مشارکت را ارتقاء دهد. همراه با مرکز ورزش‌های آبی المپیک در سن دنیس، مکان کوهنوردی Le Bourget تنها مرکز ورزشی است که به طور خاص برای پاریس 2024 ساخته شده است. با نگاهی فراتر از بازی‌های پاریس 2024، این مرکز پاسخی به یک نیاز و یک انتظار در رودخانه سن است.

پنج دیواره سنگ‌نوردی در طول بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یک دیوار داخلی برای گرم کردن بدن و چهار دیوار در فضای باز، سه دیوار برای مسابقات (سرعت، بولدرینگ و ترکیبی) و آخرین دیوار برای گرم کردن رقبا در نظر گرفته شده است.

تکواندو و شمشیربازی

کاخ بزرگ یک مکان باشکوه در قلب پاریس است. به لطف پیشرفته‌ترین تکنیک‌های ساخت و ساز در آن زمان، کاخ بزرگ که برای نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1900 ساخته شد، به دلیل شبستان باشکوه و سقف شیشه‌ای خود در سراسر جهان مشهور است. برای ساخت این شبستان به بیش از 6000 تن فولاد نیاز بود. کاخ بزرگ که قبلاً هرگز از بازسازی کامل بهره نبرده بود، در حال بازسازی است و در 15 آوریل برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در شبستان بازگشایی می‌شود.

این مکان نمادین به عنوان یک ویترین معتبر برای بسیاری از رویدادهای مختلف ورزشی و هنری، سابقه طولانی دارد. به عنوان مثال، Grand Palais هر ساله میزبان چندین نمایشگاه از هنرمندان سراسر جهان است و صحنه مسابقات جهانی شمشیربازی در سال 2010 بود. هر سال بیش از دو میلیون بازدید کننده از برنامه فرهنگی غنی ارائه شده توسط این مکان برجسته لذت می‌برند، که پس از بازسازی، از بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 استقبال خواهد کرد.

پس از پاریس 2024، کاخ بزرگ که در بهار 2025 به طور کامل بازگشایی خواهد شد، میزبان رویدادهای فرهنگی در طول سال خواهد بود.

کشتی

در طول بازی‌های پاریس 2024، ورزشگاه معتبر Champ de Mars Arena بسیار فراتر از نامی که در حال حاضر با آن شناخته می‌شود، تبدیل خواهد شد، زیرا ساختمان موقت 10000 مترمربعی آن میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

این ساختمان توسط معمار Jean-Michel Wilmotte طراحی شد. سازه چوبی آن با منحنی‌های هماهنگ و زیبایی‌شناسی که منعکس کننده کاخ بزرگ است، در ابتدای سال 2021 در مقابل مدرسه École Militaire ساخته شد. به لطف استفاده از مصالح پایدار و ساختار ساختمان، این پروژه کاملاً با استانداردهای زیست محیطی مورد نیاز پاریس 2024 مطابقت دارد.

تیراندازی

مرکز تیراندازی شاتورو از 340 ورزشکار المپیکی و 160 ورزشکار پارالمپیک که در مسابقات تیراندازی در بازی‌های پاریس 2024 با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، استقبال می‌کند. این مکان منحصر به فرد که توسط فدراسیون تیراندازی فرانسه در سال 2018 افتتاح شد، یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود در اروپا است.

این مرکز به چندین میدان تیر مجهز است و بنابراین می‌تواند میزبان همه رویدادهای تیراندازی در بازی‌ها باشد. در سال 2022 در این مرکز ساختمان «فینال» جدیدی ساخته شد و اکنون می‌تواند فینال‌های بین‌المللی تپانچه و تفنگ را برگزار کند. این ساختمان میزبان تمامی فینال‌های تیراندازی داخل سالن در طول بازی‌های پاریس 2024 خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چیدمان میز عصرانه با کیک و شیرینی های خانگی به روش برونا بیانکاردی/ تزئین خوراکی ها و میزآرایی فوق العاده نامزد نیمار حرف نداره! +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی متن
بلایِ خنده‌داری که دختر هادی چوپان بر سر گرگ پارسی آورد+عکس/ شال سر کردن و آرایش چشم!